nog steeds geen menstruatie?

Discussion in 'Na de bevalling' started by mamazeyad, Feb 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik vind het toch wel eng dat ik nog steeds geen menstruatie heb gehad omdat ik in het verleden 2 keer zwanger ben geworden door de pil heen. ik geef volledig borstvoeding. is dat normaal met borstvoeding of moet ik toch voor de zekerheid een test kopen?

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik geef geen borstvoeding en ik werd pas na ruim 3 maanden weer ongesteld.. Ik denk dat je je nog niet druk hoeft te maken..

3. mamazeyad

oké, dankje:)

4. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Als je twijfelt kan je toch een test doen? Had ik ook gedaan.. inmiddels al 2 haha XD Ben niet aan de pil, vandaar. Maar gewoon weer netjes ongesteld geworden alhoewel mn cyclus nog wel onregelmatig is

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier werd ik ook nooit ongi als ik bv gaf....naderhand wel de minipi erbij gaan slikken....toen ik met alles stopte werd ik ook niet ongi 3 maanden lang. Dus ja het kan zeker door de bv komen.

6. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Bij de eerste duurde het hier precies een jaar voordat ik weer menstrueerde. Bij de tweede had ik een positieve zwangerschapstest toen ze 9 maanden was. Was nog niet ongesteld geworden na bevalling. Het kan dus even duren voordat je cyclus op gang komt tijdens bv, maar zwanger worden kan ook ;)

7. mamazeyad

bedankt allemaal! stelt me weer gerust:) als ik weer bij de kruitvat kom zal ik een test kopen als ik eraan denk voor de zekerheid. ik hoef in ieder geval dus niet naar de winkel te rennen.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier duurde het 9 maanden en geef ook volledige bv. Ik heb pas vorige week echt een volledige menstruatie gehad. Daarvoor wel wat gerommel maar het zette nooit door.

Wel zijn we altijd voorzichtig geweest, ze zeggen wel dat bv in combinatie met nog niet menstrueren je vrij goed beschermt tegen een nieuwe zwangerschap, maar wilde toch dat risico niet nemen. Hier ook geen minipil of i.d.

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Je kunt altijd zwanger raken ook ondanks volledige borstvoeding. Dus wil je zeker niet zwanger raken zul je altijd condoom of andere anticonceptie moeten gebruiken wil je dat voorkomen.
    Overigens werd ik bij beide eigenlijk pas ongesteld toen ik gestopt was met de borstvoeding. Charlotte krijgt nu nog en ook nog niet ongesteld.

Xxx joyce

Share This Page