Ik zou dat denk ik ook niet doen als ze het elke week vragen, maar een keertje?? Wij hebben een station, omdat we kamperen. Bijna niemand van vrienden of familie heeft een station. In de familie wordt regelmatig gevraagd of ze de auto mogen lenen om naar de stort te gaan, of iets groots uit de winkel te vervoeren. Geen punt hoor. Iemand koopt toch geen grote auto omdat die 2x per jaar iets groots moet vervoeren?
Ik heb 1 keer mijn auto uitgeleend en ze reed schade. Ze belde haar verzekering en het bleek van mijn verzekering af te moeten en dus mijn schadevrije jaren die eraan zouden gaan. Dus ze heeft de schade betaald aan ons. Ikmleen dus geen auto meer uit. Dat snap je. Het was nu kleine schade , maar straks is hij Total loss.... De aanhangwagen lenen we veel uit. Is ook goed voor de bandjes, dat die regelmatig rijdt.
Mwah, ik leen zelf echt zelden wat. Maar mijn buurvrouw leent om de haverklap spullen.. van schaar, (klein)gereedschap tot plakband. En dan moet ik het terugvragen en moet ze zoeken Krijg een punthoofd van haar wat dat betreft, ga verdorie ff naar de winkel. He laatst ook gezegd dat ze die shit ff mee moet nemen als ze weer bij de action is. Ik ben serieus instaat een pakketje samen te stellen voor haar, zodatvik van dat geklepper aan de brievenbus af ben (en ja we hebben ook een bel...maar nee klepperen als een malle altijd) Gelukkig is ze verder wel aardig enzo hoor
Ja, ik help graag! Het zijn maar spullen en die zijn ook te vervangen! Auto hebben we ook uitgeleend voor een week.
Nee hier eigenlijk ook niet. Eens een boek of dvd maar dan ook alleen aan familie. En in het verleden hebben we wel eens vb een boormachine geleend van een van onze ouders. Zelf iets lenen durf ik vaak niet omdat ik veel te bang ben het kapot te maken. En uitlenen, dat is ons eigenlijk nog niet zo veel gevraagd maar sta ik ook niet zo voor te springen als ik eerlijk ben. En dan zou het er ook heel erg vanaf hangen wie het vraagt. Zou vb een van onze broers onze partytent willen lenen mag dan wel, maar een buur zou ik denk ik niet willen.
Oh ja, wij zijn niet moeilijk met uitlenen. Wij hebben zelf een elektrische auto en als iemand onze auto wil lenen ivm de ruimte of omdat ze een lange afstand moeten maken.. is voor ons geen probleem. Ook andere spullen maken me niet uit. Laatst alleen wel babyspullen geleend, wippertje en zo'n speelmatje voor een langere periode.. maar dat kindje spuugde om de haverklap een golf zure melk. Dus deze koop ik wel nieuw voor onze dochter nu .. vind dat smerig, ondanks dat je t kunt wassen.
Ja wij lenen wel uit hoor! Maar leen daarentegen zelden iets van een ander. maar als we de vraag krijgen dan is dat voor ons geen probleem. Wij geven ook vaak spullen weg.. iets wat wij niet meer gebruiken dat geef ik liever weg dan dat ik het verkoop.
We krijgen niet zo heel vaak de vraag of iemand iets kan lenen, maar als we de vraag krijgen, dan lenen we het meestal uit als we het zelf op dat moment niet nodig hebben.
Ik ben er niet heel happig op, maar het ligt er wel een beetje aan wat en wie. Dan bij voorkeur dingen waarvan het niet zo erg is als het toch eens kwijt of stuk raakt. Maar wel alleen aan mensen waarvan ik weet dat het over het algemeen in dezelfde staat weer terug komt als ik het uitgeleend heb.
Nee, niet echt vaak. Wel de aanhangwagen. Daar kan weinig mee gebeuren. Of machines van het bedrijf. Maar geen auto oid. Vind het vooral gek dat mensen ervan uit gaan dat ze het gewoon van je kunnen lenen. Ik zou er zelfs niet zomaar om durven vragen, laat staan het zo even roepen dat je het wel even mag lenen.
Ik leen vooral baby-/kinderspullen uit. Maar het meeste wat we niet meer gebruiken verkoop ik voor een klein prijsje.
Hier gaat de gereedschapskist en boormachine regelmatig richting schoonbroer en wij lenen zijn grasmaaier. Ovenschaal gaat regelmatig richting schoonzus. Tuingereedschap naar een vriendin.
Buiten babyspullen en gereedschap komt uitlenen hier eigenlijk niet voor. Man en ik hebben beiden een auto, zijn daar erg zuinig op en hechten er ook echt aan. Ik moet er niet aan denken dat iemand zou vragen of hij/zij de auto even mag lenen Aan mijn moeder zou ik hem nog wel uitlenen als zij problemen heeft met haar eigen auto, maar verder niet. Ik schrik er stiekem van hoe makkelijk de meesten hier daarover denken. Zeker als ze de auto zouden gebruiken om iets groots naar de stort te brengen, want dan denk ik gelijk aan de rotzooi en schade die er eventueel achterblijft... Ik ben zelf niet voor niets zo zuinig denk ik dan. Daarvoor hebben wij denk ik iets teveel met auto's
Auto kan ik niet uitlenen, lease, maar verder zou ik er niet veel moeite mee hebben als het om directe vrienden en familie gaat. Een vage kennis die roept dat jij mijn duo wil lenen gaan we natuurlijk niet doen
Wij zijn heel makkelijk in uitlenen van spullen. Onze auto wordt regelmatig door buren, vrienden en familie gebruikt. Maar ook ski-spullen, fietsen, gourmetstel, keukenmachine,... als ik het zelf niet nodig heb mag iemand anders het gerust lenen.
Wij lemem zelf heel weinig. Soms gereedschap van mn schoonouders en proberen dit dan ook direct weer terug te brengen. Mn schoonvader leent ook weleens gereedschap van ons, ook rustig zonder dit te vragen. Vinden we helemaal prima, wonen 200 meter bij elkaar vandaan en beide zuinig op duurdere spullen. En ik heb bijv wel de Co sleeper uitgeleend en ook mn borstkolf. Wel aan mensen die ik echt goed ken. En onder voorwaarde. Tot nu toe altijd goed gegaan. Verder wordt er eigenlijk niks uitgeleend. Wordt ook niet om gevraagd.
Hier net zo (tuin)gereedschap of soms andere kleine dingen gebeurd nog wel eens, maar mijn auto zou ik echt nooit uitlenen. Alleen al om koppel en pk's zou ik het niet durven, maar ik vind het ook met mijn oudere autootje (hobbymatig) echt niet fijn als ik iemand anders ermee zou laten rijden. Alleen manlief mag ze uiteraard mee, maar daar houdt het eigenlijk wel op haha.
Daarmee bedoel ik: aan familie, schoonouders etc lenen we dingen uit als gereedschap, boeken, tuindingen, we gaan samen op vakantie.. zelfs mijn pinpas heb ik wel eens mee gegeven (en vice versa). Geen problemen mee. Maar de dingen die hier ook genoemd worden zoals auto.. nee die leen ik echt niet zomaar uit. Ik ben heel zuinig op mn spullen en zoiets als een auto zou ik alleen doen in noodgevallen. Niet voor mijn lol. Het hangt er ook wel echt vanaf wie en waarom. Als mijn schoonvader, die om de hoek woont, even naar de supermarkt moet rijden en zijn eigen auto staat hij de garage ofzo, prima. Maar als de zwager van mijn broer (brokkenpiloot, niet zuinig, onhandig, lomp soms..) een auto nodig heeft omdat hij een dagje naar Amsterdam wil.. never!
Met veel dingen zijn wij niet zo moeilijk. Maar de auto mag niemand lenen. Als je iets groots moet vervoeren willen we best helpen. Mijn broertje is bezig met een verbouwing en we hebben regelmatig geholpen met vervoeren. Nu heeft ie eindelijk zelf zijn rijbewijs en hij werkt bij een grote occasions dealer, dus als die een auto nodig heeft mag die er gewoon 1 pakken