Hoi hoi, zag dat er meer topics van zijn, maar net allemaal andere situaties. mijn zoontje is zindelijk vanaf zijn 2,5 jaar ongeveer. Is ook meteen goed gegaan, geen problemen niks. Nu is hij 4,5 (wordt in spetember 5), en het is de laatste 3 weken wel 4/5 keer per week raak met bedplassen, geen kleine beetjes maar echt zijn halve bed hartstikke nat. Ik kom er niet achter waar het nu ineens aan ligt. Spanningen zijn er niet. Er zit ook niks spannends aan te komen. Denk dat we maar weer moeten beginnen met het nachtelijk wakker maken. Al heeft dat geen zin als hij al in bed geplast heeft voordat we naar bed gaan. Vanmorgen werden we om 7.30 wakker van zijn gehuil. Hoelang hij erin heeft gelegen heb ik geen idee van. Iemamd nog meer tips, of toch maar gaan trainen met de plaswekker.
Heeft hij al in bed geplast als jullie naar bed gaan? Zo niet, laat hem dan plassen, wie weet is dat genoeg om hem droog te houden. Je kunt voor de zekerheid van die matjes op bed leggen, dan hoef je alleen het matje weg te halen 's nachts.
Hier zag ik ook niet direct een aanleiding, maar bleek later dat het op school niet zo lekker liep. Waar we erg laat achter kwamen.... Het kan best dat er toch iets is.
Het wisselt wanneer hij in bed plast. Soms is het al gebeurd als wij naar bed gaan en soms snachts, of smorgens vroeg.. heb een matrasbeschermer in de molton zitten dat scheelt ook al een heleboel. Misschien eens aan de juf navragen of haar iets is opgevallen.. hij geeft verder ook niet aan, of ik merk in iedergeval niet dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Zou het iets zij om de ha advies te vragen? Of naar wie zouden jullie toegaan.
Ik zou beginnen om de juf te vragen. Het kunnen ook kleine dingen zijn hoor. Soms kan je er de vinger ook niet helemaal op leggen. Ik zou het gewoon aankijken. Een tijdje nog doorgaan zonder luier. En als het echt te erg wordt, ook voor jezelf, dan misschien toch even de luier weer om, om het op een later tijdstip weer te proberen. Het kan nog tot en met 7 jaar he. Dus ik zou nu nog geen hulp inschakelen