lenen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

onze lieve vrienden hebben het momenteel financieel moeilijk door een fout van de tussenpersoon naar de belastingdienst moeten ze 6000 euro terug betalen.

nu hebben ze ons gevraagt of we hun wat kunnen lenen zodat hun de schudl af kunnen betalen.dit omdat de bd een hele hoge regeling wil die hun niet kunnen ophoesten.

ik heb al eens eerder iets geleend niet aan hun hoor. maar daar hebben we een deurwaardervoor moeten laten komen dus ik ben terug houdend.

zouden jullie het doen?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jemig wat een bedrag zeg. Mag ik vragen om hoeveel geld het gaat wat ze lenen? als je dat niet wil snap ik dat ook hoor. Maar ik denk echt niet dat ik zo'n groot bedrag zou lenen. Zou het echt heel lief vinden als jullie dat wel doen, maar ik vind dit persoonlijk wel een heel hoog bedrag

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee ik zou het niet doen. Het gaat om teveel geld en eerlijk gezegd zou ik het al nooit vragen.

Wij hebben ooit hetzelfde gehad, door een fout van tussenpersoon een hige schuld bij de bd. Gelijk opgepakt, naae belastingkantoor gegaan en we kregen anderhalf jaar uitstel en mochten daarna nog in termijnen betalen als we wilden, dus kan me niet voorstellen dat de bd zo heel moeilijk doet...

Als ze bezwaar aantekenen hoeven ze sowieso niet te betalem voor dat erdoor is.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het niet doen.

Tis geen 100 euro die je even leent.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Bij zo'n groot bedrag zou ik het in ieder geval niet doen. Dit kan jullie vriendschap ook heel nadelig komen te staan ;)

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Niet aan beginnen. Straks ben je je geld en vriendschap kwijt

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

doordat alles via de tussen persoon ging blijkt er dus al een uitstel te zijn geweest (noem ze naief maar de blauwe brieven ging dus naar de tussenpersoon)

het zou gaan om 1500 euro

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    is het een tussenpersoon als in schuldsanering of tussenpersoon als accountant? Want wij hebben ook een accountant, maar ik krijg mijn blauwe enveloppen toch echt zelf thuis ...

Neemt niet weg dat het vervelend is overigens :(

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik het niet doen. Zou te bang zijn het niet terug te krijgen.

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    HOe zijn de mensen met de financien? Hebben ze altijd alles op een rijtje en zitten ze nu enorm knijp door de tussenpersoon?

Als ze alles netjes op een rijtje hebben, ja dan wel. Zo niet, tsja dan blijft het jouw/jullie keuze...

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mm lastig, deels denk ik ja ik zou het lenen mits ze een bedrag per maand standaard afbetalen en zodra ze iets extra's kunnen missen doen..

Maar aan de andere kant zouik idd bang zijn het niet terug te krijgen..

Ligt er ook aan hoe goed mn band met die persoon zou zijn

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Nope no way dat ik dat zou uitlenen. De bank wil ze maar al te graag wat lenen en dan is 1500 euro een mooi bedrag om zelf terug te betalen aan de bank. Als jullie dat doen ben je misschien het geld kwijt dus loop je risico.

Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat er met de belastingdienst niets te regelen valt. Als je zelf aankaart wat haalbaar voor je gezinssituatie is staan ze vaak voor dat plan open.

Zeker omdat je het al eens eerder mee hebt gemaakt. Zou ik het niet nog eens riskeren!

Maar goed dat ben ik ...

13. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik zou het idd ook niet doen. De kans dat de vriendschap eronder gaat lijden zou niet ondenkbaar zijn en dat zou me het niet waard zijn. Kunnen ze geen persoonlijke lening bij een instantie afsluiten?

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou er mijn vriendschap niet voor op het spel zetten, dus nee, geld lenen doe ik niet. Heb daar al een heel slechte ervaring mee met mijn broer; was een wijze les.

Ik zou wel kijken of ik zou kunnen helpen bij een bank ofzo als ze dat zelf niet (goed) kunnen, maar verder echt niet, hoe rot het ook voor ze is.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Licht er aan denk ik hoe goed deze vrienden echt zijn ken je ze echt heel goed???

Vind een bedrag van 1500 euro wel heel veel eerlijk gezegd!

Als je het wel doet zwart op wit laten opschrijven en als je het niet doet ze verwijzen naar de schuldhulpverlening of die kant in elk geval op. Het is een na deel dat het naar iemand anders is gegaan die blauwe enveloppen maar je blijft er helaas toch zelf verantwoordelijk voor.

Mijn mening zou zijn eigenlijk om het niet te doen. Kan je relatie met hun niet onder druk komen te staan ook. En voelen ze het wel zo dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt helaas.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Als jullie het kunnen missen en jullie kunnen het goed regelen dan zou ik het wel doen.

Wij hebben een keer 5000 euro geleend van iemand. Op dat moment hadden we het niet op de plank. 4 maanden later wel en toen konden we gelijk afbetalen.

Zo fijn dat iemand er dan is om je te helpen.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou het eerlijk gezegd niet eens durven vragen aan vrienden of hele goede vrienden:):)

18. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Als jullie ze goed kennen en er is genoeg vertrouwen en uiteraard als jullie het zelf kunnen missen waarom zou je het dan niet doen.
    Ik zou er niet zo'n probleem van maken.
    Er moet natuurlijk wel vertrouwen zijn

19. Tese

Tese Niet meer actief

Ik ook niet! Ik zou het eerder van de creditkaard afhalen dan.

20. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik zou het ook niet doen, het is een behoorlijk bedrag. Ik heb geen duidelijke reden maar mijn gevoel zegt dat ik niets moet lenen, vooral niet aan vrienden.

Deel Deze Pagina