Vaccinatie 3j en 9maand

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vintage35, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Binnenkort gaan wij voor het laatst naar het cb met onze zoon.
    Op het programma staat ook de laatste vaccinatie. Eerlijk gezegt kijk ik hier erg tegen op. Ik ben bang dat het een drama word.
    Ik ben van plan hem thuis voor te bereiden eventjes van te voren.

Iemand tips om dit goed te laten verlopen?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Je hebt een boek van Pauline Oud, Saar gaat naar de dokter. Is een heel leuk boekje.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

En waarom wordt het drama denk je? Zou gewoon vertellen dat ie een prikje krijgt en er verder niet veel van maken, prrrik en klaar...

4. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn jongste heeft vorige maand de laatste vaccinatie gehad. Heb het hem gewoon verteld van te voren. Hij zag er tegen op. Thuis hebben we samen een pleister uitgezocht. Die is niet gebruikt, want op het cb hadden ze ook leuke. Hij zat bij mij op schoot en was blij toen het voorbij was. Daarna was het voor hem klaar en kon hij weer ontspannen. Huilen heeft hij amper gedaan.

5. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn dochter mocht van ons, na afloop, iets kleins uitzoeken bij de intertoys. En dat werkte prima.

Met dit soort dingen ben ik vrij makkelijk.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

Hier vorige maand gehad. Dag van te voren gezegd wat er ging gebeuren. Wel wat bang natuurlijk, maar gezegd dat mama er bij blijft. .... en al met al viel het reuze mee. Ook geen last daarna van gehad...

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Ik heb juist niets gezegd. Gewoon toen de prik gegeven werd zeggen. O ja nog 1 prik en dan mag je naar school.

Hoe meer gespannen jij er zelf onder bent hoe meer kans op drama.

Is altijd goed gegaan. Meiden zijn wel makkelijk moet ik zeggen.
    Bloedprikken gaat ook altijd prima.

8. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Hier ook bij mijn jongste niks gezegd, heeft afgelopen week de prik gekregen. Toen we bij de dokter waren hoorde hij pas dat er een prik kwam, hij voelde de prik even en na de pleister ging hij weer snel verder spelen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier beide keren niks gezegd, ze kregen een prikje en dat was dat, geen traan gelaten. Als je er zelf niet iets groots van maakt is het dat ook niet voor je kind.

10. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hier ook geen problemen gehad, even een traan bij de prikjes maar meer niet. Mijn zoontje was er daarna niet meer mee bezig.

Een kennis liet haar dochtertje naderhand wat uitzoeken en dat werkte bij hen goed.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier vroeg ze het zelf al, of ze een prikje zou krijgen. Uitgelegd hoe en waarom etc, dat begreep ze. Toen het zover was, legde zij op het cb uit waarom ze een prikje moest, ze keek hoe de arts 'm zette;'Oooh dat was maar een klein prikje zeg!' en klaar. Geen drama of tranen. Terwijl ze normaal bij 1 mini spikkeltje van iets dat mogelijk bloed is al begint te gillen... Dat viel me dus enorm mee!!

Deel Deze Pagina