Dankjullie voor al jullie verhalen dames! Wat goed dat je 2e kindje wel lekker is blijven zitten fleur! Hier net terug van t ziekenhuis... moest eigenlijk een dgcurve doen van mn suiker... maarjaa.. dan moet je niet sochtends voor je weggaat een paar slokken appelsap naar binnen gooien was gelijk nog even langs de verloskundigen/gyneacologie gelopen.. ik denk dan maak ik even een afspraak... Maar ze zei jaa ga maar zitten.. de dokter roept je zo... na eindelijk anderhalf uur!! werd k dan geroepen... Maar goed..ik hoefde me dus geen zorgen te maken.. kon idd komen doordat iemand anders t had gemeten.. en tsjaa ben toch bijna 34 weken...en dat t alleen maar meer verwarring brengt als ze weer gaan meten.. Njaa kreeg niet helemaal waar ik voor kwam.. maar het werd in ieder geval op zoon manier uitgelegd dat ik nu WEL gerustgesteld ben En tsjaa.. heb maar besloten me er niet te druk om te maken.. ik hoop dat de kleine man nog even blijft zitten! Maar mocht dat niet zo zijn.. tsjaa.. dan kunnen we er toch niks aan doen...en ben ik eerder mama dan verwacht..
Ik vind de verhalen zoals die van Fleur en Jada wel erg nuttig om te lezen. Het laat toch ook de mindere kant van het zwanger zijn zien. Ik zit ook te klagen dat ik nu niet meer zal mogen werken, maar tegelijk weet ik dat dit gewoon het beste is en dat heb ik er zeker voor over! Hoe langer dit kindje blijft zitten hoe beter! Ik ben nu bijna 26weken zwanger en ons kindje er echt nog niet klaar om geboren te worden... Ik moet nu nog 2dagen werken en maandag dan terug naar de gyn. Vanaf maandag zal het ook gedaan zijn met werken (dat zei de gyn me vorige keer al). Ik hoop nu vooral dat mijn bmh niet nog verkort is, want zoals ik zie is 3,1cm niet alarmerend. Dus daar zou ik me wel goed bij voelen. @ Fleur en Jada: ik ben zo blij dat het met jullie kindjes goed is gekomen en hopelijk moet je zoiets nooit meer meemaken! @ Sam: hopelijk blijft jouw kleintje toch ook nog een aantal weken zitten, maar moest het nu toch geboren worden is het natuurlijk niet meer extreem premature. Maar toch, rustig aan doen hé
Hoe gaat het ondertussen met jullie? Ik mag morgen terug op extra controle en ben erg nieuwsgierig naar wat het resultaat zal zijn ivm de lengte bhm. Het toch wel wat schrik dat het nog extra verkort zal zijn. Morgen zal dus ook de 1ste dag zijn dat ik niet meer mag gaan werken, maar dat heb ik precies toch even nodig. Heb een enorm drukke laatste werkweek gehad en gisteren ook geboortelijst gaan leggen. Daar heb ik nu de terugslag van denk ik. Al heel de dag een gespannen buik en meer harde buiken als anders. Hopelijk morgen dus niet al te slecht nieuws. Heb nu al 2weken de tijd gehad om te wennen aan het idee dat ik niet meer mag werken en meer zal moeten rusten. Dus hopelijk is dat morgen nog steeds het verdict en geen platte bedrust...
ooh de beeb zit iig nog das goed nieuws dus!! En lekker rustig aan doen, het is zoveel beter voor je kindje dat het nog even blijft zitten. Ik weet nog dat ik de vorige keer ook heb gezegd met 5 cm, nou mag het wel eens doorzetten! En twee weken later zit je naast het bedje te huilen omdat je je zo schuldig voelt omdat je dat gezegt hebt, want het kindje is gewoon te vroeg geboren, moet een sonde in, onder de lamp etc.. Dat doet pijn om je kleine baby zo te zien dan! Dus echt nog ff rustig aan doen meiden! Hier zijn ze in het zkhs ook makkelijker omdat ik bijna 34 weken ben.. mag ook ineens weer veel meer doen, en hoef geen strikte bank/bedrust meer.. nou heel leuk maar zodra ik veel doe voel ik die harde buiken weer.. dus doe echt rustig aan.. ik voel mijn lichaam beter dan dat de gyn doet
@ Senna groot gelijk! doe waar je je goed bij voelt! @ Snoepieke en hoe was het vandaag in het ziekenhuis? is het nog steeds t zelfde of niet?
Eerst en vooral, onze kleine pruts stelt het bijzonder goed in mama's buik. Hij/zij weegt ondertussen al 958g en is dus op 2weken tijd 200g bijgekomen. Perfect op schema volgens de gyn. Nu de baarmoederhals is toch nog verkort. Op 2weken tijd van 3,1cm naar 2,6cm. De gyn denkt dat stoppen met werken voorlopig voldoende is. Voor de rest mag ik het huishouden nog doen en ook de kookcursus die ik volg, maar ik moet wel goed luisteren naar mijn buik. Als ik bvb wakker wordt (zoals gisteren) met harde buiken, dan mag ik die dag natuurlijk niets doen. Hij wil me over 2weken terug zien, om te zien of de extra rust zijn effect heeft.
Wat mooi dat de kleine het goed doet! Wel balen dat je baarmoederhals toch verkort is! Hopen dat het met de rust enzo goedkomt en het niet of nog maar heeeel weinig verkort!
Even geleden dat ik hier nog geweest ben. Ik ben nu ondertussen 2weken gestopt met werken. Voor de rest doe ik nog wel steeds hetzelfde in het huishouden, maar heb toch wel veel meer rust. Dat voel ik ook, heb minder harde buiken. Vandaag een extra controle. Vorige keer was het op 26weken 2,6cm en nu op 28weken is het 2,8cm. Dus de extra rust heeft gelukkig wel het gewenste effect! Hoe gaat het ondertussen met jullie?
Hee! Wat goed dat het nog steeds hetzelfde is! Houden zo! Hier gaat alles wel goed op zich... T word zwaar maarja goed... Ben stiekem Toch wel aan t aftellen al hoor hihi
mijn bmh is 1,5 cm,is dit slecht? Ik word namelijk over 2 dagen ingeleid met 38 weken. Weet niet wat het allemaal inhoud met die lengtes?kan iemand mij dat uitleggen? Gr Bianca
He bianca ik dacht dat je toch al ontsluiting had? Maar hoe korter hoe beter voor het inleiden liefst al ontsluiting dan kunnen ze meteen je vliezen doorprikken! Snoepieke wat fijn dat het zo goed gaat!!
@ Biancamv2: Op het einde van je zwangerschap is het heel normaal hé, dat de lengte korter wordt. Je kindje moet er immers uit geraken. Maar als dat te vroeg in de zwangerschap gebeurd, wat bij mij het geval was, dan heb je heel veel kans op vroeggeboorte. Daarom dat ik extra moet rusten en niet meer mag werken. Maar op het einde moet het wel verkorten hé, anders zal je beebje er niet uit geraken Veel succes met de inleiding en over een paar dagen heb je lekker je kindje bij je! @ Sam20: super dat het bij jou ook nog steeds goed gaat! Je bent nu bijna op het einde. Dat het zwaar wordt, kan ik best wel geloven. Maar nog even en je kan gaan genieten van je wondertje!
hoi Senna,ja 4,5 week terug was hij 1,5 cm,dacht dat dat dan zo bleef,heb idd bijna 4 cm ontsluiting en bmm was helemaal verweekt. Maar wist niet wat het inhield. Het strippen verleden week heeft jammer genoeg niets uitgehaald. Morgen zien we of ik meer ontsluiting hebt,ze zeiden dat ze woensdag me eerst aan de ctg liggen,daarna mijn water breken(3 cm ontsluiting was al genoeg voor water breken)en daarna infuus erin om de wee3n snel op te wekken. Vind het wel spannend,eerste zoon kwam zelf met 36 weken,2de zoon ks met 37 weken en nu me meisje op 38 weken lol.
Toch apart om te lezen hoe het zo verschilt per ziekenhuis. Ik heb afgelopen vrijdag mijn 20 weken echo gehad en ook meegedaan aan de triple-p onderzoek. Mijn baarmoederhals was bij de metingen tussen de 3,2 en 3,4cm. Het was niet onder de 3 dus er wordt geen vervolg onderzoek gedaan en het was prima niet verkort niets. Dus ga ervan uit dat wel wel goed zal zijn.
Vogeltje, dat ligt ook aan of het je eerste of tweede kindje is en of de eerste te vroeg is geboren. Hier een vroeggeboorte gehad vandaar dat ze het in de gaten hielden en sneller het zekere voor het onzekere nemen..(dus bij twijfel sneller weeenremmers geven, rust voorschrijven etc) Bianca, ooh fijn zeg dat je al ontsluiting hebt!! En toch nog tot 38 weken doorgelopen! Ben benieuwd naar je meisje en het gewicht!! Dus morgen is het zo ver!! spannend! Hoop ook dat als ik volgende week kom ontsluiting te hebben! Ik denk dat het bij jou heel snel zal gaan!! Succes alvast morgen!