vreemde situatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dreedaan, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreedaan

dreedaan Lid

10 mrt 2008
    21
    0
    0
    gelderland
    hallo

ik heb een vraagje,
    vorige maand (na 30dagen)had ik een vreemde menstruatie ik had alleen 'sochtend wat bloedverlies drie dagen.
    deze maand ben ik 3 weken overtijd ,heb meerdere tests gedaan maar deze waren negatief,nou denk ik vorige week pas mijn eisprong gevoeld te hebben,(deze gaat sinds twee maanden gepaard met pijn alsof er iets uitgedrukt word). is dit normaal? niet ziek geweest en geen stres gehad.
    ik had verwacht dus na twee weken mijn nod te krijgen,maar deze kwam afgelopen woensdag voormiddag en deze hield vrijdag middag weer op,zaterdag ochtend had ik ineens weer een beetje bloedverlies wat daarna weer stopte,mijn vraag is nu is dit allemaal wel oke? ik wil graag zwanger maar zo word ik helemaal gek.moet ik hiermee naar de huisarts?of vk? ik heb 4 juni een miskraam gehad na 7 weken had toen 2 keer na 21 dagen mijn nod en 2 keer na 30 dagen als ik deze mee bereken heb ik hem nu na 49 dagen.hopenlijk kan je me helpen
    groetjes andrea

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Andrea,

ik vind je verhaal een beetje onduidelijk, maar ik begrijp uit je laatste zin dat je cyclus dus onregelmatig is en je vraag of het wel normaal is. Ik snap je 'frustratie'. Er zijn inderdaad vrouwen die een hele onregelmatige cyclus hebben en dat is lastig met zwanger worden. Maar ook met een onregelmatige cyclus zal een gyn wachten tot je het een jaar hebt geprobeerd, want je bent wel vruchtbaar, alleen is het moeilijk plannen. Je hebt een keer een miskraam gehad, dus het is heel spannend en je geduld wordt op de proef gesteld, maar het is dus helaas niet iets waar nu al iets aan gedaan kan worden. Probeer goed op te schijven hoe je cyclus is en neem vruchtbare periodes ipv een vruchtbare dag of 2 dagen. Als je wilt kun je samen met de HA je cyclus in kaart brengen.

Groetjes Brigitte

Groetjes Brigitte

3. dreedaan

dreedaan Lid

10 mrt 2008
    21
    0
    0
    gelderland
    hoi

het gaat erom na mijn miskraam had ik 2 keer na 21 dagen mijn nod.augustus en september na 30 dagen,ik voel mijn eisprong omdat die gepaard gaat met pijn.ik had 17 september mijn laatste nod zou dus 16 oktober mijn volgende moeten krijgen,deze kwam niet had wel hele tijd gevoel dat hij kwam omdat ik vage menstruatie krampen had maar helaas het kwam niet. woensdag 29 oktober voelde ik ineens die herkenbare pijn van mijn eisprong,dacht nou daar is hij dan eindelijk,ik zou dan dus pas deze week mijn nod moeten hebben.maar ik kreeg deze al 5 november een week later.(dit was niet veel, gelijk in het verbandje bruin en vrijdag middag was het over,zaterdag ochtend kwam er nog iets daarna niks meer.is dit wel goed dat je een week na sprong nod hebt?
    ik heb 30 oktober getest maar deze was negatief,nu voel ik vandaag weer die vage menstruatie krampen steken hoe je het noemen wil. zou ik toch zwanger kunnen zijn? of is er wat anders aan de hand?
    hoop dat het nu duidelijker was
    groetjes andrea

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Andrea,

het is wel duidelijker nu. Ik weet niet precies wat er gebeurd is. Het kan best eens zijn dat er een kortere tijd tussen je ovulatie en je NOD zit. Je bent naar mijn idee niet zwanger. Je hebt denk ik gewoon even een rare cyclus gehad en hopelijk neemt je lichaam het nu weer 'normaal' op.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina