Hoi allemaal, ik moet echt ff mijn ei kwijt... ik ben ruim 6 weken zwanger en begin me steeds minder goed te voelen. Ik ben nog niet misselijk(afkloppen!!!), maar heb alsmaar het gevoel dat ik ziek wordt. Zo'n onbestemd gevoel. Ik zit mezelf soms zo in de weg! het liefst kruip ik uit mijn eigen lichaam Savonds krijg ik het enorm koud en lig ik te rillen in mn bed. Lag vannacht zelfs met een hemd, pyama, pyamabroek, dik dekbed, sprei en fleecedeken in bed, en dan zo moe maar niet in slaap kunnen komen omdat ik me beroerd voel! Vanmorgen natuurlijk bloedheet en zelfs soort opvliegers. Smorgens kom ik ook slecht op gang, ik werk thuis(boerderij), dus gelukkig kán ik ook rustiger aan doen. Mijn man gaat smorgens om 7u eruit, nou, ik heb smorgens best trek aan wat, maar voordat de wekker van mn man gaat, ligt mijn maag al keihard te knorren! Dus al niet lekker en dan ook nog eens beroerd vd honger Voor de rest ben ik blij als alle feestdagen achter de rug zijn. Ik heb al genoeg aan mezelf, en dan moet ik ook nog "gezellig" gaan zitten doen, terwijl ik het liefst mn bed in duik. Bah. Wie herkend dit???
Ik herken het wel maar ik "geniet" er op een vreemde manier van. Er gebeurt zoveel in mijn lijf en ik reageer zo anders. Ik sta elke dag weer versteld. Ik heb ineens honger 's ochtends, maar kan niets eten. Waar ik normaal maar 3 keer per dag hoefde te plassen ga ik nu minimaal 10 keer. Ik heb trek maar waarin? En ik ben moe... Dag nachtvlinder, hallo luiaard! Met name 's ochtends voel ik me aangereden. Het hoort erbij en ik probeer er maar aan toe te geven. Lekker van je afschrijven en lief voor jezelf zijn.
Ik herken je hele verhaal!! Heel erg vervelend!!! Probeer positief te blijven, want het heeft allemaal met je zwangerschap te maken... Ik voel me eindelijk sinds deze week wat beter! Dus er is hoop (ook al lijkt dat nu even niet zo) je lichaam moet gewoon heel erg wennen aan de gigantische veranderingen. T beste is je er aan overgeven en middelen te vinden die voor jou t beste werken... Heel veel succes! En luister naar je lichaam, de meeste hebben er alle begrip voor dat je je zo voelt. Ik was gister ook niet heel gezellig bij het kerstdiner, maar m'n familie was trots op me dat ik er toch Ff was.....
Bahbahbah! Wat vervelend dat je, je zo beroerd voelt. Toen ik net zwanger was voelde ik me vergelijkbaar met jou. Het is goed om te weten dat als je 'bevrucht' wordt je temperatuur wat hoger blijft, omdat tijdens je eisprong je lichaamstemperatuur ook hoger is, dat blijft dan. En dan kan je een 'ziekig' gevoel geven. Inmiddels ben ik 22 weken zwanger en al een hele poos niet meer ziekig qua temperatuur.. Er is hoop Hoop dat je een weg hierin in vind en er sne vollop van kan genieten, en anders alleen van het idee...
herkenbaar! vooral dat stervenskoud hebben en dat er geen 100 dikke truien tegen helpen. gelukkig is het maar tijdelijk! geef er maar gewoon aan toe, verzetten heeft toch geen zin en daardoor voel je je nog beroerder.
Wat een hartverwarmende reacties! Ik weet ook wel waarvoor ik het allemaal "onderga" hoor, en geniet gelukkig ook wel van het feit dat ik zwanger ben. Ik heb het goede nieuws gisteren aan mijn schoonouders en vandaag aan mijn ouders verteld, hoef ik me voor hun in ieder geval niet meer "sterk" te houden, hihi! Mijn moeder vertelde me dat ze zich 4 maanden zo had gevoeld toen ze zwanger was van mij(is dit wraak?! LOL), dus ze begrijpt als geen ander hoe ik me nu voel! Het is ook fijn dat je weet dat je niet de enige bent die zich een wandelende vaatdoek voelt in het begin vd zwangerschap, hihi.
Sterkte! Ik herken het beroerde gevoel niet (voelde me juist lekker warm en alert), maar het gevoel dat je jezelf niet bent wel. Dat wordt nog erger, maar wel op een mooie manier. Wat het gekke trek gevoel betreft: ik heb besloten alleen te eten wat ik wilde en wat goed viel. Dat hielp een hoop. ik kreeg tenminste wat binnen, en voelde me veel beter dan met dat onbestemde gevoel. De ene week was het zuivel, de andere brood, de derde week veel fruit, enzovoort. Niet per se gebalanceerd, maar wel beter dan telkens de helft niet wegkrijgen.