hoi hoi, onze zoon is nu 5 weken oud en probeer al vanaf de geboorte hem zelf in slaap te laten vallen. Dit lukt eigenlijk al vanaf een 2 weken moeilijk bij 2 slaapjes op de dag duurt het gewoon een uur of langer, niet continue huilen maar af en aan hazeslaapjes met krijssen tussendoor. Bij sommige slaapjes lukt het wel sneller, wrsch door de vermoeidheid ofzo. uiteindelijk lukte het telkens bij meer slaapjes niet... vanaf woensdagavond zijn we begonnen met inbakeren maar ook dit heeft tot heden nog weinig effect. Het enige effect heeft het dat als hij eenmaal in diepe slaap is, ik hem voor de voeding wakker moet maken. Maar het inslaapvallen zelf, duurt wederom gewoon een uur of langer, jengelen/huilen/krijssen/hazeslaapjes...met uiteindelijk dat hij goed in slaap komt of dus niet en dat hij na 25 min stil te zijn geweest opnieuw begint te huilen/krijssen. ik leg hem tevreden in bed, maar zodra ik dus de kamer uitloop begint het huilen/krijssen. Ik heb verdorie al 3 weken hem keer op keer ruim een uur de tijd gegeven in slaap te vallen, maar t lukt keer op keer niet of moeilijk. Ik zit er helemaal doorheen. Mijn man ligt te slapen (nachtdienst gehad) en mijn zoontje van 2 mag de hele ochtend tv kijken en ik zit te huilen....ik kan er niet meer tegen, wat is het toch dat het mijn lieve jochie niet lukt. hij drinkt de eerste 100 cc van de fles rustig, de overige 65 cc gaan onrustig of hij laat 40cc staan. Hij is +- 4300gr dus hij hoeft ze ook niet op te drinken. Boeren gaat goed. Infacol krijgt hij al gedurende 1 week voor elke voeding. Ben sinds 2 weken gestopt met bv, zijn ontlasting ging wat lastig dus hij krijgt nu 3 schepjes Omneo en 2 schepjes Standaard, dat gaat goed. Standaard na de nachtfles ligt hij tot de volgende voeding heel hard te kermen in zijn slaap. HIj slaapt wel, hoewel t lijkt alsof hij soms even huilt, dat doet hij in zijn slaap....dat harde gekermt ook. Maar ik lig wakker, soms stop ik een oordopje in om te kunnen ontspannen. Ik zit in de negatieve spiraal. Bij de avondfles en nachtfles val ik zelf half in slaap maar zodra ik hem in bed heb gelegd ben ik klaarwakker en lig ik te wachaten tot het huilen doorzet...soms duurt het bij mij n halfuur tot een uur voordat ik kan ontspannen en in slaap kan vallen. Ik slaap bij geluk 5 u per nacht, op de dag ben ik hyperactief, om me maar van het gehuil te kunnen laten afleiden. Ik zelf zit dus in een vizeuze cirkel....maar dat is niet zo erg, daar kom ik wel weer uit...ik wil dat hij gaat slapen / sneller in slaap valt...Telkens een uur luisteren en dat gefocus op de babyfoon...ik wordt er helemaal gek van. Even alleen naar de stad is ook geen ontspanning, mijn hartslag zit in mijn keel en denk continue aan hoe het zou gaan. wat denken jullie? waarom kermt hij in zijn slaap na de nachtfles? waarom is hij wel tevreden op het aankleedkussen, maar zodra ik hem oppak en de rest van de fles wil geven, is het huilen en onrustig zijn. waarom laat hij zich lekker inbakeren, om vervolgens als ik wegloop beginnen te huilen? (moet ik hem dan in de kinderwgen laten slapen?) waarom duurt het toch zo lang voor hij gaat slapen? gisteren is het slapen na 2 voedingen niet gelukt, ondanks een uur of langer volhouden van onze kant....ik zie gewoon nog geen verbetering...ben ten einde raad. zal een osteopaat nog iets kunnen opleveren?
Sorry hoor, maar je kindje is 5 weken oud?! Ik vind dat je een beetje overdrijft... wat verwacht je van zo'n klein mannetje???
dus jij vindt het normaal dat bij elk slaapje er ruim een uur gehuild wordt en dat het vaak uiteindelijk niet lukt? dat is dus niet normaal hoor!?
Je kleine ventje heeft mama-honger! Na 9 mnd in je buik te hebben gezeten en op de grote bze wereld gezet te zijn heeft hij gewoon behoefte aan warmte en geborgenheid. Ik vind het niet meer dan logisch dat je kleintje het fijner heeft op het aankleedkussen dan bij jou. Je bent veel te gespannen! Geniet van je kleine man, laat de dingen los en laat de boel even lekker de boel. Pas dan zal je merken dat het lekkerder gaat met je baby, waardoor jij ook wat meer aan kan.
bespreek het eens met je man!!! Als jij er doorheen zit hoort hij bij te springen. Het is ook zijn kindje. Ik heb de eerste weken ook een zware tijd gehad, mijn man was veel weg door werk. Gelukkig kon hij een weekje vrij krijgen en hebben we samen een heerlijke week gehad en over veel dingen kunnen praten. Misschien een idee? Het mag best moeite kosten, zo'n klein baby'tje, maar je hoeft er niet zo doorheen te zitten meid.. Misschien ook een tip om eens met het CB te bellen? Die weten vaak veel over voeding en slapen. Verder zou ik elke dag eens een ronde gaan wandelen. Neem je andere uk ook mee. Eventueel een keer je man. Ga naar een parkje of speeltuin, en probeer eens te bekijken hoe goed je ukken het doen. Hoe mooi ze zijn, hoe ze zich toch ook al zijn ze klein zich goed kunnen vermaken. Hoe ze naar je kijken!!
Dat gekreun is wellicht van de krampen. Dat had mijn zoontje ook. En inderdaad, ontspan! Geef je kleine even de tijd!
hoi, onze zoon was ook net zo.. ik zat er helemaal doorheen. wij kwamen er achter dat onze man een buik slaper is..en leggen hem om in te slapen dus op zijn buik. hij kan dus zijn handjes niet bewegen en huilt dan nog wel even maar hij huilt zichzelf nu in slaap. als ik hem op zijn rug leg was het moord en brand. en huilde hij zichzelf helemaal overstuur. omdat wij in de familie een heup afwijking hebben mogen we hem niet inbakeren. maar hij was zo druk aan het wapperen met zijn armpjes dat hij zichzelf constant wakker hield. nu ligt hij op zijn buikje en dat gaat heel goed. moet wel zeggen dat hij heel sterk is en al goed zijn hoofd naar links en rechts kan bewegen... en dat het aangeraden word om je kindje niet op zijn buik te leggen... dus in de buurt blijven. maar ik was er zo klaar mee... hem constant huilen huilen huilen terwijl het nu goed gaat. ook hij had last van veel lucht en dit kan hij nu goed kwijt..en slaapt nu makkelijker in. succes ermee
Wat balen meid dat je er zo door heen zit. Kan me helemaal voorstellen dat je het huilen niet meer aan kunt horen en dat je bij ieder geluidje je al recht op zit. Wij hebben dat ook gehad met onze zoon. Je bent alleen maar gefocust op het huilen. Waar baker je hem mee in, een doek of een zak? En heb je veel rust en regelmaat? Ons zoontje zat op een gegeven moment ook in zo'n periode. We merken dat rust en regelmaat heel belangrijk voor hem zijn. Als hij moe is en we zijn bijvoorbeeld ergens waardoor hij iets later gaat slapen dan wil hij ook niet slapen. als we hem op bed leggen voordat hij de 1e teken van vermoeidheid laat zien dan slaapt hij wel goed. Mijn zoon is nu inmiddels 1 jaar maar nog steeds heeft hij heel veel baat bij rust en regelmaat. Wij bakerde onze zoon in in een puckababy, dat is een zak en dat is iets minder strak dan de officiële inbakerdoeken. Je kunt inderdaad ook overleggen met een osteophaat, wellicht kun je eens een behandeling proberen. Vergeet ook niet dat je kindje nog maar 5 weken is. En zoals truusdemier zei misschien heeft hij mamahonger. Maar dan nog kan ik me voorstellen dat het vreselijk vermoeiend voor je is. Mijn man zit ook in de ploegendiensten en dan is het vaak toch zo dat de zorg op de mama aankomt. Dat hadden wij ook. Omdat hij zo onregelmatig op bed lag. Probeer zelf ook positief te blijven, want als jij erg rot in je vel zit dan merkt je kindje dat ook. Maar goed dat is ook weer makkerlijker gezegd dat gedaan. Veel succes en hopelijk veranderd het snel en kun je meer genieten. Liefs Jada
Hier hetzelfde als Rian! Onze dochter blijkt ook een buikslaper te zijn. Sinds we haar op haar buik leggen slaapt ze heerlijk . Heb je dat al geprobeerd?
Rust en regelmaat is het belangrijste. Neem hem lekker bij je als hijdaar behoefte aan heeft. Wanneer leg je hem op bed, op vaste tijden? Kijk naar je kindje, bij de eerste teken van moeheid gelijk op bed leggen. Probeer er een vast ritueel vante maken hoe je hem op bed legt zodat hij het gaat herkennen. Waarom maak je hem wakker als hij slaapt voor een voeding, kijk of hij zelf komt voor een voeding, laat hem het ritme bepalen, dan komt er vanzelf een vast ritme in
Misschien wil hij dan gewoon nog niet slapen? Geeft hij wel aan moe te zijn? Onze jongste was ook al vrij snel 2 uur wakker, 1 uur slapen, 2 uur wakker. Misschien wil hij gewoon lekker in de box liggen? Of op een speelkleed bij je oudste? Misschien dwing je hem teveel dat hij moet slapen omdat jij dat zo graag wil?
Hier ben ik het ook mee eens, waarom maak je hem wakker als hij lekker ligt te slapen? Misschien kan hij daarna juist uit oververmoeidheid moeilijk in slaap komen?
Klinkt iig als krampjes... dat gekerm. Zou onder de categorie 'normaal' kunnen vallen. Als Infacol niet helpt, zou je eens kunnen kijken of cinababy wel helpt. Verder is bij je dragen in de draagdoek dan een goeie oplossing: je kleintje is veilig bij jou, maar kan toch slapen en jij hebt je handen vrij, (ik lag wel eens met Thirza in de draagdoek lekker op de bank te hangen, soms tv kijkend, soms lezend, soms zelf slapend. Maar kon ook actieve dingen doen als een boodschapje (grote jas over de draagdoek heen, Thirza lekker ingepakt op die manier, met een luchtgaatje), was opvouwen/ophangen enz. Maar als poepen enzo ook niet zo goed gaat, zou er eventueel ook wat anders aan de hand kunnen zijn. Dat is vanaf een forum een beetje lastig beoordelen, maar ik noem het maar even zodat je zelf even wat meer info kunt zoeken. We hebben hier namelijk vergelijkbare dingen gehad en hier bleek Thirza last te hebben van het kiss-syndroom (behandeling bij de osteopaat hielp geweldig! (www.osteopathie.nl) Voor symptomen kun je kijken op www.kiss-kinderen.nl Sinds kort zijn we erachter dat ze ook een koemelkallergie heeft. Dat heeft destijds ws dus ook een deel van de klachten veroorzaakt. Mocht je daaraan denken, dan moet je gewoon altijd even overleggen met het CB. Je kunt dan onder begeleiding van een dietist vaam elimineren/provoceren. Wij hebben daaraan vooraf een allergietest laten doen bij een bioresonantietherapeut (www.bioresonantie.nl) Ik vind het iig niet normaal dat je kleintje zo lang nodig heeft om in slaap te komen. Wat ik verder op dit moment zou doen, is je kleintje niet wakker maken omdat het tijd is voor de fles, als ie net een half uurtje slaapt. Je hoeft niet strak op de klok te kijken. Zorg wel dat je een max tijd hebt, waarna je je kleintje wel wakker maakt, (bij dit gewicht kan er iig wel 4 uur tussen de voedingen, zou je ook even met je CB kunnen overleggen). Maar als je kleintje net slaapt en jij gaat hem wakker maken omdat het zonodig tijd is voor de fles, dan verstoor je het ritme ook enorm. Niet zo fijn voor je kleintje, maar ook niet voor jou
helemaal mee eens... ik heb zelf pas een eerste en wil zeker niet beweren dat ik alles zo goed weet.... maar weet wel dat hetzelfde had met josefien... ze wilde niet slapen in haar wieg s,avonds... ze wilde bij mij of m,n man liggen.. dus dat hebben we lekker gedaan....knuffelen....kletsen en een fles wanneer ze zelf aangaf honger te hebben ( als ze sliep liet ik haar lekker slapen maar zorgde gewoon dat ik niet over het max uren heenging dat er tussen de voedingen mocht zitten) dat hebben we een paar weken zo gedaan en vanzelf kwam er een ritme in... ze sliep door met 12 weken van 23:00 tot 07:00 en nu vanaf een week of 12 leggen we haar s,avonds om 20:30 in bed... ze word dan even boos ,dan knuffel ik haar even en binnen 20 min slaapt ze...ik maak haar dan om 23:00 nog een keertje wakker voor de fles ,dat kan ook omdat ze daarna altijd meteen weer gaat slapen.. ik vind dat je echt te hoge eisen stelt aan je kindje van 5 weken... het kan zich nog niet aanpassen aan wat jij wilt .... jij moet je aanpassen aan de behoefte van de baby...... en ik vind het dus wel normaal dat een baby van 5 weken het op een krijsen zet....want dat is de enige manier waarop het kan laten weten zich niet fijn te voelen... ik zou zeker niet meteen naar een osteopaat gaan maar eerst eens kijken wat er gebeurd als je hem gewoon bij je neemd...dan kun je daarna altijd nog verder kijken... gr Jose
bedankt voor de reacties. ik maak hem alleen wakker als hij dan 2,5 ugeslapen heeft en er 4 u tussen de voedingen zit. Als het slapen niet gelukt is, krijgt hij al op 3 u een nieuwe voeding... de rrr heb ik dus al vanaf dag 1 toegepast, hij weet dus goed waar hij aan toe is. Als hij jengelt/gaapt in de box gaat hij naar bed. heb zelf ook wel zitten denken dat hij mijn gespannenheid aanvoelt...ik probeer ook echt bewust te ontspannen als hij uit zijn bed komt of wakker wordt. doordat we juist die regelmaat en rust hebben aangehouden, durf ik nu niet zo goed die spiraal te doorbreken en hem bij me te houden...Dan oververmoei ik hem juist (nieuwe prikkels) en weet hij helemaal niet meer waar hij aan toe is. Vanochtend wel uiteindelijk uit zijn bed gehaald, 10 min in de box en bij de eerste jengel weer naar zijn bed...dat vond hij prima totdat ik de kamer uitliep...hij krijst dan 5 min en is wederom 10 min stil en dat ging weer zo even door...toen was hij 25 min stil en begon het gehuil weer...toen heb ik een fles gegeven. ik wil zo graag die rrr aanhouden omdat ik anders bang ben dat hij het helemaal niet meer snapt en we van voor af aan kunnen beginnen....maar idd, wat snapt een baby van 5 weken nu helemaal! maar als ik hem uit bed haal, is hij dus ook niet tevreden bij mij of in de box is het ook met 5 minuten weer jengelen....ik denk dan echt dat ik hem overprikkel... bij mijn vriend is hij trouwens ook niet tevreden, en die is de rust zelve... hij kwam vanochtend thuis van nachtdienst, maar liet mij eerst nog een uur bijslapen (ik had de wekker gezet, die heeft hij uitgezet omdat hij mij mijn slaap gunde de schat). misschien moet ik de tijd voor mezelf inkorten, nu laten we hem gerust een uur op liggen (hij huilt dan niet af en aan hoor, is ook echt wel met tussenposen 2 a 3x 10 minuten stil..... misschien moet ik hem na 30 minuten maar gaan troosten, of helpen met een pink/speentje...wat denken jullie?
het lijkt trouwens wel alsof mijn zoontje de slaap niet kan inkomen....hij wil wel, dat zie je overduidelijk in de periodes dat hij stil is...hij slaapt dan...maar dan opeens weer een 2 minuten jengelen/huilen of krijssen...zo zonde.... valt dit dan ook onder de mama-honger? of heeft hij daarom misschien wat hulp van mij nodig?
Krijgt je kleintje een speentje? Misschien is dat we fijn namelijk! Joey zoog de pijn van krampjes weg met zijn speentje.Klint raar maar dat was zijn enige troostmiddel
Ik ben niet de meest ervaren mama op dit forum, maar het klinkt toch een beetje als mama-honger. Onze dochter heeft dit ook een periode gehad en heeft toen veel bij mijn man of mij op schoot geslapen, het was ook ineens over en nu slaapt ze gewoon steeds lekker in haar eigen bedje. Ik wilde het de 1e weken ook "te goed" doen, de 3R opvolgen, aanleren dat ze in haar bedje moet slapen en de box is om te spelen, etc..., maar wij waren er al snel achter dat ze op die leeftijd gewoon nog erg veel behoefte hebben aan papa&mama. Toen ze de nachten ging doorslapen (na ong. 6 weken) zijn we de 3R langzaam gaan toepassen, ze sliep overdag in de wagenbak beneden en ik heb haar steeds een slaapje extra in haar bedje gelegd. Misschien is hij ook zo moe dat hij niet meer zelf in slaap kan komen en doordat hij oververmoeid is interpeteer je zijn slaapsignalen misschien ook wel verkeerd? Hij jengelt om aandacht en jij denkt bijv. dat hij moe is, je legt hem in bed terwijl hij dat dus helemaal niet wil en gaat lopen krijsen..... Een speentje kan je idd ook proberen, dat biedt troost en heeft hier ook geholpen. Succes!
Probeer je kleintje lekker bij je te houden . Als hij dan slaapt leg hem dan in de wandelwagen, zodat hij je nog hoort. Waar baker je hem mee in? Thijs kon niet tegen strak inbakeren. Ben toen de puckababy gaan gebruiken en dat werkte goed. Na 3,5 maand is Thijs overdag pas in zijn wieg gaan slapen. Probeer zelf goed te ontspannen. Je kleintje neemt je emoties over en zo kom je in een neerwaartse spiraal terecht. Ga desnoods naar de dokter om daar je verhaal te doen. Ook het CB kan je ondersteuning en advies geven. Sterkte!