Mijn zoontje wordt deze maand 2 jaar, hij is 95 cm lang en weegt 15 kilo, schoenmaat 26. Krijg heel vaak te horen, zo die is groot voor 2 jaar! Soms zijn mijn vriend en ik wel eens bang dat mensen denken dat hij 'achterloopt'. Hij is lang en ziet er ouder uit, maar we behandelen hem als een kind van bijna 2. Zo was ik laatst in de speeltuin en een moeder keek me een beetje vreemd aan toen ik zei dat hij nog niet alleen op een bepaald toestel mocht
Herkenbaar! Dat hebben wij dus ook met onze grote kleine man... (zie mijn eerdere berichtje op pagina 4 van dit topic)
Ik heb ook een minimeisje hoor, maar nog nooit opmerkingen gehad op het cb omdat ze haar eigen (mini)lijntje volgt. Ze was met 18 mnd 75 cm en 9,6 kg en met 2j3mnd 81,5 11.3 kg. Met 2 jaar is ze niet geweest. Met 3 jaar was ze 89 cm en 12.4 kg, ze heeft schoemaat 22. Ze is nu 3,5 en zo`n 94 cm en 13 kg. Eindelijk over naar de meiden maten ipv de babyafdeling! Echt heel lang op de babyafdeling moeten shoppen voor haar. Ze wordt wel altijd jonger geschat en mensen vinden het knap wat ze doet/kan. Dat is het voordeel van klein zijn voor je leeftijd, nadeel is dat ze nog heel lang moet wachten tot ze in de achtbanen mag in de Efteling. Onze kleine vent is ook zo`n mini, hij is bijna 10 mnd en zit pas in maat 68 (vandaag een broekje maat 68 en daar staat dan in 4-6 mnd terwijl hij bijna 10 mnd is). Met 2 jaar zal hij ook niet heel erg lang zijn. Maar ook over hem zijn ze (nog steeds) tevreden.
@yolanthe: fijn he Op een gegeven moment ben je zo klaar met al die zacht gekleurde en voelende stofjes... Onze dochter wordt september 4.. en is nu 95cm wij hebben afgelopen winter voor het eerst een trui gekocht op de meisjesafdeling.. Dat was echt fijn! dat babyspul is op een gegeven moment echt mooi geweest toch
Julia is nog geen twee, maar ik gok dat ze de 11 kilo niet gaat halen voor die tijd. Ze was met 21 maanden nét 10 kilo en 83 cm ofzo, weet niet meer precies hoe lang. Ik merk dat ze in de lengte wel groeit, maar in de breedte wordt ze alleen maar steeds dunner (ik zie het lieve dikke buikje langzaam verdwijnen...). Ze eet ook nog eens niet goed, maar dat heeft ieder kind wel een poos. Julia is er alleen erg goed in Maar eh, ik heb er nog nooit echt commentaar op gehad (alleen als baby een poosje, toen ze ging zakken in de curve). Ze zakt al tijden langzaam steeds verder, ook qua lengte, maar tot nu toe is het allemaal nog binnen de maat blijkbaar. Ik vind het wel best. Ze doet het verder zo goed! Ik vind het wel grappig dat ze al zo goed kan praten, met zinnetjes en moeilijke woorden. In combinatie met haar kleine postuurtje heb ik wel eens van die leuke blikken bij de kassa Laatst vroeg iemand of ze goed ging helpen, ze had een brood in haar handen. Julia's reactie: 'Botewammetjes!!' Enige grote nadeel waar ik tegenaan loop: we oefenen met zindelijk worden, maar ze past haar broeken allemaal niet meer zonder luier Ik denk dat ik maar een stukje schuimrubber in de boord van haar onderbroekjes naai, voor wat extra vulling!
@gentle: broekjes met knoopelastiek kopen Pas vanaf mt 92/98 zijn er broekjes die luiervrij zijn qua pasvorm
Haha jij begrijpt het ! Straks 2 minikleutertjes op school. Ze is in het gymgroepje voor 3 en 4 jarige ook veruit de kleinste van het stel, vind d`r zo schattig. En het broekenprobleem komt me ook heel bekend voor maat 80 is al helemaal niet bedoelt voor zindelijke kinderen, want dochter was ook nog eens vroeg zindelijk.
Wij hadden altijd broekjes van c&a.. Paste perfect om luierbillen. Ondanks dat ik niet zo'n c&a-fan ben Nu van dopodopio ofzo? Rare naam.. Maar zit goed. Geen strakkere spijkerbroeken helaas maar dochterlief vind een wijde broek toch lekkerder spelen en dr billen zitten er tenminste normaal in. Vanaf mt92.. Maar vaak hebben ze enkel vanaf 104 hangen. Anne draagt 98.. Dus als ik er een zie hangen neem ik die toch vaak maar mee
Onze zoon zit precies op de lijn van het gemiddelde met 89 cm en 13 kilo. Maar ik denk niet dat je lengte/gewicht van meiden met dat van jongens moet vergelijken.