Hartslag zien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sengira, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sengira

Sengira Lid

11 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een week denk ik pas, is me opgevallen dat wanneer ik rustig lig en mijn buik helemaal ontspannen is, het lijkt alsof ik de hartslag van de baby kan zien.
    Ik ben bijna 37 weken zwanger. Mijn buik gaat snel op en neer, en erg onregelmatig. Echt behoorlijk snel deint die buik dan op en neer, wel redelijk subtiel. Dus niet dat het helemaal heen en weer schud :) en minder zichtbaar dan de hik.
    Ik heb de "deiningen" geprobeerd te tellen, beetje lastig want het gaat erg snel en onregelmatig en als de baby tussendoor beweegt zie ik het niet. Ik kom dan wel ong. aan een gem. hartslag.

Maar vergis ik me nu zo? Herkent iemand dit?
    Vind het namelijk ook wel weer beetje eng/raar.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja herkenbaar, maar dat is echt je eigen hartslag. Probeer maar eens uit als je niet meer zwanger bent.

3. Sengira

Sengira Lid

11 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, als dat zo is heb ik wel een hartslag van meer dan 120 bpm. Lijkt me wat veel :)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je hartslag ligt toch hoger als je (hoog)zwanger bent? Je hart miet harder werken he!

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Denk niet dat je het hartje van je beeb kan zien kloppen hoor....

Denk eerder is dat dat het 'ademen' is wat je ziet..
    Je beeb oefent regelmatig met ademen... Natuurlijk nog niet echt want hij/zij zit in het vruchtwater... Maar maakt wel die bewegingen een aangezien ze nog klein zijn gaat ook dat best snel ;)

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Dat zijn ademhalingsoefeningen van de baby.
    Ik heb het nu ook al een keer gehad dat mijn buik zo op en neer ging, terwijl ik gewoon rustig ademde.
    Vond het een grappig gezicht!
    Vandaag zagen we het haar ook op de echo doen, zo gaaf!

7. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Het is je eigen hartslag. Toevallig vanmorgen een ctg gehad en mijn eigen hartslag was rond de 115. In het ziekenhuis zeiden ze dat dit heel normaal was.
    Ook als je niet zwanger bent, kun je je hartslag in je buik zien, omdat daar ook je slagader loopt.

Deel Deze Pagina