Ik heb er geen moeite mee als iemand mij iets zou vragen, maakt eigenlijk niet uit wat. Als ik materiaal van iemand anders zou lenen en het zou stuk gaan, zou ik het uiteraard wel vergoeden. Neem aan dat mensen dat ook bij ons zouden doen. Lijkt me vreemd om een kapot iets weer in die staat terug te geven/ontvangen. Maar wij zijn zelf eigenlijk niet zo van het rondvragen, als het we iets nodig hebben regelen we het zelf of we zoeken een alternatief.
Dit kan gebeuren, het is een gebruiksartikel. Als ik voor mijzelf spreek, ik zie spullen dus als gebruiksartikelen. Als mensen iets van mij lenen en normaal gebruiken, vind ik een krasje, vlekje etc echt niet erg. In het wippertje van ons zat een vlekje en een klein haaltje, maak er geen probleem van, er is goed gebruik van gemaakt, fijn. Maar nogmaals, dit is hoe ik ernaar kijk. Ik laat mijn kinderen ook gewoon lekker buiten spelen zonder dat ze zich moeten omkleden omdat ze hun “goede goed” aan hebben (nieuwe kleren).
Ik snap wat je zegt, maar ik baal er dan wel flink van. Zeker als iemand er niks over zegt bij het terug geven (moest er zelf een hele tijd later achteraan dat die doek daar lag, anders had ik hem überhaupt niet teruggekregen). Maar ik heb er van geleerd dat ik om ergernis te voorkomen beter niet teveel uit kan lenen Of alleen aan bepaalde mensen.
Dat vind ik ook wel aso ja, geef gewoon bij het teruggeven aan of het beschadigd of vies is. Geen probleem kan gebeuren.
Ik riep hier ook heel hard dat ik alles graag uitleen maar met dit voorbeeld ben ik het helemaal eens. Ik kan alleen niet goed nee zeggen dus zeg tegen mensen die we nooit horen of zien en ons alleen weten te bereiken voor het lenen van 1 van onze bussen omdat ze te gierig zijn om een busje te huren nee met de smoes dat er niet prive mee gereden mag worden. Zijn het mensen waarvan ik weet dat ze huur echt niet kunnen missen en is het iets dringends dan zeg ik nog wel ja ook al spreek of zie ik ze haast nooit. Maar hoe jij het stelt ben ik het 100% met je eens.
Ik leen veel uit. Maar niet mijn auto. Ik heb dit dus gehad toen ik begin 20 was. Auto uitgeleend en iemand is met open deur tegen een pilaar gereden. Is een enorm gedoe geworden en uiteindelijk heb ik niet eens alles terug gehad. Was echt niet grappig, veel gezeur en gedoe, financieel een probleem en een vriendschap armer. Ik wil je best rijden als ik kan maar mijn auto leen ik niet uit. Fiets, gereedschap, babyspullen: be my guest (al heb ik dus ook sommige dingen nooit meer terug gehad of kapot maar goed, ik leen het evengoed nog wel uit)
Of noodzaak. Ik geef er ook weinig om maar met een koekblik krijg ik geen 5 kinderen wettelijk veilig erin de goedkoopste 7persoons auto is stuk duurder dan de goedkoopste 4persoons
Sowieso met babyspullen en vlekken... al die iitgekotste melk en spuitluiers... Ik krijg echt niet alles meer schoon, dat is het risico van gebruiken
Maak je dan ook fysieke mapjes en laat je die foto afdrukken? Of doe je dat op je computer? Gut, ik zou hier echt geen tijd voor hebben
Babyspullen en kinderkleding rouleert in de familie hier. Als a1 kapot is dan is het vaak wel vervangen voor a2. Of na overleg niet (kapot babybadje en geen nieuwe baby in het vizier bijvoorbeeld). Bij kleding is het min of meer "alles wat je echt wilt houden niet uitlenen" en voor de rest zie je wel wat er terug komt/vervangen is. Apparatuur etc zou ik best uitlenen aan buren en familie. Auto ook als ik zelf niks gepland heb wat daarmee moet. Fietsen zijn vorige zomer tijdens vakantie bij de buren geweest die hun ouders te logeren kregen. Maar voor de rest is het hier vooral "buurvrouw heb je een kopje suiker" categorie