Lengte baarmoederhals?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kleintje88, Jan 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Hoi,

Ik vroeg me af hoelang een baarmoeder hals (of is het nu baarmoeder mond? ) gemiddeld is in de zwangerschap per week....
    Ik ben nu 30,5 week en van het weekend opgenomen omdat ze bang waren voor een vroeg geboorte (ik verloor bloed en had krampen + harde buiken) gelukkig hebben die krampen geen effect meer gehad op mijn baarmoeder of eventuele ontsluiting maar ik moet nu wel rustig aandoen en mag eigenlijk niet eens de hond uitlaten!
    Ik zat namelijk op het "randje" en had wel een verhoogde kans op een kindje dat vroeger geboren zal gaan worden....
    Maar waarop basseren ze dat dan precies? Op die baarmoederhals?
    En hoelang moet hij in dit stadium minimaal zijn?

Ik hoop dat u een antwoord kunt geven!
    Alvast bedankt :)

Groetjes,
    Kelly

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Kelly,

Er zit eigenlijk geen vaste lengte aan een baarmoederhals. Dit verschilt ook per vrouw. De een heeft een lengte van 4cm en een anders van 2 cm. Om te controleren of harde buiken of voorweeen effect hebben op de baarmoederhals zal er minstens 2 keer gemeten moeten worden. Ik denk dat het ook ook puur uit voorzorg is. Liever iets te voorzichtig dan spijt achteraf!

Imke

Share This Page