Lenen jullie vaak spullen (uit)?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 2 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij zijn niet zo moeilijk. Wij lenen de auto van m’n ouders als we op vakantie gaan, onze auto kan geen caravan trekken.
    Mijn broer heeft heel lang geen auto gehad en ging dan ook met de auto van m’n ouders op vakantie, als wij die dan nodig hadden voor onze vakantie, dan leenden wij onze auto uit. Geen probleem.

2. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.233
    93
    Vrouw
    Ik hou helemaal niet van lenen. Ik koop het meeste liever zelf en ben heel zuinig op mijn spullen.

nizzie86, Luna86, Deb89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Vorige week stond mijn buurvrouw smorgens met een lekke band terwijl de kids naar school moesten. Dan geef ik zonder nadenken mijn sleutel ( ze vroeg er niet eens om) Ja ze kan schade rijden maar dat kan mij ook gebeuren. Daar zijn gelukkig verzekeringen voor.
    Ik kan echt niets bedenken dat ik niet zou uitlenen ( nou ja, mijn vent haha..)

Roanna, hummeltje5, Mamavanvier95 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    M’n man leent vooral vaak z’n gereedschap uit
    Verder valt het mee maar als iemand iets vraagt dan help ik graag

5. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.049
    1.712
    113
    Vrouw
    Nou dit inderdaad. Ik verbaas mij er over dat veel mensen hier zo gehecht zijn aan een ding/dingen. Maar goed, zowel man als ik zijn helemaal niet materialistische, hebben niets met auto's (moet ons veilig van A naar B brengen), en dat geldt voor alles.

Is misschien ook wel een stukje wat je meekrijgt vanuit huis? Mijn ouders en schoonouders zijn ook nogal makkelijk met uitlenen. :roflmao::D

Roanna, hummeltje5 en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik leen vanalles uit maar niets dat veel geld waard is.

Dus een mixer, fiets, bladblazer, strijkijzer
    Kom maar halen.

Auto, moto,.... geen denken aan, dan moetrn ze het echt anders zien te regelen of wachten tot 1 van ons 2 kan rijden en hen meenemen of brengen.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar als ze schade rijdt, kan ze dat dan betalen? Anders kost het jou geld, of je gaat meer betalen aan je verzekering omdat je schadevrije jaren minder worden.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nou precies, het is een stuk blik. Fijn als je iemand zo kan helpen toch, ik hoef er ook geen seconde over na te denken.

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Van mij mag het, maar het wordt nooit gevraagd. Ik heb ook niet het idee dat we zulke bijzondere spullen hebben. Ik heb vriendinnen wel eens aangeboden om in de zomervakantie lekker mijn bakfiets te gebruiken met hun kleine kinderen maar ze gingen liever met de auto :| net als gratis kleertjes die voor mijn meiden te klein zijn, die willen ze ook niet. Dus ik weet niet.. mss zijn de mensen in mijn omgeving niet zo lenerig.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Deze buurvrouw kan dat betalen ja maar zo niet joh dan kost het mij wat no claim. Beetje risico lopen in het leven kan geen kwaad. Het is toch fijn als je iemand kunt helpen?
    Overigens vraag ik me af hoe jullie er dan instaan als jullie eigen kinderen net hun rijbewijs hebben?
    mensen weten het inmiddels ook, wij wonen hier nu 3 jaar en als 1 van de buren iets nodig heeft, van verjaardagskaarsjes tot vergeten boodschappen , pizzarette of gereedschap dan staan ze altijd hier aan de deur want “ die buurvrouw heeft altijd alles” word er gezegd. Andersom lenen wij regelmatig van buren verderop de party tent en heeft mijn zoon van andere buren tijdens de mei vakantie een electrische step geleend.

11. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ja dat doe ik. Auto, kleine spullen... geen probleem. Het zijn maar spullen en als er iets geleent word is het vaak met een goede reden.
    Niet aan onbekende trouwens, wel aan familie of vrienden.

Roanna en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ja aan bepaalde mensen waarvan ik weet dat ze zuinig zijn met onze spullen. En ik schrijf altijd op aan wie ik wat uitleen zodat ik weet waar m’n spullen zijn.
    Auto’s leen ik echt niet uit niet alleen om de auto maar ook om je verzekering. Niet alleen schade aan een auto, maar realiseer je ook dat je zo dus tredes omhoog kan gaan. Gaat degene die de schade reed dan ook je hogere maand tarief betalen? Ik gok hoe de economie er momenteel voorstaat dat sommige mensen dat al in de problemen zal brengen.

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou ja, het kost je " wat" noclaim.. Je zakt 4 tredes en je betaald 4 jaar lang een hogere premie. Dat vind ik nou niet een risico waard eerlijk gezegd.

Het ligt er denk ik wel aan wat voor auto je hebt..

Ik ben heel zuinig op mijn auto. Ik onderhoud hem goed, hij is schadevrij en ik zou er niet aan moeten denken dat iemand schade rijdt met mijn auto of hem total loss rijdt. Daarbij is mijn auto geen standaard auto met 120 pk en 11 seconden naar de 100, dus mensen die daar geen ervaring mee hebben, die laat ik daar echt niet in rijden..

Als mijn kind zijn rijbewijs haalt koop ik een autotje voor hem. Mijn auto is sowieso geen auto waarin je wilt rijden als je net je rijbewijs hebt.

(en nee ik heb geen zeer exclusieve dure auto ofzo hoor:roflmao:)

nizzie86, Deb89 en Liekje81 vinden dit leuk.
  14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Hier ook hoor, lenen makkelijk uit. Al wordt dat zelden gevraagd. Maar we geven wel enorm veel weg, veel kleding, speelgoed, maar ook kasten, spiegels, lampen, verf enz.

Voor as zaterdag wordt de gehele Tuinset, partytent uitgeleend aan de buren. (Ze geven een feestje 45 man) Het is alleen wel een gedoe, tafel uit elkaar halen, alles moet door mijn huis. (Afgesloten tuin) Maar het zijn je buurtjes hè.
    Al denk ik dat ze vrijdagavond nog wel het een en ander extra bij gaan lenen.

lovemy2kids en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, ik doe dat dus niet zomaar met mn auto. Ik ga echt niet meer betalen aan mn verzekering omdat iemand anders schade rijdt. Ben geen filantroop ofzo. Zo raar vind ik dat niet.
    Met andere dingen ben ik makkelijk en wordt er in de straat, vrienden of familie heen en weer regelmatig wat uitgeleend.

Deb89 vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ben van mening als ik iemand mijn kinderen toevertrouw om bijvoorbeeld even op te passen dat ik ze echt al onze bezittingen toevertrouw om te lenen van ons. Spullen zijn vervangbaar.

hummeltje5, Neskio, lovemy2kids en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij lenen nooit wat. Kan in ieder geval niets bedenken nu zo snel. Lenen wel soms wat uit. Maar dat is dan alleen aan mijn familie, die zijn net zo netjes en zuinig als dat ik ben. Schoonfamilie eigenlijk niet. :o: Maar mijn man wil dat dan zelf ook niet hebben. Auto leen ik alleen uit aan of familie of mijn beste vriendin. Die kunnen allemaal prima rijden plus kunnen financieel eventueel de gevolgen dragen als het iets stuk gaat. Maar de auto uitlenen gebeurd echt bijna nooit.

18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

mijn auto heeft 390 pk maar laat me daar echt niet door beperken met uitlenen. Mensen vragen niet snel mijn auto te lenen omdat hij een benzine slurper is. Heel soms wel omdat ik een afneembare trekhaak heb.
    Als zoon straks zijn rijbewijs heeft mag hij zeker mijn auto pakken (waarschijnlijk heb ik tegen die tijd een andere) ik rij zelf zo weinig ongeveer 6000km per jaar dat het doodzonde is een extra auto voor hem aan te schaffen.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dochter zou prima in mijn Picanto'tje mogen rijden, maar de Cupra van mn vriend, blijft ze af denk ik. :roflmao: Als je dan schade hebt, kost dat heel wat meer, haha.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ook met mijn 'maar' Picanto ben ik het met je eens. Vind het allemaal maar makkelijk gezegd.

Deel Deze Pagina