Lenen

Discussion in 'De lounge' started by onsukkie, Oct 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik denk niet dat de auto's langshier veel goedkoper zijn dan bij jullie hoor... wij hebben voor onze tweedehands, benzineauto met 65000km, 7500 euro betaald. Elke heeft gewoon heel veel geluk gehad en heel weinig moeten betalen voor die auto :)

Edit: De auto was toen 5 jaar oud.

2. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    ik dacht ook meteen, waarom al een grote/mooie/luxe auto kopen? Voor de toekomstige kids hoef je het nog niet te doen. Dat kan tzt wel als je vriend een mooi salaris heeft bij de nieuwe werkgever.

En ik begrijp dat er ook oproepdiensten zijn bij de nieuwe baan, kan de nieuwe werkgever dan niks doen?

3. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik heb net een oud golfje gekocht voor maar 350 euro. Apk gekeurd tot volgend jaar juni. Rijdt als een tierelier.

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja klopt, maar we hebben deze grootte helaas nodig, en dan kunnen we nu wel een kleinere / goedkopere kopen, maar als we die na een jaar weer moeten inleveren worden we er ook alleen maar financieel slechter van. Dus beter maar in 1x goed!

Het is trouwens niet in ons na of voordeel van de rabo, want we hebben een onterechte bkr registratie, waardoor heel de wereld ineens moeilijk gaat doen. Terwijl die daar staat volledig buiten onze schuld om door een fout van een telefoonmaatschappij.

*moordneiging*

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ja we hebben een hypotheek inderdaad.

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Het probleem is dat we nu een Focus hebben en daar past het allemaal NET in, en dat is dan dus echt maatwerk. We hebben namelijk 3 honden, dus de kofferbak is gewoon echt stampvol... en dan moet de kinderwagen + onderstel al op de achterbank naast de kleine.

We willen eigenlijk een auto kopen die meerdere jaren mee gaat en niet de je na een jaar alweer kunt vervangen, want mocht er een kleintje bij komen, dan past dat dus niet in de maat Focus... :(

7. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ben wel blij met jullie reacties, geef toch weer het beeld uit een ander oogpunt. Is nooit verkeerd als het om (veel) geld gaat...

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nou ik denk dat het toch wel scheelt. Niet extreem maar toch wel. De auto die ik nu heb, een 1,6 16v benzine uit 2004 heb ik 11500 euro voor betaald met 60.000 op de teller , maargoed, daar zit dan ook wel echt alles op en aan:)

Ik bedoelde alleen dat het voor een dieselauto echt spotgoedkoop is, met zo weinig kilometers! :D

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Waarom niet nu een goedkope grote wagen, desnoods op diesel ipv gas. Een oude volvo heb je voor een paar centen. En dan als je man een paar maanden bezig is in zn nieuwe baan opnieuw bekijken? Mocht je toch willen lenen, kun je dan in ieder geval bij een 'veilige' kredietverstrekker tegen een normaal tarief lenen. Geeft je meteen tijd om te zorgen dat de onterechte BKR-melding wordt verwijderd. Dat kan nl. als ie echt onterecht is.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    diesel moet je alleen nemen als je veel rijdt, als je niet genoeg rijdt heb je er niets aan. De wegenbelasting wordt voor een diesel volgend jaar al een stuk duurder ivm de aczijnsen en met de dieselprijzen van tegenwoordig ben je, berekend op een dieselprijs van 1.25 de liter, pas voordeliger uit als je meer dan 38.792 kilometer per jaar rijdt. (ja ik heb een diesel gehad en dus alles uitgerekend :)

Een grote wagen = zwaar.
    Diesel = zwaarder dan benzine.
    Diesel = in aankoop duurder dan benzine.
    Diesel =al bijna 3 keer zo duur als benzine in de wegenbelasting.

Dus als ze niet veel rijdt is een diesel kopen niet zo slim.

Ik rij 75000 kilometer per jaar en ik ben met mijn benzine nu zelfs nog goedkoper uit, weliswaar maar 10 euro per maand maar toch, dan met dezelfde auto op diesel.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @Devilchase: mijn idee was om een oude, goedkope auto voor een paar maanden te kopen. En dan is er meer keuze in diesel dan in gas. Vandaar. Ik denk (heb het niet nagerekend maar goed) dat het goedkoper is een paar maanden wat meer wegenbelasting te betalen dan rente voor een krediet en premies voor de verplichte bijbehorende verzekeringen.

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou nee hoor, helaas... die bkr registratie duurt gewoon 5 jaar net als alle andere bkr registraties!

13. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik denk idd dat we zoiets gaan doen en dan een oude mondeo op gas. Die heb je tussen de 2000 en 3000 begreep ik.

14. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Hoe vaak rijdt je met je 3 honden en de baby in 1 auto?
    als dat niet zovaak is kun je ook wel een paar maanden in een kleine auto, dan is het even niet anders totdat je man die andere baan heeft en jullie meer ruimte hebben.\

Ik zal nooit gaan lenen voor een auto

15. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Onsukkie je schreef:
    'Het is trouwens niet in ons na of voordeel van de rabo, want we hebben een onterechte bkr registratie, waardoor heel de wereld ineens moeilijk gaat doen. Terwijl die daar staat volledig buiten onze schuld om door een fout van een telefoonmaatschappij.'

Maar als je een onterechte BKR registratie heb kun je deze toch aanvechten? Want lijkt me als het onterecht is dat je het er niet bij laat zitten...

Maar ik blijf erbij denk goed na, want lenen is en blijft altijd nadelig!en zeker voor een auto...Mischien is kijken wat het kost om te leasen kan tegenwoordig ook particulier...totdat jullie in beter vaarwater komen en gespaart hebben...
    Nogmaal succes... :D

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Vechten tegen grote organisaties is niet zomaar gedaan.

Trouwens iedereen die een mobiel telefoonabonnement heeft staat bij de BKR geregisteerd.

Een fout is helaas zo gemaakt, vooral bij die grote onpersoonlijke bedrijven.

17. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Wij staan niet geregistreerd bij het bkr met onze mobiel, alleen als je je rekening een keer te laat of niet betaald heb gebeurt dat naar mijn weten (en sommige providers, maar niet allen doen dit)...dat zou toch mooi zijn dat ze iedereen te onrechte zouden registreren..dan zou ook iedereen dat meteen horen bij het afsluiten van een hypotheek o.d. .Ik zou het toch proberen..en zeker als je een rechtsbijstandverzekering heb...want dit gaat toch ten koste van jezelf...en hun(telefoonmaatschappij) houden geen rekening met een ander dat moet toch niet kunnen :evil:...

18. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Wij hebben een dochtertje, en ook 3 honden en weet je wat voor auto we hebben?!
    Een Fiat seicento! Een kleinere auto bestaat niet!
    We passen er echt niet in met z'n allen. Het betekend dat we dus niet met de honden naar het bos gaan. Zelfs de wandelwagen past er niet in, alleen wel als de achter bank plat is maar dan kan ik of m'n man de auto niet meer in.
    Het is echt behelpen! Maar..... we zijn aan het sparen voor een stationwagon!
    Noooooooit een lening aan vragen voor een auto!
    Wanneer zit je nou met z'n allen in de auto?! Hoevaak neem je en je kindje mee en je 3 honden? Als het past doe je het natuurlijk geregeld. Misschien moet je toch maar even een goedkoop autootje kopen en niet zo veel weg gaan, en onder tussen sparen voor een grotere.
    Beter wat minder op pad samen dan een lening!

19. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik sluit me helemaal aan bij de rest, als het even kan niet gaan lenen voor een auto!
    Hebben jullie niet een beetje spaargeld, zodat je een oude stationwagon kan kopen?

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vraag me ook af of je altijd je honden meeneemt als je met de auto weggaat? Het stomste wat er is een lening voor je auto (is mijn mening) Spaar even en koop een 2dehands wat meerdere zeggen een volvo of zo die zijn groot en niet kapot te krijgen!

Share This Page