Ik ben heel nieuwsgierig met hoeveel geld jullie de maand in moeten gaan... Hoeveel houden jullie over voor heel de maand dan al met de rekeningen en de huur enzo eraf! Wij moeten het meestal met 500 doen dan zijn alle rekeningen al betaalt en de huur. En op zaterdag werkt mijn mannetje ook en dan pakt hij ongeveer nog 80euro... Nou ik ben benieuwd, want ik red het nog niet eens met 500 euro
Hier ongeveer hetzelfde! Maar ja,ook al zou ik 10000 euro overhebben,op gaat het toch! We kunnen prima leven,maar zoals vroeger met 2 volle inkomens is het niet meer. Veel uit eten en allemaal nutteloze leuke dingen kopen doe ik niet meer. En mijn kledingkast ligt ook niet meer zo mega-vol als eerst... Maarrrr,we komen rond en ik prijs me gelukkig met wat ik heb. Sommige mensen moeten rond komen van 25 euro per week dus zo slecht hebben we het niet. En het salaris van mijn man gaat ook nog flink omhoog in januari!
Ja daar heb je helemaal gelijk in we moeten blij zijn met wat we hebben en dat ben ik ook. Ik heb het ook, ook mijn kledingkast ligt niet zo vol meer en soms moet ik dingen ook laten gaan bijvoorbeeld als ik iets leuks zie in de winkel... Wat ik altijd belangrijk vindt is als me kind maar te eten heeft en dat heeft ze altijd. Maar sinds die euro lijkt alles duurder en lijkt je geld veel harder te gaan
Mijn koelkast zit altijd vol en de kleine heeft altijd te eten,daar bezuinig ik niet op. Maar 50 euro is niks meer 500 euro is meer dan 1000 gulden,daar had ik vroeger meeeeeeer dan genoeg aan... Dan maar geen nutteloze dingen kopen
Precies daar heb je gelijk in... Maar zo kunnen we zien hoe moeilijk sommige mensen het hebben, die het misschien maar met 100 euro moeten doen... En dan redde wij het niet eens met 500 euro En dan hebben we soms nog onwijs te klagen
Als alle vaste lasten zijn betaald houden wij en krappe 200-250 euro over. Tot nu toe redden we het nog. Ik ga binnenkort ook weer werken dus dan is er extra over in de maand.
als het een goede maand is zonder extra betalingen houden we ongeveer 1400 over. we komen hier dan ook makkelijk mee rond en hebben geen recht om te klagen.
500,- euro is inderdaad niks meer tegenwoordig. toen de gulden er nog was haalde ik elke week 100 gulden en daar kon ik de boodschappen van doen en de extra's. dat lukt nu niet eens met 100,- euro. ik bezuinig niet op eten, wat ik wel doe is bepaalde dingen bij een lidl of aldi halen en op die manier bezuinigen. de rest haal ik bij jumbo etc
Doe ik ook. Drinken haal ik bij de Aldi,vlees en lekkere dingen bij de Jumbo,groente van de markt enz. Dat maakt al een heel verschil! Ik heb trouwens ook de luiers van de Lidl,super!
ja die luiers zijn super! en de billendoekjes van de aldi! die zijn lekker stevig en ruiken vind ik heerlijk! zijn trouwens de enige doekjes waar hij geen rode billetjes van krijgt, ik hoef met die doekjes geen creme er bij te gebruiken (spaar ik dus ook weer uit )
Wij houden als alle vaste lasten betaald zijn rond de 800 euro over. We zijn nu nog met zijn tweetjes dus komen hier makkelijk mee rond. Hoeveek geven jullie aan luiers/eten/drinken/doekjes enzenz per maand uit voor julliie kleinde wonder..? groetjes
pfff dat verschilt, ik koop dus luiers bij de lidl, die zijn rond de 7 eruo geloof ik voor een groot pak, doekjes bij de aldi (1,60 geloof ik). potjes haal ik bij de kruitvat (fruit 2 potjes voor 1,49) groente maak ik zelf. friso koop ik nu bij albert heyn daar was het het meest goedkoop nu, 7,79 euro. verder heb ik dit jaar veel geld uitgegeven aan flesjes en spenen voor ik de juiste had kleding koop ik bij hennes en hema. eigenlijk kan ik geen vast bedrag noemen voor de kleine, weet wel dat de kinderbijslag het lang niet dekt
Is het niet heel lastig om naar al die verschillende winkels te moeten? Ik zie ook wel eens aanbiedingen in de krantjes, maar ik ben gewoon te lui om al die verschillende winkels af te moeten op mijn fietsje
wij hebben zo'n 450 euro over als alle rekeningen betaald zijn. Maar wij hebben dan ook geen auto ofzo. Op eten bezuinig ik niet. We komen er prima mee rond. Maar dan moet ik wel erbij zeggen dat mijn vriend naast z'n werk nog een eigen bedrijf heeft en dat daar soms niks, dan eens 60 euro en soms wel 1000 euro van binnen komt. Het heeft alleen geen regelmaat. Idd dan maar geen overbodige dingen kopen hoor! En die kleine gaat niks te kort komen, want daar hebben we al geld voor weggelegd.
Met alle vaste lasten eraf ( incl boodschappen en benzine ) houden wij zo'n 1000 a 1100 euro over. Straks na mijn verlof ga ik minder werken en zullen we denk ik zo'n 800 overhouden. Nu ik t zo schrijf klinkt het heel veel, maar het komt geregeld voor dat we aan het eind van de maand krap zitten. Maar dat zou denk ik ook wel zo zijn als we meer over hielden.. Bezuinigen qua boodschappen enzo doen we niet, we halen alles bij de appie hein en pakken wat we nodig hebben. Misschien dat dat straks ander word met die kleine , maar dat zien we dan wel weer. Groetjes Debby
wij hebben als we alles betaald hebben vaste lasten en eten nog 400euro over. luierdoekjes haal ik bij action kosten 89 cent en ruiken lekker. grote boodschappen bij lidl en groente en vlees bij jumbo