geheugen!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter heeft een heel goed geheugen, denk ik. Ze is bijna 2,5 jaar. Ik verbaas mij er zo over, hebben jullie kinderen dit ook of juist niet?

- Gisteren in de bieb pakte ze een boekje die we minstens 6 mnd geleden hebben geleend. 'Mama wil je voorlezen? die van de poep en daarna die van de soep'. Het is een enorm dik boek!
    - Ze kan nog dingen van vorig jaar navertellen
    - Ze weet vaak de weg ook al zijn we daar maanden niet geweest!
    - Ik hoef echt niet in de zomer een sinterklaascadeau te kopen, ze weet het nog in dec
    - en zo nog veel meer!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze dochter (nu ruim 4) heeft dit ook van kleins af aan. Soms noemt ze dingen op die wij zo 123 echt even niet weten en pas na veel extra hints van haar, of 'mamm dat weet je toch wel' wat leidt tot heel hard nadenken dan weten we waar ze het over heeft.

Verbaas me er echt over af en toe!

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja ik herken het heel erg maar is volgens mij ook kind eigen!
    Ik speelde namelijk vroeger vaak memory met mn oppaskinderen en konden veel meer onthouden dan ik:p

Maar mn dochtertje heeft ook een goed geheugen,we gingen vorige week naar een pannenkoekenrestaurant waar we vorig jaar zomer (2010) geweest waren maar ze wist alles nog te vinden en vertelde dingen over de vorige keer. Bizar soms he, maar alles maakt zoveel indruk op ze denk ik;)

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    zo zou ik het ook beschrijven ook over onze zoon 4 jaar

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik denk ook dat het heel normaal is hoor, hier is het in ieder geval niet anders. (Maar neemt niet weg dat je heel trots op dr mag zijn, ben ik ook op die van mij hoor:D)

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik sta er soms ook van te kijken. En dan tot in detail alles onthouden. 'Toen we toen eens zijn wezen wandelen had die blonde mevrouw met de bruine hond ook een zwarte jas aan met witte stippen..'. Euh, ja, dat zou best eens kunnen kloppen..

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier hetzelfde.. Ze weet nog precies dat torn ze 2 was met oma ging zwemmen en hoe/waar.

De moeilijkheid hier is dat altijd alles gisteren of vorige week is.
    Terwijl het dus ook 2 jaar geleden kan zijn.
    Dat het maakt het voor ons soms lastig te bepalen waar ze het over heeft.
    Bijv gesprek over zwemmen en dan ineens zegt ze "dat was ik gister met oma ook". Terwijl ze al minstens een jaar niet meer heeft gezwommen met oma.

8. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Haha, ja mijn dochter onthoudt ook alles tot in detail.
    "en de gordijnen daar waren geel, met lichte en donkergroene streepjes, toch? " Ja hoor schat (echt geen flauw idee meer :D)

Maar die kinderen zijn ook nog zo aan het leren en ontwikkelen, het zijn net sponsjes, alle informatie die binnenkomt wordt beleefd en opgeslagen.
    Ik denk wel eens dat onze hersenen gewoon 'lui' zijn geworden. Wij besteden aan veel dingen ook geen bewuste aandacht meer, die dingen worden volgens mij ongemerkt als zijnde 'onbelangrijk' weggefilterd.
    Daarom verbazen wij ons ook niet meer om zoveel dingen, een kind ziet zoveel dingen nog voor het eerst. Zij leven in een veel magischer wereld dan wij denk ik wel eens.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Haha, ze is heel normaal hoor (alleen voor mij heel bijzonder :p)
    Maar zullen we ons eens indenken dat we de, pak 'm beet, afgelopen 30 jaar iedere dag net zoveel hadden geleerd als die kleine hummeltjes. Wanneer en waarom stopt dat snelle leren eigenlijk?
    Ik denk dat het net als de liefde werkt. verliefd zijn kost ontzettend veel energie. Het moet wel overgaan in houden van anders houden we het niet vol.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    niet iedereen houdt daarmee op hoor!
    wat een doorsnee brain wel in die tijd leert is negeren, niet registereren en niet in gebruik zetten. zo leer je heel veel dingen niet op te merken,niet op letten en niet te onthouden. om het leven makkelijker te maken. allemaal is bedoelt, tenslotte, om te overleven en je kunt met veel weinig overleven. dat is dus heel iets anders dan verliefdheid. dat is dan weer om je voor te planten!

11. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Mijn broertje van 4 heeft dit ook van jongs af aan. als we bijvoorbeeld ergens een keer zijn geweest dan kan hij daarna helemaal vertellen welke kant je op moet en ook na een jaar weet hij het nog. en als hij een boekje heeft gelezen kan hij het erna precies navertellen. hij vergeet echt nooit iets. hij verbaasd me iedere keer op nieuw

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

herkenbaar ook hier.

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Heel herkenbaar!

Deel Deze Pagina