8 weken sprong --> korte slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babbel1983, 20 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ik weet dat het allemaal fases zijn en het morgen zo weer anders kan zijn, maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen.
    Mijn zoontje zit op dit moment in de 8 weken sprong. Hij is begonnen met lachen, maakt meer geluidjes en heeft zijn handjes ontdekt. Hele leuke ontwikkelingen dus, maar helaas brengt de sprong natuurlijk ook wat ongemak met zich mee. Sinds ruim een week slaapt hij slechter overdag, heel onrustig en steeds korter lijkt het. De laatste 2 dagen maakt hij overdag slaapjes van een half uur, echter is hij daarna wel gewoon vrolijk, dus hij zal er wel genoeg aan hebben nu. Ik vind het echter te kort :roflmao: Is dit een gevolg van de sprong waar hij in zit? Wordt dit vanzelf weer langer en beter? Wie heeft hier ervaring mee?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier heeft zoon tot hij overging op 1 slaapje nooit langer dan 45 min per keer geslapen.
    Dochter tot 6 maand ook, maar die slaapt nu vaak wel langer. Is nu 8,5 maand en zit op twee slaapjes, meestal 1,5 uur per keer

3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Daar ben ik idd ook bekend mee, mijn dochter had dat precies hetzelfde. 1 slaapcyclus en dan klaar wakker, bij 6 maanden had ze 2 slaapjes, waarvan 1 nog 45 min en de ander 1.5 uur en paa bij de overgang naar 1 slaapje ging ze 2 uur achter elkaar slapen.
    Maar ik heb het idee dat dit anders is, tenminste dat hoop ik, omdat hij eerder wel gewoon langer heeft geslapen en nu pas sinds een paar dagen zo onrustig en kort slaapt.
    Vandaar dat ik hoop dat dit bij de sprong hoort en dat het andere bekend voorkomt. En dat hij hopelijk straks na de sprong toch weer wat beter gaat slapen

4. Kieki

Kieki Actief lid

20 nov 2011
    128
    29
    28
    Vrouw
    NULL
    Dat had mijn jongste rond die leeftijd ook. Hij sliep echt slecht overdag toen. Ik heb hem veel in de draagzak gehad toen en hij sliep ook vaak lekker boven op me op de bank. Een paar weken duurde het. Voordat hij drie maanden was ging het alweer wat beter en sliep hij steeds vaker in zijn eigen bedje. Soms drie kwartier, maar ook wel langer.

babbel1983 vindt dit leuk.
  5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    herkenbaar, alleen doet hij het hier nu met 11 week,
    Overdag Steeds 20 a 30 minuten slapen weer huilen, en weer 30 minuten tot een uur wakker als het niet langer is.

babbel1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina