Sparen! GO FOR IT! Als je leent zit je jarenlang met de gebakken peren, en dat allemaal voor 1 dag feest...
SPAREN en anders klein trouwen. Echt waarm als je daar al voor gaat lenen, dan is het eind zoek volgens mij.
Wij hebben ook gespaard. Een tip, begin echt op tijd met dingen regelen, zeker als je in de zomer wil gaan trouwen. Wij zijn ongeveer een jaar van tevoren begonnen met regelen van de zaal, muziek en gemeentehuis, en we hadden er niet later mee moeten komen . De zomer is een populair seizoen, en wij konden op een haar na het gemeentehuis en de muziek op de geplande datum vast leggen. En wij hebben ook alleen binnenlands gedestileerd gekozen, dat scheelde bijna 20 euro per persoon (op 130 man ). Als mensen niet tevreden waren hadden ze mooi pech, een avond zonder iemands favo cognacje moet kunnen hoor. Heel erg veel plezier gewenst met de voorbereidingen!
tja dat wordt juist het probleem, niemand drinkt er bier ofzo, alle mannen en sommige vrouwen drinken bacardi maar ik heb al een super locatie gevonden die is i.p.v 50 euro, 32,50 scheelt toch een hoop
ik heb nog een vraagje, hoe lang van te voren kan je je datum vastleggen bij je gemeente huis? ik weet wel als je in ondertrou gaat dan moet je binnen een jaar trouwen maar nu wi ik in de zomer 2009 trouwen, kan ik nu dan al de datums vast laten leggen?
Wij konden de datum vastleggen toen we de datum voor ondertrouw hebben vastgelegd, maar iedere gemeente heeft een eigen beleid hierin, dus ff bellen.
wij gaan 12 januari trouwen.. ik zou er zelf nie voor lenen. ik zou er liever voor sparen. 50 euro per persoon is inderdaad duur. want wij hebben heel avond drinken met hapjes en taart.. en sterkte drank ook. (ik vind dat erbij horen, maar ieder zijn smaak) en wij betalen 20 euro per persoon van 19.00 tot 02.00 sterkte ermee!
Je vroeg om tips voor een goedkopere bruiloft.. Mijn mannetje en ik hadden op onze bruiloft ook niet zo veel te besteden, dus zijn heel goedkoop getrouwd: - Ik had een jurk uit de vorige collectie (250 Euro) Dat zag je er niet aan hoor, alleen de bruidsmode kenners misschien maar wat maakt het nu uit of een jurk van de mode uit 2006 of uit 2007 is? - Mijn man had een heel mooi merk pak maar wel uit een winkel waar ze heel goedkoop waren omdat er foutjes in zaten. Bij hem zat er een foutje aan de binnenkant van de voering, Het pak was mooi, maar ook erg goedkoop. - Wij hebben geen bruidsboeket gekocht, maar mijn man heeft er zelf een boeketje samen laten stellen: Verschil overal waar 'bruids' voor staat is gewoon duurder terwijl je hetzelfde resultaat hebt. - Wij hebben geen receptie gegeven, wij zijn wel op een kasteel getrouwd (was 50 euro duurder dan in het gemeentehuis) - Ons feest was op een kampeerboerderij wij betaalden voor de hele avond 50 Euor aan zaalhuur! - Wij hebben zelf voor de hapjes en drankjes gezorgdd - Tussendoor hebben wij voor naasten een luxe barbecue verzorgd, dat is veel goedkoper als met naasten gaan uiteten. - Onze DJ van het feest was beginneling, deed het super leuk en goed, nu draait hij op grote feesten en partijen en vraagt er een flink bedrag voor! - De bruidsfoto's heeft een vriendin gemaakt die een fotografie cursus heeft gevolgd ook hebben anderen foto's genomen (gewoon wegwerp cameratjes klaar leggen op je feest) en dat is heel mooi geworden! - Wij hebben wel een gewoon trouwkaartje laten drukken. - Wij zijn daarna 18 dagen op huwelijksreis geweest naar Cran Canaria - We hebben onze eigen auto als bruidsauto gebruikt. - Wij hadden geen echte bruidstaart maar wel heel lekker gebak. Het is natuurlijk maar net wat je wil! Maar wij hebben een geweldige huwelijksdag gehad.. Intotaal waren wij nog geen 1800 Euro kwijt exclucsief de huwelijksreis, van gasten kregen wij veel enveloppen, (was onze vraag op het trouwkaartje) dus uiteindelijk heeft de hele dag ons nog geen 1000 Euro gekost. heb je vragen dan mag je ook pb-en! Succes
zeker niet lenen, dan gewoon wat langer wachten om genoeg bij elkaar te sparen. Bij ons moet het wel heel dringend zijn willen we ergens geld voor lenen en dan zeker geen 8000 euro!
Wij hadden het geluk dat we veel kregen. Onze redelijk low budget bruiloft: - Jurk was geen standaard trouwjurk, maar een indische trouwjurk en heb hem van mijn tante gekregen - M'n man had geen pak maar gewoon een mooi colbert, nette broek en overhemd - We zijn vrijdagochtend getrouwd, scheelde erg veel met vrijdagmiddag - Daarna zijn we met +/- 20 man gaan lunchen (boerenbrood met kaas en ham, goedkoop maar superlekker) - 's Avonds zijn we wezen eten met het zelfde groepje, hadden een heerlijk buffet voor 19,00 p.p. incl. taart, maar geen standaard bruidstaart - De dag erna hebben we voor alle andere mensen voor wie we iets wilden doen een grote bbq gegeven in onze achtertuin, biertap gehuurd, vlees laten komen, partytent geleend en stoelen... - Ben naar de Aldi geweest voor een bos rode rozen en nog wat wit lint en had voor 5,00 een mooi bloemetje voor op de auto, dat nog bleef zitten ook Kortom twee geweldige dagen voor -relatief- erg weinig geld... Maar ja, als het je smaak niet is het zo te doen moet je het niet doen... Maar zou er nooit voor gaan lenen, dan liever even zuinig doen en zelf betalen... Lenen is altijd duurder en betalen moet je het uiteindelijk toch....
Sparen! Je krijgt er spijt van als je het niet doet zoals je wilt (dus kleiner vieren vanwege het geld). en met lenen betaal je ook de rente terug, dat ivnd ik zonde van het geld, kan je een hoop leuke dingen van doen. Wij zijn op een maandag getrouwd, dat is heel goedkoop (maar wel op een speciale lokatie dus daarom weer iets duurder). De schoonvader van mijn broertje heeft een oldtimer, dat was het bruiloftscadeau van mijn broertje dat we daarin gereden werden. Wij hebben een hele mooie trouwreportage laten maken die we de andere dag nog op dvd hadden (de foto's bedoel ik). Wij hebben er dan wel nog een album bij laten maken (zo'n digitale) maar dat hoeft niet. Voor 9 ct per foto laat je het afdrukken en maak je zelf je album. Een vriend van m'n ouders heeft filmen als hobby dus die heeft gefilmd. Onze receptie en ons diner was op dezelfde locatie en dat is aangenomen. 90 man receptie en 25 man diner: 2250 euro. Mijn man is een gewoon net pak van mexx getrouwd, scheelt ook! Mijn jurk was heel goedkoop in verhouding (en die heb ik gekregen...) Let maar op, er zijn vas took wel mensen in jullie omgeving die iets of iemand kennen.... Linda
Oh ja, bij ons heeft een vriendinnetje samen met haar vriendje die allebei kunstacademie doen de foto´s gemaakt.... Kostte niets, behalve haar reiskosten en het ontwikkelen van de foto´s...
Ik zou ervoor sparen dan, nooit lenen! Maar dat is heel persoonlijk, ik leen liever nooit geld van mensen of van de bank. Kan ook niet in het rood en heb geen krediet. Als ik het niet heb, wil ik het ook niet uitgeven... Maar zoals meerdere personen hier zeggen; 50 pp vind ik ook wat prijzig hoor, dat moet denk ik wel goedkoper kunnen.
hoi wij gaan ook trouwen en doen dit bewust pas in 2009 zodat wij er dus voor kunnen sparen. ik zou er geen lening voor doen.