Ik haal net 2 lappen biefstuk uit de verpakking. De eerste lap ziet er goed uit en voelt gewoon zacht aan zoals ik altijd met rauwe biefstuk heb gehad. De tweede stuk is een beetje grijzig en is echt hard en voelt ook 'taai' voor zover je dat voelen kan. Ik twijfel nu echt of die na het bakken straks nog steeds zo hard en taai blijft of dat die wel nog zacht word... Wie weet dit of heeft dit ook een keer mee gemaakt 😅
Gewoon bakken! De onderste uit de bak is meestal minder mooi . Hij moet wel goed ruiken, biefstuk die niet goed is ruikt wat zuur. Enne, na je eerste hap merk je het evt ook wel hiji. Maar nee, komt vast goed joh!
Onderste lap? Ze lagen gewoon naast elkaar haha. Ze ruiken alle twee gewoon normaal. Oke dan ga ik ze gewoon straks bakken 😊 Dankjulliewel!
Klinkt alsof ze ingevroren zijn geweest. Dan kan er verkleuring optreden. Dat kan ook als ze strak op elkaar hebben gelegen in de verpakking. Als je biefstuk goed ruikt zou ik hem gewoon opeten en anders terug naar de winkel en een nieuwe vragen.
Terug ga ik sowieso niet want die ene is wel goed dus die eet ik straks op. Ze zijn bij niet ingevroren geweest maar ik weet natuurlijk niet wat ermee is gebeurd voordat ik het gekocht had.. Ik ga ze nu bakken! Ben benieuwd hoe ze lukken
Deze verkleuringen zijn heel normaal vooral voor rundvlees en komt oa doordat er geen zuurstof bij het vlees kan en er weinig toevoegigen in het vlees zitten.. Zie via de volgende link het antwoord dat scheelt me ene hele hoop typewerk: https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/vraag/333811/kleurt-vlees-bruin-ligt
als ik naar discovery kijk naar de programma's van de mensen die in alaska wonen en ze villen een wild dier is dat vlees ook rood.. en wilde dieren krijgen echt geen toevoegingen binnen. de koeien die in het slachthuis hangen zijn ook rood en niet grijs..
Ja dat klopt, maar zo vers krijg je het niet altijd in de supermarkt. Daar zitten conserveringsmiddelen in, en vaak ook kleurstof om het verser te laten lijken. Dat is in elk geval bij gehakt zo. Ik zat wel fout met grijs... Grijs is niet goed. Maar vers vlees kan wel wat bruinig zijn, omdat er geen bloed meer doorheen stroomt. Ik vond onderstaande tekst online. Wel wat technisch, maar verklaart een hoop!
Het resultaat was mwah... Het zachte stuk was niet veel malser dan het harde stuk. Ik had gewoon geen goede kwalitatieve biefstuk gekocht denk ik. Volgende keer maar weer naar de slager 🙂
Dan heb jij vast de buitenkant van een olifant op je bord liggen want van kind af eten wij al eigen vee via huis slachting en ik heb er nog nooit grijzig vlees bij zien zitten. En ècht geen toevoegingen of wat ook.
Dan eet jij het waarschijnlijk heel vers. Wat in de winkel ligt is dat niet. Ik weet ook niet beter dan dat ze het vlees rood maken. Ik zie zo vaak grijzig vlees. Het gedeelte onder het andere of met gehakt.
Ik geloof dat natriumnitriet (kleurzout) het vlees dus rood houdt. Dit is ook het goedje wat rood vlees ongezond maakt. Vlees zonder kleurzout is eerder bruinig van kleur, zeker als het bijvoorbeeld ingevroren is geweest. Ik bestel af en toe vlees online via de Woeste Grond en dat vlees is eerder bruinrood, dan zo kunstmatig knalrood uit de supermarkt. En het is een super goede leverancier die geen toevoegingen gebruikt en alleen vlees verkoopt van koeien die lekker buiten grazen in de natuur en alleen natuurvoeding krijgen. Natriumnitriet zit ook heel veel in vleeswaren. Daarom allemaal mooie rode plakjes salami .