pepermunt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sleepy84, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi,

Ik heb een vraagje:

Ik ben nu 12 weken zwanger en als ik misselijk ben dan eet ik pepermuntjes van King. Kan best zijn dat ik op 1 dag z'on hele rol eet.

Nu lees ik verontrustende berichten op internet over t gebruik van pepermunt.
    Kan dit kwaad voor mijn kindje?

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Sleepy

2. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Iemand?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sleepy,

Je moet inderdaad niet teveel pepermunt eten als je zwanger bent. Je mag er gerust een aantal op een dag, maar elke dag een rol is teveel van het goede. Daarbij werkt het ook laxerend. Ik zou het bij een stuk of 5-6 houden als het niet nodig is. Je kunt ook andere via de HA een middeltje krijgen tegen miselijkheid dat mag in de zwangerschap. Maar als het even gaat gewoon hele dag kleine beetjes eten, iets eten vóór je opstaat en zachte dingen eten zoals vanillevla en gekookte worteltjes bv.

Groeten Brigitte

ps.
    het helpt niet om als eerste te reageren op je eigen berichtje; de berichten waar een 0 achter staat (nog niet beantwoord) worden altijd als 1e beantwoord; je kunt je bericht wel uppen, da's handiger en wordt je niet overgeslagen.

4. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Bedankt voor je reactie.

Ik deed dit omdat ik zag dat mensen boven mij al wel een reactie hadden, vandaar.

Groetjes,
    Sleepy

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    oké, opgelost :)

Deel Deze Pagina