De mijne is nou volgens de weegschaal 15.8 kg en meetlat geef 106.5 cm aan. Verleden jaar juli voor het laats op cb geweest en woog hij 14.7 en was 102 cm volgens arts was dit prima. Hij lijk mij zelfs veels te licht voor zijn lengte je kan zijn ribben tellen en zijn lichaam lijkt alleen te bestaan uit benen hahaha Hoe lang en zwaar zijn jullie 3+ kindjes? Pas in mei voor de laatste keer naar cb voor prik (3. 9 jaar)
mijn zoon is afgelopen woensdag 3 geworden en 2 weken geleden woog hij 14 kilo bij een lengte van 94 cm,
@Bizzy, hij lijkt inderdaad licht... maar dat kan je ook zien in je groeiboekje. Hier dezelfde leeftijd 106 cm en 17.5 kg. (alles + 1 dus helemaal in lijn)
@ cygnet2 In het groeiboekje staat hij tussen de groene lijnen met gewicht en lengte iets boven. Hij is ook veels te licht geboren (dysmatuur 2385gram) dus volg hij zijn lijntje dus wel in de lijnen zeg maar. Hij eet en drinkt nou ja als een prullenbak haha maar zijn gewicht neemt zo weinig toe...
Is alleen maar fijn toch, zolang hij goed eet. Hier ook geen dikkertjes maar vind het wel fijn zo hoef je ook niet zo op te letten als ze een keer wat meer snoepen/eten. Liever iets smaller dat te dik. Er zijn zoveel dikke kindjes. Maar waar je om vroeg mijn dochter was met 4 jaar 110 cm en 16,5 kg.
Mijn oudste was 14.5 kilo en 101 cm bij 3 jaar (lengte +1, gewicht -1 lijn) en bij de laatste controle (4jr3mnd hier) 19kilo en 112cm. Haar lengte is nog steeds +1, gewicht is nu naar gemiddeld.
Mijn zoontje weegt 12.8 kilo en is 96.6 cm! Dit is vorige maand bij het CB gemeten. Hij is dus erg licht maar niks om zorgen over te maken.
Mijn dochter was met 3 jaar 103 cm en 14.2 kg. Ze was veel te licht volgens het CB (maar dat wist ik zelf ook wel). Ze hebben haar BMI nog berekend; ze zat op de grens van ondergewicht en zwaar ondergewicht. Inmiddels zijn haar amandelen geknipt en is ze nu 2 mnd niet ziek /verkouden geweest (ze eet bijna niets als ze ziek of verkouden is) en nu is ze inmiddels 15.2 kg, maar ook al weer 105 cm.
Mijn meisje was met 3 jaar en 2 maand 100 cm en 15,5 kg. Haar broer was op dezelfde leeftijd 98 cm en 14 kg.
Hier een zoontje die in mei 3 word. Hij is 89 cm en weegt 11,6. Een klein hummeltje dus. Mijn dochter was op deze leeftijd ook rond de 90 cm met een gewicht van 12 kilo.
hij is afgelopen januari 3 geworden, maar eigenlijk is hij dan 2 jr en 9 maanden omdat hij 3 maanden te vroeg is geboren. Hij woog toen 16,3 kilo en 99 cm lang! hij is geboren met 1790 gram en 41 cm lang dus hij is nogal groter geworden (hij was groot voor zijn geboorte termijn dus altijd groter dan gemiddeld geweest) Mensen denken altijd dat hij veel ouder is
Hoi Mijn zoon was toen hij 3 jaar en 1 maand was 1 meter en 15 kg. Dit kwam met zowel lengte als gewicht precies op de middenlijn. Groetjes