Hoi ladies, Ik ben bang dat ik mijn dochter van 9 maanden te weinig vocht geef. Ze drinkt: 7u-8u 180 + 6 12u-13u 150 + 5 (drinkt ze zelden op) en de laatste fles rond 19u 230 cc (in totaal) soms geef ik haar wel eens water of diksap tussendoor maar zelden dat ze daar erg geïnteresseerd in is dus ik geef het ook bijna nooit. Moet ze niet veel meer vocht binnenkrijgen? Ze eet verder in willekeurige volgorde gedurende de dag: 1,5 boterham, fruithapje, koekje, groentehap Verder slaapt ze van 19u tot 7u-8u, soms valt ze al rond 18u bijna in slaap en dan leg ik haar in bed voor de nacht, en dan slaapt ze rustig 13 / 14 uur aan een stuk, ze wordt nooit wakker omdat ze honger heeft maar het is wel lang he? Ze is wel belachelijk beweeglijk en verbruikt enorm veel energie dus ze zal het nodig hebben denk ik. Ben benieuwd naar jullie reacties, Jill
Ik dacht dat het minimale dat ze 500 cc aan vocht binnen moeten krijgen op een dag. Fruit mag je ook als vocht rekenen, maar ik denk wel dat je aan de ondergrens zit. Drinkt ze niets anders nog dan melk? Thee, Diksap, water?
Misschien tussendoor nog twee keer wat meer verdunde melk geven? Als ze water, thee, diksap, ... echt niet wil dan zou ik dat doen. Bv. 90-100cc water met twee schepjes poeder ofzo...
Ik heb het toevallig vandaag opgezocht: 100ml per 1kg vocht per dag is wat ze (ongeveer) nodig hebben.. Ik kom er ook maar net aan.. Dochtertje wilt ook niet meer als melk eigenlijk, soms een paar slokjes maar..
Opzich lijkt t net genoeg.. Gewoon wel water diksp of thee blijven aanbieden. Bijv. In open beker? Misschien vindt ze dat leuker. Hier had extra drinken ook tijd nodig!
Hier maakte ik me rond die leeftijd ook zorgen omdat ze amper dronk buiten dr flessen om. Ik ben water aan blijven bieden en met n rietjesbeker bv van nuby ging t steeds beter. Sinds ze n jaar is drinkt ze n rietjesbeker watee per dag. Je kan ook nog n extra fruithapje geven, bv smorgens en Smiddags.
Het stomme is dat het niet in mijn domme kop op is gekomen, tot vandaag, dat ze wellicht meer zou moeten drinken. De laatste fles gaat altijd zo snel op, ook al heeft ze net pas groentehapje gehad, en ik kom er niet op dat ze misschien dorst als een bezetene heeft. Voel me even een waardeloze moeder. Ze is ook bijna 10 kg dus een behoorlijke dame voor 9 maanden... Voel me zo stom...
Mja hier drinken ze soms ook heel weinig op een dag, komt steeds minder voor dat wel. Zolang ze heel de dag plasluiers hadden heb ik me nooit druk gemaakt. Je kunt het er niet inkijken, je kan alleen maar blijven aanbieden. Het komt wel. Op de dagen dat ze hier echt weinig dronken gaf ik wat extra appelmoes of yoghurt na het eten.
Daar komt mijn dochter helaas niet aan dochtertje weegt zo'n 9,5 kg. Deze week weer consult bij de kinderarts haar ook maar eens vragen naar de richtlijn. Ze krijgt aan melk 630 aangeboden, maar drinkt denk ik op een dag zo'n 500 ervan op. Tussen door bied ik regelmatig wat water, thee, diksap aan. Maar daar drinkt ze telkens maar enkele slokjes van. Uit een oefenbekertje gaat het nog het beste en dan met name de thee (baby thee van Hipp) wil van de week ook zo'n rietjesbeker van nuby gaan kopen, kijken of dat al lukt, maar lees overal dat kindjes dat pas vanaf 9-10 maanden leren.
De rietjesbeker van nuby was hier te moeilijk; die van de hema hadden ze binnen een paar minuten door ( en kost maar 3)
Het gaat om vocht, niet per se drinken.. vocht in fruit/groente hapjes telt dus ook mee. Misschien kun je je richten op "vochtig" fruit, zoals mandarijnen, meloen enz. En misschien toetjes (yoghurt/kwark) introduceren. En wat hier toch het beste werkte, was ze een gewone open beker geven. Deden we vaak ook in bad, maar bijvoorbeeld ook op de dag zelf als we toch al van plan waren om ze om te kleden, omdat ze hun eten over zich uit hadden gesmeerd ofzo, dan konden ze net zo goed kletsnat worden. En wat ook goed werkte, was je eigen drinken aanbieden. Dus laatste restje thee of water enzo uit je eigen glas laten drinken.
Rietjesbeker van de Hema ging hier het beste of gewoon de fles zelf. Thee deed ik ook wel met een restant van haar melkfles. Had ik geen restant dan deed ik er 1 of 2 schepjes poeder doorheen. Dan heeft het een vertrouwd smaakje. Ik gebruik oveigens de rooibosthee orange van de lidl voor haar.