haha sinds wanneer gingen jullie babies woordjes napraten? ze kan hier al aardig meebabbelen, ze kijkt heel geconcentreerd naar je mond en dan probeert ze je na te doen. eerst gaat dat fluisterend (en erg geconcentreerd) en daarna gaat ze echt gillen haha. de volgende woordjes kan ze al nazeggen: bah, papa, opa, pop, en sinds gister ook AAP! we waren gister naar de dierentuin en we gingen dieren benoemen, en sinds we bij de apen waren was alles ineens AAP! dus nu kruipt ze hier over de vloer en roept ze tegen alles: AAP! naja is wel beter, voor dit was alles "BAH!" #-o
mijn kleine zegt sinds anderhalve week steeds poe tegen onze poesen en ook als ze ze ziet lopen op straat of bij mijn ouders thuis
hihi, hier komt alleen mamamam als ze heel verdrietig is uit en verder tatatata, erg gezellig, maar er valt niets van te maken nog hoor, maar ik vind het al helemaal geweldig
@Athina: Judith zegt ook als ze verdrietig is 'mamamama'... Wel typisch . Als ze gewoon blij is 'zegt' ze 'papapapa' of 'babababa'. Allemaal niet echt praten natuurlijk, maar wel grappig dat het alleen bij verdriet 'mamamamama' is (of bij honger). Maar goed... Ik kan me er niets bij voorstellen dat ze al zou kletsen, wel apart lijkt me als je kindje met 6 maanden al woordjes zegt. Lijkt me heel grappig . Judith is meer van het grovere werk: lopen (langs een kantje hoor), kruipen en alles overhoop halen waar ze bij kan. Een klein aapje... vandaar dat ik bij dit topic terecht kwam
Mijn dochtertje is meer van 't heeeel hard spetteren en keihard gillen en daarna heel hard lachen en als ze in bed huilt zegt ze idd ook 'mamamam'! Zij is drukker met dingen naDOEN en ondernemen zoals kruipen en met dingen slaan, herrie maken vind ze erg leuk. De hond aaien kan ze ook en met 'zwaaien' doet ze d'r armpje omhoog en kijkt ze me aan van, 'zo he mam?' Hihi. Merk wel aan d'r dat ze m'n mond goed in de gaten houdt als ik haar woordjes voor zeg, en ze weet wie Nina(de hond) is en wie Indy(zij zelf) is
Kai begon rond die tijd ook hoor met praten....veel proberen na te zeggen, maar papa zei die toch echt al... en nu zegt ie papa,zittuh,lekker,visje,ja,nee,ok en poes.....en nog steeds proberen heeeeeel veel na te zeggen... met 6 maanden deed ie niets echt gericht...noemde alles papa, maar nu is zn papa echt zn papa, en de poes de poes.... daar in tegen, rolt kai niet, tijgert ie niet, kruipen nou dat kent ie helemaal niet.....hij zit en schuift op zn billen...thats all....
Wendy weet wie "hondje" is...nouja wat het is dan...we hebben er 2. En wie mama is...helemaal zeker over of ze weet wie of wat papa is zijn we nog niet. Wel zegt ze vaak bahbah als ik t over papa heb. Maar verder komen we nog niet echt. Heeeeel af en toe klapt ze min of meer in de handjes als we dat liedje zingen (dan heb ik dat al n paar keer met haar handjes gedaan en dan ineens voel ik dat ze "mee klapt" zeg maar) Maar ze maakt wel erg veel geluidjes en is stil als iemand anders wat zegt....OF als we met zn alle aan het praten zijn, kletst mee met dadada en wamwabah enzo en dan echt hard om er boven uit te komen en als wij dan naar haar kijken krijg je zon BIG SMILE We zijn sinds n weekie ook bezig met zwaaien enzo als er iemand weg gaat of zij naar boven gaat. En ze doet dr handje al n beetje naar boven als ze in de gaten heeft dat er gezwaait word...maar echt zwaaien wil nog niet. Kruipen...tja...ach...het is schijnbaar leuker om op je rug te liggen en met je handjes te wriemelen of met n speeltje te spelen Komt allemaal vanzelf wel. edit: ze fluit trouwens wel...op zon baby fluit dan heh (is ze toevallig net mee bezig nu )
hahah, hoe geweldig...fluiten....hehe..als ik een fluit aan Kai geef, gaat ie dr aan zuigen kijken of er wat te drinken uitkomt..zo niet..nou is het ook niet boeiend genoeg...
Tja mn zoons zagen het nut ook niet in van dat ding. Ondanks dat de oudste toch echt had geleerd te blazen. Maar kreeg hem niet aan zn verstand dat eens te proberen op die fluit (blies wel op handjes en speen enz)
echt praten is het niet, bewust is eigenlijk alleen papa en opa. verder praat ze jou gewoon na, ze weet niet wat het betekend. ze zit heel geconcentreerd te kijken en dan probeert ze het na te doen, echt heel lief want dan gaat ze eerst fluisteren en daarna hard praten haha! zodra ze mn vriend ziet is het wel gelijk: PAPA! en dan 2 armen uit en gillen haha echt superlief om te zien. de M lukt haar nog niet dus mamma is nog niet in "the game" haha helaas! maar komt vanzelf wel kiekeboe is ook heel erg in! met haar deken of als je haar een handdoek geeft of met haar slabber. voor haar ogen en dan haalt ze hem weg en roep ik KIEKEBOE! en lachen en hup weer voor haar ogen doen en dat herhalen we zooo lang dan haha en als ze het dan niet goed voor haar ogen doet zeg ik: neee wel helemaal voor je ogen! anders telt het niet! en dan WHOEP heeeeel hoog over haar hoofd heen hahaha en weer KIEKEBOE! maar het cb zegt dat ze erg inteligent is voor haar leeftijd, ze doet ook heel veel oppaskindjes na. ze trekt haar shirt omhoog toen ze dat gezien had bij kindjes en kan sinds mijn oppaskindje kan kruipen ook ineens kruipen. ze pikt echt heel snel de dingen op. echt bizar. ben blij dat ze nog niet kan lopen hahahaha anders is ze echt niet te stoppen