Sinds een week denk ik pas, is me opgevallen dat wanneer ik rustig lig en mijn buik helemaal ontspannen is, het lijkt alsof ik de hartslag van de baby kan zien. Ik ben bijna 37 weken zwanger. Mijn buik gaat snel op en neer, en erg onregelmatig. Echt behoorlijk snel deint die buik dan op en neer, wel redelijk subtiel. Dus niet dat het helemaal heen en weer schud en minder zichtbaar dan de hik. Ik heb de "deiningen" geprobeerd te tellen, beetje lastig want het gaat erg snel en onregelmatig en als de baby tussendoor beweegt zie ik het niet. Ik kom dan wel ong. aan een gem. hartslag. Maar vergis ik me nu zo? Herkent iemand dit? Vind het namelijk ook wel weer beetje eng/raar.
Ja herkenbaar, maar dat is echt je eigen hartslag. Probeer maar eens uit als je niet meer zwanger bent.
Denk niet dat je het hartje van je beeb kan zien kloppen hoor.... Denk eerder is dat dat het 'ademen' is wat je ziet.. Je beeb oefent regelmatig met ademen... Natuurlijk nog niet echt want hij/zij zit in het vruchtwater... Maar maakt wel die bewegingen een aangezien ze nog klein zijn gaat ook dat best snel
Dat zijn ademhalingsoefeningen van de baby. Ik heb het nu ook al een keer gehad dat mijn buik zo op en neer ging, terwijl ik gewoon rustig ademde. Vond het een grappig gezicht! Vandaag zagen we het haar ook op de echo doen, zo gaaf!
Het is je eigen hartslag. Toevallig vanmorgen een ctg gehad en mijn eigen hartslag was rond de 115. In het ziekenhuis zeiden ze dat dit heel normaal was. Ook als je niet zwanger bent, kun je je hartslag in je buik zien, omdat daar ook je slagader loopt.