Zaal huren, wat doen met zoon?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door evelien297, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Hallo dames!

Mijn man wordt 30 en ik wil graag voor hem een zaaltje huren voor een groot feest. Maar nu het probleem: wat kan ik doen met onze zoon? Hij is dan net 3 maar wil het feest in de avond houden en dat trekt hij echt niet, die moet echt op tijd op bed liggen.

En bij de opa's en oma's slapen gaat niet, want die komen ook :p

Hoe zouden jullie dit oplossen?

2. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hebben jullie geen oppasmeisje of evt. een neefje of nichtje die kan blijven slapen?

3. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Misschien tegen die tijd inderdaad maar een oppas laten komen..

Het probleem is, mijn man wilt geen vreemden in ons huis, dus dan zou het echt iemand moeten zijn die we al goed kennen..

En hij slaapt niet gauw ergens anders, behalve in zijn eigen bed of bij opa en oma:)

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Misschien moet je man een beetje realistisch zijn ;) sowieso maak je eerst kennis toch.. Of misschien via via een oppas?

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou een oppasmeisje zoeken. Kan ook via je eigen netwerk, de zus van een kennis, een achternichtje die toch niet op het feest komt, iemand van de sportvereniging, kleindochter van de buren. Noem maar op. Zo vinden wij ze tot nu toe steeds.

6. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Wij hadden een keer een bruiloft in het buitenland. Zoon is toen mee geweest. We hadden geen oppasmogelijkheid. Ik zag er tegenop omdat hij normaal best lastig is als hij moe is. Maar door de muziek en alle aandacht ging hij gewoon door tot hij letterlijk bijna slapend tegen mij aan kwam liggen. Toen in kampingbedje gelegd en babyphone met lampjes bij me gehouden.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    is er geen plek in het zaaltje? (en extra kamertje ofzo) waar hij kan slapen?
    We hebben dit met onze bruiloft ook gedaan, toen was onze oudste ook bijna 3 en is uiteindelijk rond 20:30 naar bed gegaan en heeft heerlijk geslapen, zelfs met de muziek aan de andere kant van de muur :D

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wat is dat toch met die mannen: geen vreemden in huis.
    Je maakt toch eerst kennis, blijft de 1e keer erbij. Voordat je je kind aan een wildvreemde toe vertrouwt.

in de middag wat langer laten slapen, zodat ie savonds langer kan opblijven. En als ie het niet meer trekt, campingbedje of anders met oma en opa mee?

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    een nichtje? ander familielid? buren?
    of vrienden met kinderen vragen of die nog iemand kennen?

10. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Ik zou mijn kindje meenemen. Die hoort er tenslotte ook bij. Kinderen zijn meestal zo enthousiast dat ze super veel energie hebben. Campingbedje mee voor als ze moe worden en klaar :)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou er dan voor kiezen om het of thuis te doen in de avond of in een zaaltje aan het einde van de middag.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo heb ik het ook altijd met mijn kinderen gedaan/doe ik nog steeds. Gaat altijd prima, terwijl ik ook niet echt heel makkelijke slapers heb. Ik laat ze altijd meefeesten tot een uur of half tien, dan zijn ze zo moe dat ze in slaap vallen. Wel een pyamatje meenemen, is wel zo makkelijk.

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Als ik geen betrouwbare oppas zou kunnen regelen zou ik er gewoon vanaf zien en thuis een feestje geven. Heb je geen familie of vriendinnen van jou die niet op het feestje van je man komen, maar die misschien wel een avondje zouden willen oppassen? Of je moet proberen een zaaltje te huren bij een hotel of zo, en dan met ouders/schoonouders/broers/zussen/vriendinnen afspreken dat jullie omstebeurt een half uurtje op de kamer bij de kleine zitten.

14. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou een babysit proberen te regelen.
    Mocht dat niet lukken dan zou ik overwegen om hem gewoon mee te nemen en te kijken hoelang het leuk blijft voor hem. Voor één avondje is het geen ramp als hij om 23.00u in slaap valt op een stapel jassen (bij wijze van spreke dan :)), toch? Ik heb mn oudste toen ze wat jonger was ook wel eens meegehad naar een bruiloft, waar ze "doorfeestte" tot ze in mn armen in slaap viel en we haar in de buggy in slaapstand weg konden leggen met een dekentje erover. Het is niet iets om elke maand te doen, maar voor een keertje kan het best wat mij betreft. Dochter vond het trouwens een top avond en had het er maanden later nog over.

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou hem denk ik ook gewoon meenemen.
    Hier pas een trouwerij van m'n zusje gehad en dat was hier niet dicht bij huis. Dus dan zou hij opgehaald moeten worden ofzo, maar het diner was tot 21.00 en daarna nog feest.
    Normaal slaapt hij 's middags 2 uur en gaat dan rond 20.00 naar bed. Deze dag was zo leuk dat hij van 17.00-17.45 even heeft geslapen en vervolgens doorging tot 's avonds 22.30. Toen moest hij van ons toch echt naar bed.
    Hij heeft heerlijk geslapen in het campingbed in een zaaltje ernaast tot wij om 1.00 ook naar huis gingen.
    Maar hier doen we dat regelmatig zo, campingbed mee en zoontje gaat overal mee naar toe. Als hij moe wordt zetten we 't campingbed op en kan hij gaan slapen.
    Maar niet elk kindje kan dat zo makkelijk natuurlijk...

Anders vind ik de oplossing van Tuc ook wel een goede, vier het bv. eind van de middag in een zaaltje, diner of iets erbij en dan kan je naar huis. Voor de mensen die willen evt. bij jullie thuis nog een drankje ofzo.

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Dit. Of voor de opa's en oma's smiddags vieren en savonds voor de rest, zodat zoon met opa en oma mee kan.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    "Beslissingen nemen is kiezen voor consequenties. Als je ergens voor kiest, kies je ergens anders niet voor."

Ofwel: wil je persé een feest in de avond in een zaaltje, dan heb je OF een oppas in je huis (eerst kennismaken, via via ontmoeten) OF je zoontje gaat veel later naar bed dan normaal (campingbedje optie). OF als je dat beide echt niet wilt, dan doe je het feest 's middags of toch thuis.

18. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Jullie hebben gelijk, het is kiezen of delen haha. Maar wel een lastige keuze! Al vind ik inderdaad ook wel dat hij er bij hoort als papa jarig is en een feestje krijgt. Dus dan misschien toch beter in de middag. Denk dan aan een tijdspanne van 4 uurtjes en dan met eten erbij. Vanaf hoe laat zouden jullie het dan vieren?

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Lijkt me ook een prima oplossing. Dan zou ik van 4-8 doen ofzo, eerst een drankje/borrelhapje of gebakje en daarna eten. Is voor je zoontje ook nog prima te doen.

20. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ja lijkt me inderdaad een mooie tijd! :)

Deel Deze Pagina