Hallo andere mama's (en papa als die hier zijn), Mijn zoon van bijna twee blijkt allergisch te zijn voor pinda, diverse noten en sesam. Wie heeft er ook een allergisch kind en kan ervaringen uitwisselen? Ik ben nu nog op zoek bijvoorbeeld naar iets eenvoudigs als soepstengels waar geen waarschuwing voor sesam op staat. Mijn dochter van zes heeft ook een pinda-allergie, maar onze zoon dus nog wat meer.
Onze jongste dochter is allergisch voor gluten en boekweit. Ik kom voor haar graag in de natuurvoedingswinkel. (y) Pinda-allergie lijkt me vooral ook heel eng...?
Ja de pinda-allergie is wel spannend. Gelukkig kennen we de reactie van onze dochter. Die wordt wel ziek, maar raamt niet in shock. Bij zoon willen ze pas als hij 4 is gaan kijken wat de voedingsmiddelen voor reactie geven. Vooral de sesam is nu wel even onhandig. Maffe is dat hij het eerst wel gegeten heeft zonder reactie. Laatst had hij ineens een dik oog in de sushitent en nu komt de sesam eruit.
Ojeeee dat is een hele vervelende allergie. Niet dat ik er direct veel ervaring mee heb maar mijn neefje heeft het dus heel ernstig vanaf z'n geboorte en nu nog steeds (hij wordt 12) ik vond het altijd ook heel erg eng als hij een nachtje kwam logeren want ik ben dat niet gewend. Belde elke keer m'n zus op voordat ik hem iets te eten gaf.
Allergien bouw je vaak op. De eerst keer dat een mens het binnen krijgt reageert het imuumsysteem niet of nauwelijk, pas bij herhaling reageert het en het wordt steeds heftiger tot een bepaald punt. (Wisselend per persoon) Via voedingscentrum kan je een boekje kopen of pdf kopen met daarin een lijst met producten en waar je dit kunt kopen. Vooraf geef je aan welke voedingsstoffen je niet mag hebben. Allergie & Dieet In pdf; Allergeenvrije merkartikelenlijst (PDF) Wel ervaring met allergien, maar wel andere en zijn ze eroverheen gegroeid.