Hoofd bonken (tegen alles!)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tinkerbel, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Mijn zoontje wordt in April 2 jaar. Nu zit hij op het moment in een fase dat als het hem even niet snel genoeg gaat hij maar gewoon begint te bonken met zijn hoofd tegen dingen. Bij boosheid maar ook uit onbegrip.
    Ik probeer het te negeren, maar soms is het erg moeilijk. Vooral als ik zie dat hij zichtzelf echt schade aanricht. Heb hem al een paar keer op de gang gezet en in een hoekje, maar ik krijg het er niet uit.

Please, zeg me is dit een fase? En heeft er iemand tips?

2. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

ik lees mee mijn zoontje doe het ook

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje heeft dat ook gedaan in fases. Nu nog komt het soms terug, maar is na een paar keer proberen wel over.

Wij hebben nooit een reactie gegeven, niet negatief (straffen) niet positief (aandacht geven). We deden gewoon niks. Al heb ik weleens nonchalant een kussen onder zijn hoofd geduwd, maar nooit aangekeken/aangesproken.
    Door er helemaal niet op te reageren was het spelletje snel over. Hij had hoofdpijn en nog geen resultaat..

4. randi

randi Niet meer actief

hier deden ze het ook, tot een blauw voorhoofd toe maar ook wij hebben het genegeerd want is echt wel aandacht vragen op een slechte manier.
    het goede nieuws: het gaat over ;) hier was het na 2 maanden gestopt en heel af en toe als ze in de hoek worden gezet durven ze nog eens met hun hoofd tegen de muur slaan maar spijtige zaak , ze doen er alleen hunzelf pijn mee

5. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Jayson heeft dit ook een tijdje gedaan, we hebben het op een gegeven moment gewoon genegeerd. Hij is er vanzelf weer meer gestopt, dus waarschijnlijk een fase.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook gehad, en soms nog
    Negeren is het beste, hoe meer ik er tegen in ging, hoe erger het werd, na negeren werd het minder.
    als je het niet kan aanzien, wat ik me kan voorstellen, loop weg, ga gewoon verder met waar je mee bezig was

7. misa

misa Niet meer actief

Er vervelend die fase, maar het gaat over! (tenzij hij/zij het altijd al deed/ driftig was).
    Ik zou benoemen dat het niet mag en vervolgens negeren.
    Heel lastig, maar die fase gaat over! :)

8. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ons meisje heeft het ook gedaan, is dus echt een fase denk ik zo te lezen.
    Het heeft hier zo'n 2 maanden geduurt denk ik, en nu doet ze het eigenlijk bijna nooit meer.
    IK vond het echt verschrikkelijk, ze deed het zo hard.
    Als ze boos was, of haar zin niet kreeg, ook als ik bijv. weg ging op KDV. Ze dacht dan ws. dan komt mama wel terug.

Fijn om te weten dat het over gaat, maar voor nu succes want het is niet leuk!

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Even doorbijten dus nog maar! Bedankt meiden.

10. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hoofd bonken kan ook betekenen dat er iets mis is. Mijn dochter deed het ook en ben er toen na lang zoeken achter gekomen dat ze een oorontsteking had. Mijn dochter sloeg echt constant met haar hoofd tegen de grond, deur, traphekje, tafel enzovoorts. Het kan zijn dat je zoontje dit puur doet voor de aandacht, maar ik zou ook even letten op z'n gezondheid. Dit kan natuurlijk ook gecombineerd zijn, boos en pijn, hoe uit je dit als je nog niet goed kan zeggen wat er is...?

Liefs,
    Duveldraakje

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Denk inderdaad dat het gewoon aandacht zoeken is, maar ik zal het zeker in de gaten houden hoor. Alle tips zijn welkom.

Deel Deze Pagina