Hier precies hetzelfde Alleen wordt hij over 2 weken pas 6. Ook is hij al druk aan het wisselen, heeft al 5 tanden eruit en 4 ervan zijn al (bijna) terug dus ook daarmee lijkt hij ouder dan zijn leeftijdsgenootjes.
met precies 6 jaar was ze 123 en 23,5 kg - maar hier wordt ze vaak 1 jaar ouder geschat... ze zit qua lengte op +1 van de curve.. qua gewicht op gewoon. (oftewel; ze is tenger gebouwd) Ze zit nu in een groep 3/4/5 klas - met toevallig kleine groep 4/5 kindjes (de meiden) en daar valt ze dus niet bij op .
Mijn zoontje van 6 jaar en 4 maanden weegt ja schrik niet 18 kilo en is 119cm lang. Dus niet erg lang en tenger.
Bijna 6 en iets van 1,22 geloof ik. Gewicht.. geen idee, eerlijk gezegd. Tussen 23-25 schat ik? Ze is niet tenger, gewoon normaal. Ze zit in groep 3 (van feb, dus erg jong), maar past er qua lengte goed tussen. Al zijn de kinderen in haar klas best oud (meesten 7 of bijna 7). Ze werd altijd ouder geschat, nu geloven mensen meestal wel dat ze bijna 6 is (bijna 6 klinkt ook alweer een stuk ouder dan 5 ).
Zoon wordt over 3 maanden 6, is ongeveer 1.10 en weegt 14,5 kilo. Paar weken terug woog hij nog bijna 16 kilo, dus even in de gaten houden dat hij niet nog meer gaat afvallen. Ik schrok toen hij op de weegschaal stond.
Ons zoontje wordt in maart 6 jaar en toevallig vorige week naar de schoolarts geweest. Hij is 116 cm en 20,8 kg
Eind november zes geworden: 126 cm en 21 kilo. Hij sport veel en heeft een lange atletische bouw. Geen grammetje vet ondanks dat ie verschrikkelijk goed eet haha. TS: Ik vind je dochter niet echt lang voor haar leeftijd, maar wel redelijk zwaar.
hmm laatste keer dat ik hier woog... was ze net 7 en ong. 1.22 lang en 21kg dus een flink verschil met jouw dochter wel ze is aan de kleine kant voor haar leeftijd (maar inmiddels niet meer 10cm kleiner dan de rest gelukkig) en als ik zo in de gymzaal kijk... is ze qua omvang redelijk gemiddeld. lijkt me overigens best vervelend als ze dr zo veel ouder schatten. hier vaak jonger.. en dat is ook niet leuk... maar bij ouder schatten worden ze vaak overschat en vind men dat ze zich naar de leeftijd moeten gedragen en dat lijkt me erg vervelend voor je dochter.
Mijn dochter wordt over een paar weken 6 jaar. Ze niet meer officieel gemeten sinds 4e, maar laatst bij project in de klas was ze 1.20 m. Ik gok dat ze tegen de 23 kg weegt. Als je naar curve kijkt is 1.20 m net iets boven gemiddeld, maar zij was wel het langste meisje van haar klas... Maar er zitten ook echt wat ukkepukken bij haar en het is een groep 1/2 combi. Mijn zoon, die vrij lang is, was 1.24 m toen hij 6 jaar was, en 26 kg. Hij was een stevige peuter/kleuter (nu is hij 29 kg en 1.36 m, dus aardig wat uitgerekt ).
J is 5 jaar en 6 mnd, en van de week 111 cm en 16,5/17 kg ongeveer. Klein en smal. Ik vind jouw dochter niet extreem lang, maar inderdaad wel een stuk zwaarder, misschien ook gewoon grover gebouwd en dan zie je er al snel wat ouder uit. Vooral voor haarzelf lijkt het me wel sneu, als er vaak meer van haar verwacht wordt...
lengte is al wel van een paar maanden terug. ze is inderdaad aan de zware kant, ziet er ook gezond uit, maar niet dik. Ze is net zo zwaar als haar broer van 9, alleen is die nu 1.35 lang. Kledingmaat zit ze al wel 134/140. Ach weet je als zij maar gelukkig is en ze weet dat ze er om moet denken. ze is voor mij goed zo als ze is.
Zoon is 5,5 weegt 25 kilo en is 129 . Hij zit op bovenste lijn van de curve en is de grootste uit de klas Dochter 7 weegt 29 kilo en is 132 ( zit gemiddeld op de curve Dochter vind het niet leuk dat broertje haar inhaalt