Hallo allemaal, Heb even een vraagje, ben nu 4 dgn over tijd en heb het gevoel dat ons frummeltje er nog lang niet uit wil. Voel me nl veel te goed, en die kleine beweegt nog flink. Nou vroeg ik me af, stel dat ie pas over 1.5 week komt, groeien ze de laatste 2 weken nog veel in gewicht EN in lengte. Heb nl alleen maar pakjes maat 50 en 54.... groetjes
Ik neem aan dat je maat 50 en 56 hebt Maarre, jouw kindje komt echt niet ter wereld met maatje 62 hoor. Dan zou hij of zij 62 cm moeten zijn. Nu komt het wel eens voor dat een baby groot is, maar zo groot lijkt me niet.
Ze groeien niet veel meer. Ik ben met 42 weken bevallen en Wessel woog 3515gram en was ongeveer 52cm. Hij heeft best lang maat 50 aangehad.
Ik ben bevallen na 41 weken en 6 dagen en Rick begon in maatje 56, maar de meeste dingen maar krap aan. Ik geloof dat hij koud drie weken oud was toen hij al naar maatje 62 ging.... Maarre hij is lang gebleven (zit boven de bovenste curve bij het CB): hij was met 6 maanden namelijk al 75 cm! Hij woog bij de geboorte 4000 gram precies en werd geschat op 56/57 cm!
Milan is 10 dagen na mijn uitgerekende datum geboren en woog 3980 gram, lengte is niet gemeten...Maar bijna 8 pond dus. Hij droeg de eerste 2 weken maatje 50 en is daarna overgegaan naar maatje 50/56 en 56. Dat zat in het begin nog best ruim en ik heb ook nog best lang plezier aan mijn kleine kleertjes gehad, ondanks dat Milan dus geen "ukkie" was...
Sja ik denk dat het heel verschillend is, maar ik heb begrepen dat ze wel nog flink kunnen groeien als je over tijd gaat. Ik ben bijna een week eerder bevallen dan geplanned en Joey was 4200 gram. Als ik niet met 39 weken maar met 42 weken was bevallen was hij echt wel nog wat groter geweest! Ligt er dus een beetje aan hoe groot je kindje nu is! Joey was met 39 weken dus al 4200 gram (misschien is hij daarom toen ook maar alvast geboren )... Tegenover mij in het ziekenhuis lag een vrouwtje die dr kindje was een ruime 10 ponder... dus meet dan 5 kilo. Dat kindje paste de new born luiers maatje 1 niet eens, zij gebruikte direct na de bevalling in het ziekenhuis al maatje 2 Joey paste overigens alleen direct na zijn geboorte een pakje maat 50. 56 heeft hij wel 3 maanden gepast, maar het ligt er heel erg aan hoe het valt en van welk merk/welke winkel het komt. Het kan geen kwaad iig wat maatje 62 te hebben
Mijn dochter was bij de geboorte 54 cm en een week eerder geboren. En die paste ook nog maar nauwlijks 56 aan die zat ook binnen 3 weken al in 62. Maar goed ze is nu 8 en heeft nu al maat 164.
Thomas is 10 dagen te vroeg geboren met 3850 gram. Hij VERZOOP in maatje 50! Zelfs nog een paar dagen 44 aangehad, maar daar groeide hij dus binnen ene weke uit. Ennuh, dat je niets voelt wil niet zeggen dat het kindje nog niet komt! Ik zat overdag nog in de tram van delft naar den haag en heb lekker gewinkeld, terwijl s nachts mijn vliezen zijn gebroken! kwam ook uit het niets! Het komt wanneer het komt! Succes met de laatste loodjes! Anita
Nou mijn zoontje heeft nooit maat 50 aangepast, maat 56 ging nog net en hij is snel overgegaan op maat 62, het is natuurlijk ook niet waar dat je kind 62 cm moet zijn eer hij moet 62 heeft want met 57 cm is ie eigenlijk al 1 cm te groot voor maatje 56 is mijn ervaring.. Mijn zoontje werd 2 weken en 2 dagen te laat geboren was 4305 gram en 55 cm
Mila heeft ook nooit 50 aangehad... Paar weekjes 56 en toen al 62. Ze was 10 dagen overtijd en was 4535 gram en 52 cm.
toen nicky geboren was had hij maat 50 en daar verzoop hij nog in en 4 weken later droeg hij maat 62 nu 9,5 maand draagt hij maat 80 soms 86
Mijn zoontje woog 10 pond (8 dagen overtijd) Hij heeft daarna nog bijna 3 weken maat 56 gedragen. Dus valt mee wel toch hahaha.
Ik heb zelfs geen pakjes maatje 50 ... Waarschijnlijk wel Teveel maatje 56, zo'n 7 tal (genoeg?)... Zal de mouwtjes wel even oprollen ...
Hoi, Ik ben bevallen op 6 maart,onze meid woog 4440 gr en was 55 cm... ze is nu 2 weekjes oud en vanmorgen heb ik al een truitje maat 62 aangedaan...ik ben bevallen met 41 weken en 3 dagen.
Ook ik ben bevallen met 41 weken en onze zoon woog bijna 5 kilo (10 pond) en ging in luier maatje 3 en kleertjes maat 62. Alle maat 56 kleertjes heeft hij niet of slechts een keer gedragen.....
vanmorgen bij de vk geweest, en de baby wordt nu geschat op 8/8,5 pond, vorige week was het 7...... ben benieuwd
Mn dochter was met 40wk2d 3550gr en 48 cm en mn zoontje was met 37wk2d 3500 gr en 47 cm (had zwangerschapssuiker vandaar z'n vrij hoge gewicht voor de zwangerschapsduur) Mn zoontje droeg tot nu toe maatje 50 en is sinds ong. een kleine week over op 56
Ik ben zelf geboren met 40 weken en 5 dagen en was 56 cm lang. Mijn moeder heeft mij meteen in pakjes 62 gedaan, simpelweg omdat 56 niet goed zat.. Dus Dee, itt wat Daphne beweerd, is het wel mogelijk hoor. Voornamelijk de lengte van je kindje is belangrijk. Ik was overigens 7,5 pond dus dat viel nog wel mee. Het ligt dus echt aan de lichaamsbouw van je kindje. En 62 cm----> dus mt 62 sorry, maar dat is dus echt niet waar.