mijn man gaat over naar een nieuwe baan en verliest dan zijn lease-auto helaas kunnen wij het zonder auto niet redden ivm de kleine, de dieren en zijn oproepdiensten die hij regelmatig draait en we zullen dus een lening af moeten sluiten om een auto te kunnen kopen door onze 3 honden en baby (en hopelijk nog 1 of 2 kids erbij ooit) moeten we een flinke auto rijden, en het liefst op gas, waarbij je moet denken aan een bedrag van 10.000 euro maar wat nu... frisia en zo durf ik absoluut niet aan en de rabo wil op zijn huidige salaris geen 10.000 verstrekken, op zijn toekomstige salaris wel (RUIM), maar dat betekend dat we dan een tweetal maanden zonder auto zitten en dat wordt heel vervelend en dat zal zijn nieuwe werkgever niet leuk vinden ivm zijn oproep-diensten heeft iemand nog een of ander goed idee waar wij nog niet aan gedacht hebben?
Mocht je een lening aangaan ga dan niet naar Frisia Becam enz. Dit zijn allemaal kleine onderdelen van DSB en schuiven je heel veel polissen in je maag waar je niet wijzer van wordt. ( uiteraars worden deze in je lening verstrekt en je kunt bij hun makkelijk 10.000 euro lenen of wel meer ) Kijk even op de site van tros radar? Hier vind je vast de antwoorden op je vragen. Dat de Rabobank niet meer leent is juist alleen maar goed en willen je juist beschermen zodat je niet in de problemen komt. En voor minder geld heb je ook een knappe 2 de handse auto
Inderdaad, al die DSB dingen die je gouden bergen beloven: niet doen! Uiteindelijk ben je je geld dubbel kwijt... (Altijd leuk, die kleine lettertjes met 'totale prijs van het krediet over 68 maanden: ) Maar waarom zo'n dure auto? Misschien wil je er voor geen goud in worden gezien, maar een collega van me heeft een volvo 240 op gas, 600.000 km op de teller en nooit problemen en die rijdt enorme afstanden ermee. Of een Peugeot Partner, een Alfa 156, een Renault Megane, ook goed te vinden voor weinig geld. Voor een paar duizend euro kan je er een krijgen, vast ook wel op gas. Kan je misschien nog sparen voor een mooiere. Verder: auto kopen in Duitsland is soms een stuk goedkoper (wel betaal je nog BPM bij invoer) en het is echt niet moeilijk. Als je info wilt dan moet je het maar laten weten. Misschien kan je zelf als particulier iets leasen ergens? Zal wel wat kosten ben ik bang. Als je man zijn auto van de zaak kwijt is, betaalt ie vermoedelijk ook een paar honderd euro minder bijtelling neem ik aan, dat heb je al wel bij het te besteden bedrag opgeteld?
Ik adviseer mensen via mijn werk altijd dit soort lening zoveel mogelijk uit de weg te gaan. Waarom koop je niet tijdelijk een goedkope grote auto dan? Er zijn genoeg grote auto's te krijgen voor veel minder geld. Want zulke leningen zijn echt het begin van je (financiele) einde.
ik ben het met Lientje eens, beter een goedkopere auto dan zo'n lening. mocht je ooit nog een andere grote financiele verplichting aangaan (zoals een hypotheek, als je die nog niet hebt of ooit wilt vernieuwen of verhogen) dan wordt je op zo'n grote lening echt afgerekend. en mocht je het toch doen, dan niet bij frisia o.i.d. die zijn niet voor niets zo goedkoop: ze smeren je nog tienduizend andere dingen aan
Wij hebben een grote gezinswagen (wel op diesel, had nog nooit gehoord dat je ook op gas kon rijden... ) tweedehands gekocht (Nissan primera) voor 6000 euro, er stonden 20000km op en is 5 jaar oud en in perfecte staat. Ik denk dat je ook best voor een 2e-hands auto gaat dan een nieuwe te willen kopen waarvoor je dan moet gaan lenen, de financiële zekerheid wordt er niet beter op en straks gebeurt er iets waardoor je de auto niet meer kan afbetalen...wat dan? Als je nu verderkan met een 2e-hands, kan je nog altijd wat verdersparen voor een auto die je liever wilt hebben... Succes!
Als je een grote 2dehands auto op gas koopt ben je met inruil al 10.000 kwijt.... enne grote auto's op gas zijn moeilijk te vinden....
lenen voor een auto is niet echt slim. je betaald je scheel aan rente en je auto daalt in waarde. Wat nou als je je auto total loss rijdt, dan betaal je nog steeds geld voor een auto die je niet meer hebt, de dagwaarde is namelijk vaak een stuk lager dan wat je leent. Als er écht geen andere optie is kan het natuurlijk niet anders, maar 10.000 euro is wel veel hoor, voor veeeeeeeeel minder heb je een knappe 2e hands auto!
Devilschase, geen idee of het zooo goedkoop is. (daarvoor ken ik niet genoeg van auto's) Hij is van een (overleden) nonkel van Toon en de auto is geschat bij de garage. Zij zeiden dat hij nog 6000euro waard was dus dat hebben we ervoor betaald.
Op www.vergelijk.nl of www.kieskeurig.nl kun je verschillende rentetarieven van financierders met elkaar vergelijken, en de goedkoopste uitkiezen. Alle maatschappijen van de DSB (Frisia, Becam, Lenen.nl, Vola etc.) zou ik mijden als de pest, want je moet daar vaak een peperdure overlijdendsrisicoverzekering bij afsluiten, die bij een lening van bijv. de Postbank 'gratis' meeverzekerd is. Terwijl het in rente amper scheelt. Beter leen je dan iets bij de Ohra, Delta Lloyd of een gewone bank, als je dan toch persé wilt lenen. Hou er ook rekening mee dat de rente op dit moment relatief hoog kan staan i.v.m. de kredietcrisis. Ik heb het zelf nog niet bekeken, maar ik denk zomaar dat je niet meer zo goedkoop kunt lenen als een paar jaar terug. Zeker omdat het een auto is, zou ik dan een persoonlijke lening nemen. Je lost dan meestal sneller af, waardoor je lening weggewerkt is zodra je je auto weer verkoopt. Anders blijf je aan de gang. En het voordeel van een PL is ook dat de rente vast is. Bij een doorlopend krediet kunnen ze hem zo omhoog gooien als het economisch wat slechter gaat.
Zelf ben ik echt tegen leningen en begrijp dat jullie niet anders kunnen, maar toch zal ik proberen een zo klein mogelijk bedrag te lenen als het echt moet, omdat je bij een lening toch heel veel centjes extra betaald i.v.m. de rente..ik bedoel neem nou 10.000 met 6 procent rente is toch 600 euro...weg.....dus je leent 10.000 en betaald 10.600 ...zonde van de centjes...Kun je niet tijdelijk een klein autootje kopen..maar inieder geval een goedkopere als het wel een grote wordt...wij hebben het ook altijd met een klein autootje gered met kind en golden retriever....totdat we voldoende gespaart hadden voor een gezinsauto..je moet roeien met de riemen die je hebt...hoe moeilijk soms... Ik wens jullie in ieder geval veel succes met jullie keuze...
ik zou ook niet gaan voor een lening! Wij wilden ook graag een mooie grote auto, maar konden dat ook niet meteen betalen. Dus hebben 3 jaar in een goedkope auto gereden en gespaard voor een luxere, grotere auto! Waarom geen goedkope? Snap dat even niet...
het is toch 6% rente per jaar.... die leningen lopen meestal 4 jaar. is dus 48 maanden. je betaald dus 12400 euro en niet 10.600
Ja, daar heb je gelijk in ...ik had hem berekend op 1 jaar...maar dat is idd niet reeel want meestal lopen ze 48 maanden...dus nog meer geld kwijt...zonde! toch?!