Ik heb sinds 2 weken een gekke kwaal. Haast bijna elke nacht sta ik op met krampen in mijn baarmoeder en er ontstaat een harde bobbel boven mn schaambeen en die voelt aan als een harde spier. Dmv masseren en een warme kruik verdrijnt het en wordt het zacht. Zelfs mn man voelt het ook! Ik zelf denk aan een harde buik en dit is mijn 2e zwangerschap. Verder heb ik vanaf week 5 hevig bloedverlies. Ben nu 13 weken! Ik heb geen blaasontsteking en elke dag leeg ik mijn damren. Dus er is geen spake van harde ontlasting. Ik ben van overtuigd dat hete en hard ebuik is. Maar is het niet te vroeg? En wat is de oorzaak hiervan?
Hoi Juffie, harde buiken komen vaak de ghele zwangerschap voor, alleen voelt niet iedereen deze. Als je al eens een kindje hebt gehad, hebben vrouwen vaak meer en eerder harde buiken. 13 weken is inderdaad wel erg vroeg, maar het kan wel. Vaak komt het doordat je toch wat drukker bent dan je lichaam aankan. Je lichaam zal dan in rust protesteren dmv deze harde buiken. Je zou eens kunnen kijken of je 's avonds wat minder druk kunt zijn door bv na het eten even een half uur op de bank te gaan liggen oid. Je hebt natuurljk al ene kleine die ook een hoop aandacht eist en dat is ook een verschil met de eerste keer. Zolang het bloedverlies niet samenhangt met de harde buiken 's nachts en er ook geen sprake is van hevige buikkrampen kun je het gewoon aankijken. Wel zou ik bij aanhoudend bloedverlies op tijd je vk bellen, want dat moet wel goed in de gaten worden gehouden. Groetjes Brigitte
Beste brigitte, Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik ben namelijk al bij mn gynaecoloog geweest en ze bevestigde dat het harde buiken zijn. Ik heb ze al vanaf 11 weken. ERG vroeg! Mijn baarmoeder reageert op het bloedverlies. Ik ben nu ook 2 weken 'ziek' thuis en werk niet. 's Avonds probeer ik ook om vanaf half 8 niks meer te doen als de kleine in bed ligt. Verder stopt het bloeden niet en ze weten niet vanwaar het komt. Bij mijn vorige zwangerschap leidde dit tot een vroeggeboorte met 26 weken. Nu is het afwachten en vanaf week 15 krijg ik injecties met proluton om de baarmoeder rustig te houden. Ik vind het heel vervelend en ook heel erg spannend! We zien wel wat de toekomst te bieden heeft!