Lenen jullie vaak spullen (uit)?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 2 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Mee eens!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Ik geloof niet dat we echt spullen hebben die mensen willen lenen:roflmao:
    Familie kan het wel lenen maar eigenlijk krijg je de hulp er altijd wel bij. Net als wij iets van gereedschap nodig hebben vragen we het mijn schoonbroer (gek op gereedschap) dan krijg je zijn hulp er ook bij.

Heb je mijn hulp nodig dan weten ze me te vinden.

3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen auto, en geen rijbewijs maar als ik er we een had, mochten de meeste mensen die ik ken ‘m wel lenen hoor. Lenen ook onze fietsen uit die ons enige vervoersmiddel zijn

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Heel toevallig is gisteren onze dakkoffer met mijn broer meegegaan voor vakantie. We hadden 'm nu zelf niet nodig, dus dat kon. Daar kun je ook niet veel aan slopen. En doet hij dat wel dan krijgen we wel een ander van hem.
    Maar iemand vroeg mij bv ook eens om mijn camera. Dat ding kost om en nabij de 1000 euro en ik ben er gewoon heel zuinig op (krassen enzo). Dus nee, die geef ik niet mee. Auto uitlenen misschien aan schoonvader maar verder ook niet. Wij hebben zelf een keer de grondboor van een vriend geleend, maar dat is ook gewoon niet meer als een stuk ijzer. Verder lenen we eigenlijk nooit iets (uit).

GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    #85 Lief of Stoer, 3 jul 2022
    Laatst bewerkt: 3 jul 2022
    Dat leer je vanzelf wel als spullen niet, incompleet of stuk terug komen ;)

Syane, Neuzeke en Huismuisie vinden dit leuk.
  6. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    dan zou ik toch als eerste vragen/kijken of het met degene goed gaat, of degene er niets aan over heeft gehouden. Total loss is nogal wat. Daarna gaan we kijken hoe we het verzekeringstechnisch/financieel gaan oplossen.
    OT: ik leen best veel uit. Voor mij zijn het “gewoon” spullen en als ik iemand kan helpen doe ik dat graag. Mensen die het niet willen, ook goed toch. Doe waar jij zelf je goed bij voelt!

Amy32, GossipGirlxoxo en 11131618 vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als ik dan toch vrij ben dan bied ik wel aan om diegene te brengen. En verder krijg je bij onze garage gewoon een leenauto als je auto niet start. Voor zo lang zij nodig hebben om hem weer te fixen.

Iertje81, Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Gereedschap enzo prima, maar wel aan onze naasten. Of als de buren eens iets nodig hebben ook prima. Een fiets vind ik ergens ook nog wel oké, maar m'n auto.. nope. Ja m'n vader zou m mogen lenen. Ik heb zelf m'n auto nodig voor werk, daar heb ik heel hard voor gewerkt en daar ben ik idd aan gehecht. Als er een noodgeval is en iemand moet ergens echt heen, wil ik best rijden. Maar uitlenen nee.

Deb89 en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Tuurlijk, maar daar gaat het toch helemaal niet om. Of je nog genoeg menselijkheid in je hebt zitten dat je even kijkt of de buurman/vrouw alle ledematen er nog aan heeft zitten.

En verder is de kans niet zo groot, dat er zoiets gebeurd. Maar hetzelfde geld voor geld. Leen nooit geld uit dat jezelf nodig hebt. Zo is het natuurlijk wel ook met een auto. Het kan stuk en er kan iemand een ongeluk mee krijgen. En jij moet er 100% van op aan kunnen dat iemand er niet te hard mee rijdt en er geen idiote dingen mee doet. Dus aan de buren leen ik hem zeker niet uit.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    En dat is natuurlijk ook hetzelfde als… stel je kind valt een gat in zn hoofd en je hebt net de auto uitgeleend omdat je hem toch niet nodig had die dag.

11. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Exact. Vooral omdat ik ergens woon waar geen fatsoenlijke ziekenhuis is. Auto is voor mij ook een teken van vrijheid en ontspanning. Mag nu niet rijden vanwege operatie, man wat voel ik me benauwd :roflmao:

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ski's zou ik best uitlenen. Al is het best gevoelig voor beschadiging of diefstal. Zou ze dan wel graag gewaxt terug willen krijgen. Anders moet ik de waxbeurt weer betalen.

Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Clairemin

Clairemin Actief lid

6 mrt 2022
    152
    233
    43
    Vrouw
    Ik merk dat het uitlenen van spullen erg verbonden is met geld/financiën. Terwijl bij ons meer voorop staat dat we elkaar wat meer moeten helpen in de samenleving. Dus of je dan zelf meerijdt omdat degene een auto nodig heeft om even wat naar de milieustraat te brengen, of dat je je elektrische grasmaaier uitleent, het elkaar helpen staat bij ons voorop.

ben nu wel benieuwd, degene die een auto niet willen uitlenen, zouden jullie wel degene helpen door dan zelf te rijden?

Roanna, Amy32, hummeltje5 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja hoor, als ik vrij ben en verder niet weg hoef of iets, waarom niet.

Clairemin vindt dit leuk.
  15. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Misschien vervelende ervaringen met dingen uitlenen (kwijt, stuk, incompleet retour) of als iemand al met een houding komt van 'dat kan ik wel even lenen'. Niks vreemds aan als iemand iets niet uit wilt uitlenen.

Je kan het altijd vragen natuurlijk. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Syane vindt dit leuk.
  16. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Vind het zelf wel typisch dat de mensen die ik ken die we spullen uitlenen vaak de mensen zijn die niet zo veel geld hebben (wij zelf ook niet) maar de mensen met een groot huis, 2 auto’s en enorm veel spullen dat niet doen… (is hier zo, dus, ik zeg niet dat dat voor iemand van hier geldt)

tuc vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hangt er denk ik heel erg vanaf hoe je woont. Als dat hier zou gebeuren, hebben we heel veel familie, buren en vrienden in de buurt die zo op de stoep staan. Die gok durf ik wel te nemen. Mijn man is ook weleens weg met de auto als ik thuis ben met de kinderen (we hebben 1 auto)

Roanna vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Als ze de auto nodig hebben een middag voor een paar ritjes stort, omdat jij een grote auto hebt, ga je dan zelf heen en weer naar de stort rijden?

Clairemin en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Dan bel je een taxi of rijd een van je buren mee. Je kunt in je leven ook in oplossingen denken ipv in problemen.

Roanna, hummeltje5, Clairemin en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Die kans lijkt mij heel klein, maar dan vraag ik 1 van de buren wel. Er zijn zoveel mensen die niet elke dag een auto tot hun beschikking hebben. Dus een auto voor de deur hebben staan als je het niet per se nodig hebt dat is al pure luxe.

Deel Deze Pagina