72 cm en 9600 gram. Mijn oudste van 2.5 jaar is 11 kilo en 85 cm. Beide gezond maar echt een verschil in lengte en gewicht.
Mijn dochter zat qua lengte op de +1 lijn en gewicht op de middelste lijn maar als ik het vergelijk met alles hier was ze best stevig. Bijna alles wat ik lees waren de meiden 1 kilo lichter en dat is best veel op zo een kleine lengte.
Denk dat de rest eerder licht was, dan de onzen zwaar, haha. Ik heb mijn dochter echt nooit stevig gevonden.
Als ik naar haar kijk ik ook niet hoor! Ze heeft lekkere stevige beentjes maar voor de rest ziet ze er gezond uit. En daarnaast als een kind gezond vrolijk en tevreden is dan zegt gewicht en lengte niet zo veel.
Volgens mij reageren hier veel moeders van kleine fijne meisjes. Hier was ze met 6 maanden nog ruim 2kg zwaarder dan jouw dochter bij dezelfde lengte, dus volgens mij was jouw dochter inderdaad mooi gemiddeld. Hier is ze nu met 13 maanden al 12kg, maar ze is ook wel lang, weet niet precies hoelang, pas bij de kinderarts snel gemeten was ze 81cm maar lag niet echt stil, maar beide lijntjes zitten rond de +2, meestal, gewicht iets er boven en lengte iets eronder.
Onze jongste was met 5.5 maand 6040 gram en 68 cm. De andere 4 waren rond de 65 cm en 6500/7200 gram. Alleen ons vierde kindje was 5300 gram en 65 cm met een half jaar