Oh wat herkenbaar, hier ook van die vreselijk lelijke voeten, het liefst heb ik me sokken aan en knielaarzen aan, dan hoef ik die afgrijselijke dingen niet te zien, maar een bezoekje aan de pedicure is denk ik beter, deze mensen zien het dagelijks. Daarna zelf goed bij houden met een speciale eeltrasp en een voetencremetje.
Ligt eraan waar je gaat denk ik, varieert wel. Ik ga naar een collegaatje die doet dat en ben dan 32 euro kwijt. Krijg er dan ook gelijk een massage en gelakte nagels bij..
Ik ben pas geweest omdat ik aan beiden kanten een ingegroeide teennagel had en het koste me de eerste keer 22,50. Daarna is het 19,50 dus dat valt best mee. En ik schaamde me ook, maar die vrouw was zo lief en ze zei ook het is me werk en ik ben echt wel wat gewend! Dus echt geloof me je hoeft je nergens voor te schamen! Het doet ook geen zeer en je voetjes worden echt prachtig ervan!
Ik ben ook lang in de weer geweest met eeltzalf en een rasp. Er ging telkens wel een beetje vanaf maar na maanden nog steeds een vrij dikke eeltlaag. Tot ik op een dag mijn rasp niet kon vinden en we moesten naar een feestje. Met de sandaaltjes die ik toen had zou het echt wel erg lelijk geweest zijn. Heb toen na het douchen de schaar gepakt en het eraf geschraapt. Nog nooit zo'n goed resultaat gezien dus sindsdien gebruik ik een schaar. Hoef het zelfs niet meer elke week bij te houden.
@schaar... pas op dat je niet teveel eelt weghaalt.. Dat heb ik 1 keer gedaan en wat deed dat vreselijk veel pijn! @ts.. Ik heb een schaaf van de hema.. Lijkt echt op kaas schaven.. (wel gelijk extra mesjes.. 1 mesje per keer gebruik ik) En daarna zalf van het kruidvatmerk..Dan zijn ze heerlijk zacht
Nou ik heb wel eens iemand gehad wiens nagel compleet over zijn teen heen was gegroeid. Echt eromheen gekrult en heel erg verdikt. Heel erg de schimmel erin dus stinken dat het deed. Maaaar 1,5 uur later ging mevrouw meer dan gelukkig de deur uit en dat is zoon lekker gevoel! Heb ook wel eens iemand gehad die was echt ernstig. Heel dik eelt (opzich helemaal niets raars!) Dus ik vrolijk aant snijden en het eelt vloog eraan maar toen ik bijna klaar was sprong opeens iets open en stroomde (letterlijk!) Het pus over mn handen echt gruwelijk! Echt dat die vrouw nog kon lopen was een wonder. Heb het snel verbonden en haar naar de huisarts gestuurd. Paar dagen later kwam ze terug bleek dat die ontsteking heel diep in haar voet zat de arts had hem helemaal schoon gespoelt etc en antibiotica etc maar ze had echt een gat in haar voet ging echt zoon cm haar voet in! Dat was echt wel het bizarste wat ik meegemaakt heb. Omg wat ranzig was dat..3x douchen later voelde ik me nog vies. Maar ook hier weer erg blij dat ik mevrouw heb kunnen helpen. Dus hup maakk een afspraak en laat je lekker verwennen
@Nessa88: Ieee dat is wel heel erg vies! Bah Maar kan me wel voorstellen dat het goed voelde dat je haar kon helpen. Had ze er helemaal geen pijn aan dan?
Ja ze had gruwelijk veel pijn daarom kwam ze. Ze d8 dat ze een likdoorn had. Maar dat bleek dus niet zo te zijn gaat inmiddels prima met haar ze komt nu nog trouw elke 6 weken bij mn moeder. (Moeder en ik hadden vroeger samen een zaak) want ze wil dat natuurlijk nooit meer meemaken . Maar ik word nogsteeds btje misselijk als ik er aan denk.
Hier bij Imko opleidingen(opleidingen voor uiterlijke verzorging)in R'dam doen ze 't voor 5 Euro. (en ze doen 't echt goed al zijn ze in de leer)
Heb de antwoorden niet gelezen maar had het zelfde als TS. Dit heb ik gedaan: Nagels verzorgen zoals je je nagels van je handen ook zou doen! Schoonmaken, veilen (!!) Ook de toplaag met die speciale veiltjes en daarna lekker poleisten tot ze een gezonde glans hebben. En verzorgen met nagelriem balsem, nagel balsem, etc. Eventueel likje nagel lak er over (als je geen gekleurde teentjes wilt dan pak je blanke)Hier ze knapt het uiterlijk van je voeten al ENORM van op! Badderen of douchen. Daarna met een puimsteentje je eelt weg halen. Zal een aantal keren nodig zijn maar uiteindelijk heb jij ook een mooi zacht voetje! En daarna flink insmeren met voeten creme. Ik gebruik die van kneipp en die is fijn! Alle droge schilfertjes, scheurtjes in je hielen en ruwe plekjes smeer je zo je leven uit! En je voetjes ruiken nog lekker naar rozemarijn ook!
van scholl heb je echt super producten !! die helpen serieus !! Ik had eerst ook van die harde eelt voeten ( loop altijd op me blote voeten in huis en buiten in de tuin ook. vind ik gewoon lekker ...) En mijn nagels ja die doe ik netjes met blanke lak lakken, of knal rood of knal roze... ( rood en roze niet aan te raden als je niet de aandacht naar je voeten wil trekken natuurlijk ) Je kan ook vaseline op je voeten smeren en dan diepvrieszakken ( die grote ) eventjes om je voeten doen. Daar worden ze in ieder geval heel zacht van. Als je dan regelmatig je nagels bij houd. Dan zien ze er geloof ik wel weer beetje uit om aan te zien Maar van scholl heb je verschillende producten die goed helpen. hebben ze ook een reclame van nu.
wauw, jeetje die verhalen zijn niet mis die ik lees.. dan vallen mijn voetjes misschien wel mee haha. * schop onder de kont* zal helpen, ik ga gewoon een afspraak maken. Moet gewoon de drempel over en niet teveel nadenken dan maar. De prijzen vallen me reuze mee. Nu nog iemand vinden hier in de buurt. Vind t heel fijn om te lezen dat de pedicure dames t zo leuk vinden om de meest nare voeten juist te behandelen hahaha, t zal idd een goed gevoel van voldoening geven als de klant weer tevreden met mooie voeten naar buiten loopt. Maar doet t geen pijn dan? Want ik loop nu echt op kussens van eelt...als dat weg is, dan loop ik volgens mij 3 cm lager en echt op mijn voeten. Zal dat niet pijnlijk zijn? Ook t idee dat ze echt met een schaaf dat eelt weg zagen..omg. lijkt me best wel eng. ( ben echt een miepert)
Nee, met een likdoorn weghalen ofzo kan het soms wel gevoelig zijn, ingroeiende nagels behandelen kan wel echt pijn doen, maar eelt weghalen voel je niet. Tenminste, als je een goede pedicure hebt, ik heb wel klanten gehad die panisch waren, omdat ze bij pedicures waren geweest die gewoon uitschoten met mesjes, teveel weghaalden etc., en dan niet 1 keer, maar meerdere malen. Die waren echt in de veronderstelling dat dat normaal was. Nou, niet dus! Ik liet altijd wel een heel klein laagje eelt zitten, dat heb je gewoon nodig, anders verga je 2 dagen later van de pijn. Hoe de pedicure het eelt weghaalt, is een beetje afhankelijk van de werkwijze, ik sneed veel weg met chirurgische mesje en daarna freesde ik het glad met de machine, maar sommigen doen alles met het mesje of met een vijl, verschilt gewoon. Zoek wel een gediplomeerde pedicure, niet een of andere beunhaas.
Mij boeit dat eelt dus écht niet! Heb sowieso lelijke voeten: m'n tenen staan krom, voet is aan de voorkant superbreed en bij de hiel wel 'normaal' smal, heb een hartstikke hoge wreef.. Ik kan ook nooit leuke zomerschoentjes aan, die bandjes knellen óf op mijn wreef, óf mijn voet is gewoon te breed waardoor ik alleen een maat 41 of 42 aan kan, terwijl ik 39/40 heb qua lengte. Dus dan kan dat eelt er nog wel bij