Lelijke voeten...

Discussie in 'De lounge' gestart door JMMH, 23 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMMH

JMMH Niet meer actief

Hoi,

Wie o wie heeft dé oplossing tegen hielkloven en kalknagels? Uiteraard al meerdere producten geprobeerd maar nog zonder blijvend effect. Na een bezoek aan de pedicure zijn mijn voeten weer even mooi maar dit duurt helaas nooit lang..

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nailner tegen kalknagels en tegen eelt gebruik ik, naast scrubben, zo'n creme van Scholl. Maar ook je voeten elke avond invetten met vaseline werkt.

3. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Voor kalknagels (of schimmelnagels) werken eigenlijk alleen medicijnen die via je huisarts verkrijgbaar zijn. Ik heb jaren geleden een schimmelnagel gehad en daar heb ik uiteindelijk medicatie voor gehad. Huisartsen zijn niet zo happig met het voorschrijven van deze medicijnen, omdat ze nogal bijwerkingen hebben, ik meen dat ze erg slecht voor je lever zijn. Mijn het werkte wel als een tiet. Mijn ervaring is dat middeltjes van de drogist niks helpen tegen kalknagels.

4. JMMH

JMMH Niet meer actief

Mijn pedicure had het daar ook al een keer over. Schijnen idd heftige bijwerkingen te kunnen optreden. En waarschijnlijk niet geschikt voor zwangeren..

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Kalk nagels zijn heel goed te behandelen met azijn. Adviseerde mijn pedicure. Gewoon dagelijks nagel druppelen of deppen met azijn.

Deliana en jessy77 vinden dit leuk.
  6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Het klinkt echt heel raar, ik weet het.
    Maar Vicks vaporub werkt echt SUPER tegen kalknagels.
    Meerdere mensen in mijn omgeving die er zo vanaf zijn gekomen. Even een tijdje elke dag smeren.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Mag je dat nou gebeuren als je zwanger bent?

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb ook altijd veel eelt (net geen hielkloven) op mijn hielen. De enige oplossing hier is in de slippers periode elke 4 weken langs de pedicure. Alle huis tuin en keuken middeltjes werken niet voeldoende helaas.

9. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Oh nee, zeker niet te gebruiken als je zwanger bent! Ik heb toen ook een schimmel opgelopen tijdens de zwangerschap van de oudste. Na de bevalling (ik gaf geen bv) heb ik toen die medicijnen gekregen.

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb ook kalknagels, bij mij ontstaan ze juist tijdens de zwangerschap. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook een heel hardnekkige voetschimmel en tijdens mijn tweede een vaginale (het is allemaal dezelfde schimmel meestal). Stomme hormonen :mad:.
    Na mijn zoon ben ik er vanaf gekomen door azijn, ik had het idee dat voetenbadjes bij mij beter hielpen dan deppen/druppelen, helft (normale) azijn, helft water. En dan daarna goed insmeren met voetcreme tegen kloven, die trekt goed in dan.
    Nu ben ik voetenbadjes aan het proberen met dode zeezout, omdat ik ook wat klachten had die konden duiden op een magnesiumtekort, dus 2 vliegen in 1 klap. Ik denk dat de werking tegen schimmels minder goed is, dus gebruik voor mijn nagels ook nog daktarin lak, is met miconazol, dus dat mag je tijdens de zwangerschap. Of het helpt, weet ik niet, dat weet je pas na maanden, dat is wel lastig bij kalknagels.

11. JMMH

JMMH Niet meer actief

Bedankt voor de tips!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Kalknagels die volledig zijn aangetast daarbij werken vaak alleen nog pillen om er van af te komen. Van deels aangetaste nagels kun je de pedicure het aangetaste deel zoveel mogelijk weg laten halen en dat kun je bijv. met Dactarin tinctuur behandelen. Hoe dan ook, je moet een lange adem hebben voor de schimmel er volledig is uitgegroeid.

Deel Deze Pagina