Vandaag de 1e echo gehad en zie nu op me echo's een meetlijn staan aan de zijkant . 6,1 cm . Wat houd dit eigenlijk in? Is dit de lengte van de baarmoeder ofzo ?lijk me sterkt dat het de afmeting is van de baby, hoorde haar iets zeggen over de baby is tussen de 7 en 8 mm
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Bij mij staat er ook van alles op die foto waarvan ik de ballen snap. Bij ons was er wel zo'n meet-lijntje waarbij ze van puntje tot puntje meetten (maten?) hoe groot het vruchtje was. Beetje natte-vinger werk aangezieneen halve mm verschil al een week verschil in "leeftijd" kan betekenen Hoe dan ook, als alles goed was, was alles goed. Gefeliciteerd met de zwangerschap!
Dankje wel!!!, Ik heb nog even bij meerder mensen gespierkt op fb die ook zo'n lijn langs de echo hadden staan maar geloof dat die lijn de grote van de baarmoeder is . Zo'n lijntje van punt tot punt heeft ze bij mij ook gedaan en volgens mij zei ze toen iets van 8mm , Ze had gezegt dat alles ee goed en netjes uitzag voor een zwangerschap van 7 weken .dus dan zal het wel. Alleen ik had op dat moment. Migraine en veel dingen zijn langs mee heen geschoten,waardoor ik eerst 6 en nkg iets hoorde toen weer 8 . Vroeg het aan me vriend en die zei oo geen idee ,ze zei toch dat alles goed is,mannen !! Hihi
Ze meten doorgaans van stuitje tot bovenaan hoofdje. Daarom is je kindje in werkelijkheid ietsjes langer nu...zijn nog stompjes de benen.
Het is de diepte waarop het echo-apparaat staat ingesteld om te kunnen kijken naar binnen toe. Kan aangepast worden en dan verandert dus de verdeling van centimeters. Ieder klein streepje in de kantlijn staat voor 1 cm dieper kijken.
O oké!! Dus het is niet de grote van de baarmoeder ? Want ze had het over 6 nog wat .waarvan ik eerst dacht o de baby is 6 mm, en later had ze het weer over 8 mm. Ik denk ja dat lijkt me beter 8 mm voor een zwangerschap van 7 weken ,dan is 6 te klein.en aangezien ik toen die 6 op de echo zag staan dacht ik o ze bedoelde vast dat dat 6 was,
Oké ,maar dat dat 6 nog iets is zal de echoscopist toch niet vertellen? Dat lijkt me onbelangrijk. Zit nu toch wel een beetje in de stres waarom ze die 6 zei. Of dat de baby 6 mm was maar later Heb ik ook 8 mm gehoord . Ze zei dat het een gezonde zwangerschap was,alles er keuring uitzag voor een zwangerschap van 7 weken. Heb maandag me vk nog gebeld ,maar wat een sago is dat!! Je krijgt je info van de echo bij de volgende afspraak en dan kan je de info bijwerken in je schrijf boekje. Ik denk ik wil het gewoon weten ik had om dat moment migraine aanval en heb de helft maar mee gekregen . Dan denk ik straks was het beebje wel maar 6 mm , dat is toch veel te klein.
Ga er gewoon vanuit dat de baby 8 mm is wang de vk zei dat alles goed was. Ik weet inderdaad dat de echoapparaatinstellingen ook op de foto staan. Vraag het voor de zekerheid even na bij de volgende afspraak maar nu niet meer stressen.
Ik heb over 2 weekjes weer een echo,dus ga het dan nog wel even na vragen.en moet idd niet stressen ze heeft duidelijk gezegt dat alles er goed en gezond uitzag voor een zwangerschap van 7 weken. Als het niet goed was geweest had ze dat vast gezegt,of gezegt dat ik korter zwanger was .
Is 7mm niet heel erg klein? Ik ben 8 weken en het kindje is nu 2,1 cm maar 7cm is weer erg groot voor jou termijn.