hey, ik zit met een raar iets.. mijn zoontje van 9 maand, had laatst een soort van schaaf wond leek het wel op aan zijn linker voetje/enkeltje aan de buitenkant, die is nu weer goed genezen. nu kwam ik er vanmiddag achter dat er nu ook op zijn rechter enkeltje een klein schaaf wondje zit precies op dezelfde plek als waar die op de linker enkel zat. hij slaapt altijd in een slaap zak omdat hij gewoon niet meer stil ligt en onder de dekens uit kruipt hij slaapt ook op zijn buik. voor zover ik weet kan hij bij ons in de box zich niet schaven aangezien we een nieuwe box gekocht heb. vanmorgen had hij ook nog niks alleen toen ie van de oppas afkwam dus wel. kan ook wel toeval zijn. ik hoop dat iemand een beetje advies kan wezen wat het zou kunnen zijn. groetjes miranda
het lijkt me sterk, maar kan het de rits van zijn slaapzak zijn? slaapt hij met blote voetjes. of van zijn schoentjes?
ik dacht zelf ook al van de rits van zijn slaapzak. ik leg hem meestal zonder sokjes in zijn slaapzak want anders trapt hij ze meestal toch uit. schoentjes heeft hij nog niet aan
Hier was het laatst ook, ik heb eens goed opgelet wat hij doet en tot de conclusie gekomen dat het van de nagel van een teentje is door het trappelen en wrijven met zijn voetjes!
Mijn dochter heeft dat ook. Ik vermoed dat het idd aan de rits van de slaapzak ligt, want als het schaafwondje er eenmaal zit lijkt het vuriger als ik haar uit bed en dus uit haar slaapzakje haal. Dochter gaat haar hele bedje door in haar slaapzak, dus het kan goed dat ze met haar voetje tegen de rits ligt te bewegen en dat die rits weer tegen de spijltjes ligt ofzo.
ah dan is he tdat denk ik aangezien mijn zoontje ook zijn hele bedje door kruipt en doet in zijn slaapzak @danabelle: hoe heb jij het opgelost? om te voorkomen dat je dochter schaaf wondjes krijgt?
Niet opgelost.. Dochter heeft het ook niet altijd hoor, soms zit er een schaafplekje en soms niet. Ze heeft er verder geen last van, althans, ik hoor haar niet piepen en ze zit er niet aan.
hier ook veelvuldig gehad. Oorzaak hier is het vele enthousiaste trappelen van onze zoon. Eerste keer was best schrikken, maar hij bleek er zelf geen last van te hebben. Verder niets aan gedaan, gaat vanzelf over
ok. hij heeft het toevallig 2x achter elkaar. ik heb er wel een eilandpleister op gedaan zodat zijn sokje of broekje niet aan de wond gaat plakken want dan trek je elke keer het korstje er weer af.