ik heb donderdag een 2d echo en 3d echo gehad. Bij het meten van de baby kwam de verloskundige uit op 2.6 cm. volgens haar is dat een normale lengte voor de aantal weken. maar op verschilnde sites staan er verschillende lengtes voor een baby van bijna 10 weken... hoe groot was jullie baby bij de 9 / 10 weken ?
ik heb ook een echo gehad op precies 9.4 weken en mijn baby was toen 3 cm en het kan natuurlijk altijd een paar milimeters verschillen, dus ik weet zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.
Op veel sites staat de lengte, waarbij de beentjes zijn meegerekend. De gyn meet de lengte van het hoofdje tot de stuit. Dus dan kom je op andere waarden uit. Ons kindje was met 10w3d 3,6 cm lang. Met ruim 9 weken zit je ongeveer op 2,5 cm. Dus dat klopt precies!
Wij zaten met praktisch 10 weken op 3,1 cm en dat scheen een normale lengte te zijn. Op internet en in boeken kan je de meest uiteenlopende maten lezen en vaak klopt er helemaal niets van!Lengte in dit stadium is altijd van hoofdje tot stuitje...Ik mag van mijn gyn niet meer op internet kijken hahaha!
ook hier, bij 9w1d 2.4 cm ik las ook internet verhalen, tabellen e.d. maar dat doe ik nu nie meer. dacht zelf ook echt dat er een monsterbaby in me zat.
nou na dit alles gelezen te hebben maak ik me zorgen met 8w6d was onze uk 18mm dat is dan iets te klein???