Ik weet het niet meer... Onze dochter is 3 jaar en was helemaal zindelijk.. Maar de laaste paar weken plast ze echt overal.. Ze gaat s'ochtends naar school en elke keer als ik haar ophaal heeft ze in haar broek geplast... Dit was een paar weken gelden heel anders , toen was ze netjes de hele ochtend droog.. Zodra ze thuis komt gaat het weer fout, ze plast op de bank, op de grond, burostoel....Ze plast gewoon overal.. Het maakt niet uit of ze nou wel of geen onderbroek aan heeft ze plast gewoon.. Ik ben met stickers begonnen , ik had kadotjes, leuke uitstapjes.. Ik heb vanalles geprobeert maar niks werkt... Ik ben heel boos op haar geweest , heb gedaan of het me niks kan schelen.. Pfffff volgens mij heb ik alles geprobeert en ik weet het echt niet meer... Afgelopen dagen heb ik haar een luier om gedaan en zegaat dan totaal niet meer naar de wc en plas die hele luier vol.. Ik ben bang als ik haar nu weer een luier om ga doen de heledag dat ze dan weer aan die luier gewend is en ik straks weer helemaal op nieuw moet beginnen met trainen .. Poepen doet ze niet in de luier of op de grond , het is alleen de plas.. Kwa aandacht heb ik het idee dat ik het wel goed doe, we kleuren elkedag samen boodschapjes doen, boekje lezen en puzzelen .. Als iemand tips heeft , zet ze maar hier neer, ik wil alles wel proberen...
Heeft ze niet een blaasonsteking? Of iets stressigs, waardoor de van streek is? En anders misschien toch gewoon de luier even aan (als niks werkt), en later weer proberen. Nu heb je strijd en dat geeft het hele zindelijk zijn zoiets negatiefs. Misschien een week of 2 rust, geen woord aan vuilmaken en daarna opnieuw proberen? Zou het niet teveel forceren..
Mja en als je in "een paar weken" alles al geprobeerd hebt is het misschien een idee om 1 optie nogmaals te doen en iets langer vol te houden. Maar als ze precies 1x per schooldag in dr broek plast en thuis om de haverklap zou ik zeggen. Je kan het wel.. Maar als je zo overal blijft plassen krijg je gewoon weer een luier aan want zo wordt alles vies en dat vind mama niet leuk. En dat ook doen indien nodig.
Ik zou haar als eerste laten checken op blaasontsteking! Wat zegt ze zelf van al dat geplas? En plast ze ook nog wel op de wc of laat ze het altijd lopen? En ik zou geen luier aan geven, zoals ik het nu lees interesseert het haar niet en voor je het weet poept ze er ook weer in.
ik zou zeggen laten nakijken op een blaasontsteking of urineweginfectie. en goed nagaan of er niks ( ernstigs) gebeurd is met haar de laatste weken waar jij niet van weet. met 3 naar school? wordt er niet veel teveel van haar verlangt, kan ze dat psygisch en mentaal aan? hoe ligt ze in de groep, hoe vind ze de juf? ik zou eerst eens in dit soort hoeken gaan zoeken, voordat je allerlei dingen door elkaar gaat proberen te doen.( dat schept natuurlijk tochal verwarring op zich, wel boos niet boos, negeren, kadootjes en dat allemaal door elkaar) ik denk dat er een externe oorzaak want ze beheerste het kunstje al heel goed zeg je. hoelang was ze volledig zindelijk voor de tijd?
Hier een zoon die bijna 4 maanden zindelijk was en toen ook niet meer (en nog niet). Hij was 2,5 toen hij zindelijk was. Op een zeker moment werd de machtstrijd echt daar en heb ik toch besloten hem weer in de luierbroekjes te zetten. Die heeft hij nu nog om. AFgelopen zondag een dag een onderbroekje aangedaan en toen ging het de hele dag goed op 1 ongelukje na. Vervolgens gisteren en vandaag bij de gastouder: nee hoor ik hoef niet te plassen doe ik wel als ik weer bij mama ben....tja....ik weet dat hij het kan, maar hij doet het dus alleen als hij er zin in heeft. HIj is nu 3,5.... Maar ik zou wel eerst laten checken op medische klachten als urineweginfecties.
Ze is vanaf dat ze 2 jaar en 2 maanden was zindelijk, ik heb al bij de arts na laten kijken en ze heeft niks.. Op school heb ik gevraagt wat hun ideeen hier over zijn en ze geeft goed aan dat ze moet plassen maar als het te spannend is of als ze heel druk aan het spelen is , plast ze in haar broek op school.. Hier thuis heeft ze het ook als ze tv kijkt of aan het puzzelen is , dan heeft ze gewoon geen tijd om te gaan plassen en dan plast ze op de stoel.. Wel heeft ze een broertje van 14 maanden en hij loopt al vanaf hij 10 maanden was en daar ben ik nu heel druk mee, en daar door misschien haar minder aandacht geeft dan dat ik er voor deed... Misschien is het toch wel die aandacht die ze mist, en zo dra ze dus plast dan geef ik haar aandacht.. Ik denk dat ik maar weer met een wekkertje ga beginnen en dan maar elke 15 min vragen of ze moet plassen... Toch ga ik zo weer denk even langs de arts om weer even te kijken of ze niks heeft , de laatse keer dat ik voor haar plas probleem bij de arts langs was gegaan was begin december.. Dank je wel voor het mee denken, ik zal is een gesprekje op school aan gaan volgende week( bij ons is het nu vakantie, woon in azie) En kijken of daar veel verandert is , en hier thuis is bij gaan houden wat er eerst gebeurt is voor dat ze dus ergens plast waar het niet de bedoeling is...