meiden, misschien kunnen jullie mij helpen, met mij zoontje is het de laatste dagen echt drama met slapen overdag, hij gaat s'avonds tussen 19.00/19.30 naar bed en slaapt dan tot 6 uur, dan gaan we zo rond 6.45 naar beneden voor zijn pap dan gaat ie spelen en en ik ontbijten en zo rond 10.00 uur gaat ie dan weer naar bed, dit gaat prima eigenlijk dan slaapt ie driekwartier ook prima. maar dan om 13.00 gaat hij weer naar bed, dan is het eerst op zijn buik draaien een paar keer, hij blijft echt huilen tot ik hem terug draai, maar zodra ik dus boven kom om hem terug te leggen lacht ie heel lief, ( spelletje?). vervolgens valt ie in slaap, om dan na een uur wakker te worden, dan gaat ie niet meer slapen, terwijl ie wel moe is , totdat ik met hem in mijn bed ga liggen, dan valt ie na ongeveer een kwartier weer in slaap voor een half uur of driekwartier. eerder sliep ie gewoon anderhalf a 2 uur aan 1 stuk. het toppunt is vandaag dat ie nu nog geen uur geslapen heeft nog heel erg moe is en nu keihard ligt te huilen! en doordat hij om 6 uur wakker word ben ik erg moe en kan ik nu ff niet met geduld hem gaan kalmeren. maar wat moet ik hiermee is dit een fase? heel verhaal, maar het lucht wel even op.
wij hebben dit ook even gehad rond deze tijd. Geen idee wat het precies was, maar vermoeiend was het wel. Ik denk zelf dat het ook een stukje verlatingsangst was ook omdat hij ineens midden in de nacht een paar keer in paniek wakker worden was. Dan stopte hij niet met huilen totdat ik hem oppakte en in slaap liet vallen in mijn armen. En soms kon ik hem geeneens terug leggen in zijn bedje, want zodra hij voelde dat ik er niet meer was, dan werd hij weer in paniek wakker. We hebben dus vaak samen geslapen hahaha. Daarna was het ineens over... zomaar van de een op andere dag. Ik rommel altijd nog wel even als ik hem op bed leg op dezelfde verdieping zodat hij me nog wel hoort. Ik liep door mijn slaapkamer heen met wat hardere stappen, deed het ramen open of dicht bij ons, maakte het bed op en wapperde wat harder met de dekens of ik ruimde de badkamer op. Dat soort dingen. Dus ik denk maar dta het weer een sprongetje in de ontwikkeling geweest is hihih. Sterkte! Liefs
misschien is het idd wel verlatingsangst idd, want als ik weg loop als we beneden zijn naar de wc bijv. is het ook huilen. maar pff ik word er zo gek van. heb hem er nu maar uit gehaald en zijn fruit gegeven, anders is het ritme er straks ook uit en dat wil ik ook niet! ga zo proberen of ie nog wil slapen want anders is het straks drama.
In het topic (met de poll) wel of niet laten huilen gaat het over een bijna exact probleem. Jouw kindje heeft echt de leeftijd voor verlatingsangst en dan is het sterk af te raden om je kindje alleen te laten huilen... Hier hebben we momenteel ook zo'n periode (niet door verlatingsangst, vermoed ik) en als ik m'n geduld verlies, probeer ik me altijd te bedenken dat het voor mijn zoontje minstens even ellendig moet voelen om niet in slaap te raken/blijven. Hoe voel je jezelf tenslotte als je moe bent maar niet kan slapen...
dat is niet leuk idd als je niet kan slapen, ik kan idd gewoon logisch nadenken maar hij niet. heb hem uiteindelijk ook gewoon getroost, moest even zelf rustig worden. nu ligt ie lief te spelen, en hoop dat ie straks nog even slaapt.
ik heb Tycho net ook in slaap gewiegd. Hij was al moe vanaf 12:30 maar wilde maar niet slapen. Hij krijgt momenteel zn 3e (en 4e?) tandje, dus hij zal zich daardoor wel niet lekker voelen. Ik heb hem al meerdere malen geprobeerd in bed te leggen maar elke keer was het huilen huilen huilen. Zo heb je soms van die periodes die niet zo lekker lopen en dan ineens is het weer over... xxx
klopt die fases idd. vind het best heel vermoeiend en was al best moe omdat ie elke keer ook zo vroeg wakker is, dus wou zelf ook liggen, heb ik wel even kunnen doen, maar dat harde huilen is dan weer vermoeiend. maargoed hij is nu weer tevreden. heb hem beneden in een campingbed gelegd, misschien dat ie nog in slaap valt.
ik ken dat moeie gevoel. Ik heb er ook vaak last van en wil je net even zelf gaan liggen, wordt hij weer wakker en gaat hij niet meer terug slapen. Ik ging op een gegeven moment zelf ook een paar dagen om 20 of 21 uu naar bed, dan had ik toch nog wat extra uurtjes. Beetje ongezellig voor manlief, maar aan een sjagerijnige vrouw heeft hij ook niks xx
ik hoop dat hij vannacht een goede nacht heeft! Hier heeft hij uiteindelijk nog bijna 1,5 uur geslapen vanmiddag tot half 6. Niet te hopen dat hij dan denkt dat hij morgenochtend eerder wakker mag worden hahaah. We waren net zo lekker bezig om pas weer rond 7uur wakker te worden ! xxx
het kan zijn dat hij oververmoeid is. Wij hadden vorige week zaterdag ook zoiets. Tycho was bij mijn zwager omdat mijn vriend hem ging helpen met het aanleggen avn zijn tuin. Tycho heeft over de hele dag toen maar 3kwartier geslapen. Hij viel tijdens de fles van 19uur (die hij eerder kreeg) wel 100x in slaap omdat hij doodmoe was. Na een half uur van slapen en drinken was de fles eindelijk leeg in ik leg hem om 19:15 doodmoe en slapend in zn bedje. Maar om 20:30 was het krijsen krijsen en huilen!! Ik kreeg hem amper stil. Ik ben echt een half uur met hem bezig geweest, niks hielp, hij bleef maar huilen. Op een gegeven moment werd het huilen minder en kon hij min of meer in mijn armen snikken in slaap vallen. xxx
ik heb hem er ook uitgehaald en rustig laten worden eerst bij mij en toen bij mijn vriend. die heeft hem net weer in bed gelegd en het is nu gelijk stil, hopen dat het zo blijft! en dat ie morgenochtend iets langer als 6 uur slaapt!