Mijn dochtertje is nu ruim 10maanden en met 9 maanden + 1 week woog ze 7595 bij 70cm. Ze draagt nu meestal 74 (broeken en mouwen moet ik nog wel eens omslaan) maar van sommige merken draagt ze nog 68 en heel soms zelfs 62 (name it). 80 past ze echt nog niet in. We hebben een klein meisje maar ze groeit al vanaf haar geboorte met de -1 lijn mee.
Nu past 74 van veel merken nog en maatje 80 van Zeeman en Hema zit prima. Wat voor najaar/winter nodig hebben? Maat 86? Van 74/80 naar 92 zal wel niet zo snel denk ik.
Ik vraag me nu dus ook af welke maat ik zou moeten hebben voor mijn meisje die word in december pas 1 maar zit nu dus ook in maat 74/80. Over een half jaartje is het pas winter en heb ik het pas echt nodig. Maar je hebt nu wel mooi 70 tot 80% korting op winterkleertjes. Zal ik dan maatje 86 nodig hebben? of kleiner ? Mijn zoons zaten met 6 maanden op maat 86 en dat was ook in de zomer,en met de winter zaten ze al in maat 98/104,dus die maakten in de zomer tot winter een flinke groeispurt door,aangezien ze al zo hard gaat kwa lengte denk ik dat ze in de zomer zeker nog een paar spurtjes heeft.
Hier hebben mijn kids het langste in maat 86 gezeten. Bianca: ik denk dat ze in de winter idd rond 86-92 zit.
Zou me geen zorgen maken. Hier ook een klein kindje. Ze is nu bijna 1 en weegt 8540 gram en is 72 centimeter. Zolang ze haar eigen lijntje volgt is het prima.
Jolisa was bij 10 maanden en 3 weken 10410 gram en 74 cm perfect op de middenlijn volgens cb nu maatje 80 soms nog 74
Hier Julia ook niet zo groot. Met 11 maanden is ze 8570 gram en 69 cm. Ze zit nog in maat 68. Broekjes gaat ze binnenkort naar maat 74 denk ik.
Van 68 zijn de shirts met lange mouwen goed maar het truitje te kort, van 74 met de mouwen iets te lang en t-shirts met korte mouw maat 80 zijn wat langer maar niet storend. Had met korte mouw aangeschaft op voorhand maat 80 nl. Broek maat 68 nu te kort hoewel 3/4 ook leuk staat met een gerimpeld legginkje en 74 zit goed. 80 nog te lang... Romper nu over op 74/80 en de spaghettirompers van C&A 80 maar zijn even groot. Ik pas alles steeds maar want de maten kloppen ook vaak niet.
hier ook een kleintje ik denk dat die van mij de 8 kilo misschien nu nog maar net zou halen hoor, en 72 cm is hij nu misschien net, of nog niet eens vorrige x was hij 69cm ligt er ook vaak maar net aan hoe zwaar ze zijn bij de geboorte he
Dat is niet altijd zo hoor,alle 3 mijn kids zijn te vroeg. Mijn oudste was een prematuur geboren met 36 weken.woog 10 pond bij 56 cm.Mijn middelste 3 weken te vroeg woog 8 pond bij 53 cm was met 10 maanden 86 cm en 14,5 kilo. Daniëlle was 2 weken en 5 dagen te vroeg,woog 3900 gram bij ongeveer 51,5 cm en die was met 5 maanden al 9 kilo bij 71 cm. Nu was ze wel flink afgevallen en weegt nu zo'n 7800 gram bij 72 cm. Dus gewicht en lengte zeggen niets bij geboorte,zo waren/zijn mijn kids erg groot voor hun leeftijd,ook Daantje is lang voor haar leeftijd. Maar niet zo extreem als haar broers.
geeft toch niet als ze wat kleiner is? vind het juist ook wel schattig. mn dochter is 8 maanden weeg 6955gr en is 66cm. groeit gemiddeld 2cm per maand, komt niet heel erg veel aan per maand maar ze is heel druk en verbruikt veel energie. klein maar fijn! dus als ze zo doorgroeit is ze met 10 maanden 70cm net zo groot als jou kindje. prima toch?? ik hoor t niet eens meer als mensen er over zeuren en ja ik ben 1.50 is ook niet groot. zou daar wel een groot kind uit kunnen komen? eh nee!
Ik heb het tegenovergestelde met mijn kids,ik ben 1m63 als ik al niet gekrompen ben en bij mij de opmerking van: dat een kleine mama zulke grote kindjes kan hebben. Ze hebben dan toevallig alle3 de groei van hun vader. Dus er kunnen uit een kleine moeder wel grote kindjes komen. Mijn moeder is 1m54 en mijn broertje is 2 m terwijl mijn pa ook maar 1m78 is. Ik als kleinduimpje moet later omhoog kijken,mijn zoon van 12 is al groter dan ik.