Wantjes met of zonder duim? (Nu 7,5 mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AardbeitjeEL, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AardbeitjeEL

AardbeitjeEL Actief lid

24 feb 2013
    295
    0
    0
    Amsterdam
    We zijn ons langzaam wat aan het voorbereiden op het koudere weer en ik wil voor de winter wantjes hebben voor onze dochter.

Vaak zie ik wantjes mét duim, maar ik vraag mij af of dit blijft zitten, of dat ze hun duimpje op deze leeftijd nog steeds uitwurmen. Ze is nu 7,5 mnd oud, met de winter dus 9-12 maanden.

En ik hoor mensen ook wel eens dat ze de wantjes vaak wat kleiner dan de kleding maat kopen, omdat ze anders vaak te groot zijn.

Alle ervaringen en tips welkom!

2. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Toevallig vandaag wanten gekocht voor de kleine meid bij de h&m met duimen. Ze hadden ze daar liggen met en zonder. Allebei aangehad maar zonder vond ik er zo raar uitzien. Was net of ik gewoon een sok om haar handje had gedaan :p. Ach, als ze haar duim er wel uithaalt maakt het ook niet uit maar het ziet er dan niet zo vreemd uit.

En ik heb de wanten aangepast en iets te groot gekocht zodat ze in de winter niet meteen te klein zijn.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier had ik beide en.......
    Meneer trok ze achter elkaar uit, hij vond die dingen zoooo verschrikkelijk.. (Zoontje wordt 2 jan 2) ben benieuwd wat hij deze winter gaat doen..

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb altijd begrepen dat je wanten en handschoenen niet te klein moet kopen omdat je anders sneller koude handen krijgt doordat je geen laagje lucht hebt als isolatie maar meteen de koude buitenlucht tegen je handschoen aan ... geen idee of het zo is hoor.

Ik heb altijd wanten met duim want zoonlief pakt graag dingen op en vast en dat gaat beter met wanten waarvan de duim loszit. Vorig jaar om deze reden handschoenen gekocht (alle vingers los) maar ik werd gek van het elke keer aan en uit doen en dat gepruts met die vingers om ze in hun eigen vingertje te krijgen ... Ik heb ze nog liggen en denk dat ze nog wel passen, kijk het een week aan en anders krijgt hij weer gewoon wanten aan ;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou zeggen zonder. Het is echt zo'n gepruts met duimpje en zonder zijn ze ook warmer. Mijn oudste had vorig jaar nog moeite om haar duim er goed in te krijgen en toen was ze 2,5.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb er gisteren toevallig zonder duim gekocht.
    Die met duim waren zo extreem groot vond ik

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier ook zonder gehad. Het is echt een gepruts om die duim erin te krijgen en als ie erin zit is de duim van de want veel te lang.
    Hier werden wantjes trouwens ook niet gewaardeerd, dus heeft ze de halve winter zonder buiten gelopen. Het scheelde wel dat ik haar jas over haar handje kon schuiven, zo waren alleen de vingertjes koud.

Deel Deze Pagina