Oww jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk voor wat betreft dat gegeven paard niet in de bek kijken enzo.. Het is ook niet dat ik ondankbaar ben ofzo hoor, maar..come on iedereen kent het principe..de lelijke kraamkado's Dus met hoeveel en welke lieve bedoelingen ook..Ik ga mijn meisje echt niet in een rompertje met oortjes stoppen hoor!
waar zullen we beginnen, nee hoor grapje. wij hebben echt een vreselijk shirtje gehad zonder mouwen, zit geen model in vind het echt oer lelijk en een bijtring uit de jaren 0. het is niet het lelijkste kado maar mijn raarste kado ik kreeg van iemand een gewone blauwe washand......? en een pakje maandverband
En dan nog iets! Het gaat hier niet om een lelijk kraamcadeau, maar een genant groot kraamcadeau: Wij hebben buren die zeg maar... een beetje apart zijn. Man (belgische vrachtwagenchauffeur, spreekt alleen maar Frans, flink formaat met (rood/witgevlekt met parelende zweetdruppeltjes) hoofd alsof ie de hele dag vlees eet, bier drinkt en shag rookt), vrouw (vergelijkbaar formaat, eveneens een rood hoofd met druppeltjes, synthetische broekpakken, een oma (type weduwe Rost-van Tonningen, racistisch als maar zijn kan) en een heeeeele grote zwarte hond die volgens mij nog nooit een stoep heeft gezien, poept ongetwijfeld de tuin vol. Waarom vertel ik dit? Nou ja, anyway... De mensen zeggen nooit veel tegen ons en zijn bij onze eerste twee kinderen geen eens op kraambezoek geweest. We kregen wel altijd een enorm bloemstuk (werd bezorgd door de bloemist), dat moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen. Dat kregen we dit keer niet. Op een gegeven moment kwam ze wel met een bos bloemen op mij aflopen op de oprit en toen zei ik: Ach, Ivon, dat had je nu niet hoeven doen... Ze kreeg ene rood hoofd (nog rooier) en verslikte zich bijna... "eh, deze is net afgegeven door de bloemist, maar je was niet thuis..." Nu (bij de geboorte van de derde) had de buurvrouw wel gebeld om een afspraak te maken voor een kraambezoek. Ze vroeg aan mijn vriend of hij ook nog ideeen had voor onze twee oudste kinderen, dus die zegt: Ach, doe niet te gek, een autootje, iets te knutselen of een snoepie ofzo... Ze kwam en wat had ze gekocht: Voor onze jongen: een koffer met auto's (goeie). Voor onze dame: een doos met houten kralen (prijzig, dat was te zien), een knutselpakketje om armbandjes te maken. Voor hen samen: een groot pakket met stiften, wasco e.d. en een kilozak snoep. Ze had dus gewoon alles gekocht wat mijn vriend had opgenoemd. Voor de baby: Imps and Elfs kleding: broekje, truitje en vestje en een grote knuffelbeer. We vonden het bonnetje nog in de zak ( zouden jullie niet kijken) en alleen het cadeau voor de baby had 20+20+22+10 gekost! Vinden jullie dat nog normaal? Waarom doet zo iemand dat, vraag ik mij af....? Ik vond het gewoon genant!
Nou, ik zou het nooit uitgeven voor de buren, zelfs voor vrienden vind ik het behoorlijk prijzig, maar wel heel lief van die mensen.
Het is wel schandalig dat hier zo actief op wordt gereageerd . Ook ik heb meerdere kleertjes die ik totaal niet leuk vind of verkeerd seizoen. Zo sonde. Bv een echt velourse babypakje met voetjes eraan en een capuchon die haar nog steeds te groot is (het kind staat al bijna). Verder valt het wel mee. Van sommige dingen krijg je soms te veel, bv sokken, omslagdoeken, knisperboekjes (met 3 kindjes heb ik die ondertussen wel voldoende).
Oke, hier komt het ergste wat ik ooit gehad heb....: Een wijnrode dikke grijnsende Boeddah, waar 5 kindjes op zitten te dollen! Het is de bedoeling dat hij onze kinderen beschermt! Nou heb ik daar totaal niks mee, integendeel! En bovendien staat mijn hele huis al vol genoeg met spullen waarvan ik niet weet waar ik ze moet laten! Krijg ik nog zo'n stom standbeel erbij ook!
Zeg, even over die doosjes van het ene merk met kleertjes van het andere merk. Ik heb heel veel kleertjes gehad met zo'n doosje er om heen. Ik heb al die doosjes bewaard en gebruik ze nu om kraamkadootjes voor een ander in te verpakken. Het is toch zonde om dan weer een nieuw doosje te kopen? Ik koop wel altijd nieuwe kadootjes hoor, meestal kleding van de Hema, die dan in een willekeurig doosje verpakt wordt. Ik ga geen zelf gekregen kadootjes weer aan een ander kado geven. Ik geef iets wat ik zelf zou willen krijgen, dus weggeven wat ik niet leuk vond is er bij mij niet bij! O ja, als ze geen kleding willen hebben, koop ik het natuurlijk niet!
Mjah ik vind t op zich ook geen punt..maar dan moet het contrast misschien niet zo groot zijn.. Dus een paar sokjes in een sieradendoosje ofzo..da's toch best wel lullig.. Maar Hema in een H&M tasje is geen punt denk ik.. ik kreeg dat marokkaanse jurkje ook in een H&M tasje. Mn vader zei nog: ik twijfel of je dit wel mooi vindt hoor! waarop ik zei: ach t komt van de H&M zo erg zal het niet zijn dan toch? Tja..en toen zat het alleen maar in een tasje van de H&M maar kwam het van heeeeel ver..
Haha erg grappig om te lezen allemaal. Kan er zelf nog niet over meepraten, over een paar weekejes pas........ Tot nu toe wel veel cadeaus gekregen en allemaal leuk en onze smaak! Een kennis van mij werkt in een bejaardentehuis. De inwoners daar zijn na de geboorte massaal gaan breien en hadden de mooiste creaties gemaakt Ze was er erg blij mee haha
@Gul, Ik heb dus zo'n berg spulletjes gehad van vrienden. En in eerste instantie dacht ik, dat is handig. Maar toen ik eenmaal door de spullen heen ging vond ik het steeds erger worden. Echt de poepvlekken waren soms nog zichtbaar. Gebruikt zwangerschapsondergoed Dus als ik eerlijk ben zou ik de spullen zelf eerst even uitzoeken, en dat wat er nog goed uitziet aan je vriendin geven, en de rest meteen of weggooien of in de goededoelen container. Ik was nog iets vergeten te vertellen, Sam heeft ook al een eigen theeserviesje hihihihi. Zwerft hier door het huis. Kwam heb toevallig vandaag tegen, was het al weer vergeten.
Geweldig topic! Ik kan echter niet meepraten, alles wat we hebben gekregen vonden we leuk. Enige herkenbare is dat mensen soms heel dure cadeau's geven, inderdaad, bijna genant. Ik heb bv heel mooie kleertjes gekregen van Dolce%Gabbanna, een hele set, kosste zeker 150 euro, gekregen van buren van mijn ouders.Heel lief, maar waarom zoveel geld? Ze kunnen het goed betalen, hoor, maar dan nog... Verder hebben we ook geld gehad, sommige mensen geven best veel, begrijp ik ook niet, maar ja, Norah heeft al een leuke rekening. Gelukkig vragen de meeste wat we willen hebben, is ook beter , dan krijg je tenminste ook leuke dingen die ook gebruikt worden. Met het doopfeest vragen we gewoon geld, om een Stokke kinderstoel van te kopen, hebben we lang plezier van.Van de peetouders krijgt ze een armbandje, vind ik ook echt leuk, echt iets wat peetouders geven. Geen kleertjes, aangezien Norah al meer dan honderd stellen kleding heeft, van maat 50 t/m 80, haha. Maar ik heb met verbazing gelezen, cadeautjes verpakt in doosjes van Prenatal, maandverband kraamverband kleertjes met poepvlekken Te maf gewoon
Ik heb een keertje een setje kleertjes gekregen maat 50. MAAR toen was luca al 3 maanden. past toch nooit......vond het een beetje stom. ze hadden het aan mijn vader gegeven.zeker gekocht toen i k bevallen was env ergeten.doen je toch niet. ik heb ook mijn "dozen"voor cadeutjes bewaard, maar meestal gewoon merkoloze om het maar te zeggen. leuk om voglende cadeutjes in te pakken. En ook een keertje iets weer opnieuw ingepakt.... Maar het was echt hartstikke leuk, het was alleen te klein voor onze vent en een set handdoeken die ik al tig keer had. groetjes
Ik kan niet mee praten, tot op heden alleen maar leuke dingen gekregen en als mensen twijfelden over wat ze moesten geven kregen we een cadeau kaart van de hema. Jammer vond ik wel dat sommige mensen zo'n groot speelgoed of kleren kopen voor zo'n klein kindje. Bijvoorbeeld een knuffel olifant die 5x zo groot is als Isa zelf. Of een shirtje met de tekst: ik heb 9 maanden opgesloten gezeten in maatje 86 ofzo. Dat kan ze dus pas over n jaar of 2 aan en dan is de tekst een beetje te laat om leuk te zijn. Maar verder nee alles is leuk geweest!
Ik ben nu 15 weken zwanger, en heb echt al heel veel cadeautjes gekregen. We weten dus nog niet of het een jongen of meisje wordt, en ik heb of echt van die meisje meisje kleertjes gekregen (Met bloemetjes in roze enzo maatje 50 en 92!) of van die beige kleertjes. Logisch natuurlijk maar straks "loopt" het kindje het eerste jaar alleen in beige! En ik vind het gewoon een lelijke kleur.(of het is een jongetje, en dan gaan die bloemtjes dingen dus echt weg) En wij hebben ook echt al van die winterpakjes gkregen, maar dan in een maatje dat het kindje waarschijnlijk in de zomer heeft... Handig! Vind het wel lief hoor, en ben er ook blij mee. Maar ik heb gezegd dat ze geen kleertjes meer mogen kopen, tot we weten wat het wordt.