Ik heb helaas ervaring met de belastingdienst en terug betalen! Maar als ze 6000 euro moeten terug betalen willen ze dat in 2 jaar terug ! Dus dat is elke maand een bedrag van 250 euro! Ik zou het ook niet lenen! Krijg je alleen maar narigheid van! Succes ermee
Ik zou het persoonlijk wel lenen. Je zegt dat de financien verder altijd in orde zijn bij hun, zijn hechte vrienden en je kan het zelf missen. Wel zou ik afspreken dat het geld voor een bepaalde datum terug moet zijn. Ik zou dit echter niet bij iedereen doen maar er zijn een paar mensen in mijn omgeving die ik altijd zou helpen als ik dat kan op welke manier dan ook.
Ja dan zou ik het doen.. ik weet zelf hoe fijn het is om van iemand iets te kunnen lenen en zou het zelf ook doen als ik het kon bij mijn naasten
Ik zou ze ook zeker helpen, dat is échte onvoorwaardelijke vriendschap vind ik. Ik "leen" vaak geld uit, ook aan vrienden maar ook wel eens via via aan onbekenden van wie ik dan hoor dat ze het buiten hun eigen schuld om heel moeilijk hebben. Trouwens, ik neem altijd het standpunt in dat ik het geef en niet leen, als ik het geld dan terug krijg is dat prima maar ik verwacht het niet persé. Ik stel mijzelf echter altijd de twee volgende vragen: 1. kan ik het zelf missen 2. zou het voor mij/ons gezin vervelende consequenties hebben als ik het dus niet terug zou krijgen. Als ik resp. ja/nee kan beantwoorden dan doe ik het graag.
Hun hebben er duidelijk goed over nagedacht en als het bij jullie wel kan en 250 p.m terug is met een half jaar al alles terug.. Zou ik het zeker doen.
Nee, ik vind het ook echt een té hoog bedrag. Nu laat ik dat ook wel afhangen van wat ik zelf op de bank heb staan, als ik een ton op de bank had staan zou ik het misschien wel doen Het zou op mij gewoon een te grote invloed hebben als het mis zou gaan, en ik zou dat risico niet durven nemen.
Als het zulke goede vrienden zijn, zou ik het wel aan hen lenen. Ik zou het wel vastleggen op papier en ook hoeveel per maand ze terugbetalen. Ik zou ze ook aanraden voortaan hun financiën zelf te regelen of een andere accountant. Want weten ze wel zeker dat de rest van hun financiën wel kloppen? Als de account er zo'n rommeltje van heeft gemaakt bij de belastingdienst. Zit de kans erin dat de rest ook niet klopt en zou ik hem niet meer vertrouwen.
Ik denk nu even aan mijn eigen vrienden,...als die hetzelfde zouden vragen en tevens alles op papier zetten etc etc (zoals jij vermeld) dan had ik het zeker wel gedaan.
hier sluit ik me bij aan.... en zeker na je volgende berichtje. Ik zou het dus aan m'n beste vrienden echt lenen. Ik ben best verbaasd dat anderen dat niet doen. Hoewel de eigen financiele situatie natuurlijk ook meespeelt. Zelf zou ik voor zoiets eerder bij ouders/broer/zus aan kloppen maar als die optie er niet is? Dan heb je altijd nog erg goede vrienden...
tja door omstandigheden hebben we ook wel eens in die (zoiets) positie gestaan. en nee ik zou niet aan jan en alleman lenen. t hangt van mijn eigen positie op dat moment af. maar als het kan en ik vertrouw ze. dan denk ik dat ik het wel zou lenen.
Ik zou ze voorstellen die 4000 die ze zelf hebben meteen Nasr de belastingdienst over te maken en dan een regeling te treffen voor die 2000 euro. Dan hoeven ze niet te lenen, kan het niet tussen jullie in komen te staan en...hoeven ze per maand ook niet zo veel aan de balastingdienst af te lossen.
Belangrijkste voor mij zou zijn of ik het geld missen kan, dus ook als het nooit terugkomt (altijd van het ergste uitgaan). Als dat het geval is en als jij zeker weet dat het geld dat het geld naar de Belastingdienst gaat en dat zij er alles aan zullen doen om je terug te betalen, zou ik het geld lenen. Maar, ik ben daar heel makkelijk in. Mocht je een overeenkomst nodig hebben dan kun je me altijd een pb sturen. Ik zou het wel vastleggen en bij voorkeur met maandelijkse termijnen. Groetjes
Bij de belastingdienst hoef je niet altijd terug te betalen in 1 jaar. Wij hebben twee maanden geleden een rekening afbetaald van de belasting. Daar hebben wij 3 jaar over mogen doen. (en ik ben zo blij dat we er vanaf zijn!!) Maar om op je vraag terug te komen; ik zou het doen, mits er duidelijke afspraken worden gemaakt, deze eventueel op papier worden gezet en beide een handtekening zetten.. Het is best een fiks bedrag, vind ik..
Ik zou het absoluut niet lenen. Zoals iemand op pagina 1 al zei; straks ben je je geld én je vriendschap kwijt. Als het op geld aan komt, zijn mensen heel anders dan je soms zou denken (en dan druk ik me voorzichtig uit). Gezien je eerste negatieve ervaring sta ik er zelfs van te kijken dat je het (nogmaals) overweegt.
Hey Ik zou het wel doen zeker als ze als jullie het al jaren niet nodig hebben.. Als ze elke maand 250 euro terug doen is het met een half jaar terug dat is wel te overzien.. als het je dwars zit dat je het vorige keer niet terug gehad hebt zou ik het daar ff over hebben en uitpraten. dat lucht je vast op. Ik zou je gevoel volgen.succes met je beslissing.. kuzz