Hier bij 18 maanden 9,3 kilo en 82 cm. Zolang jij weet dat hij gezond eet en normale tussendoortjes krijgt zou ik me er niet zo druk om maken. Ieder kindje is anders en groeit anders.
hier met 15 maanden; 81 cm en 11640 gram en met 18 maanden; 84,5 cm en 12540 gram. bij mij zeiden ze ook dat joy te dik was, terwijl ze maar iets boven de lijn zit qwa lengte/gewicht verhouding.. maak me er niet druk om...
Hier zijn we dinsdag net geweest. Onze dochter was 85,5 cm en 12,3 kilo. Niks geen commentaar op gehad. Lengte bij de grootste 10% meisjes en gewicht gemiddeld. Volgens mij is het ook goed als je kind kind netjes zijn/haar lijntje blijft volgen. Ik las ook dat je zoontje pas net is gaan lopen. Dan kan er nog heel veel gebeuren qua gewicht. Onze dochter was totdat ze ging lopen ook een 'lekker spekkie' met van die vouwen in armen en benen. Nu ziet ze er gwoon gezond uit, maar ze kan dan ook al lopen sinds 1 jaar en is nu 1,5 jaar. Niet teveel van aantrekken dus. Gewoon gezond laten eten niet te veel suiker en dan is er niks aan de hand!
Mijn zoontje is 14 maand, is 80 cm en 12 kilo. Hij loopt overigens nog niet, dus tegen die tijd zal hij wel wat slanker worden denk ik. Mijn zoontje is vrij stevig, niet dik. Ik heb van het CB nog nooit opmerkingen gehad over zijn gewicht dus het zal wel goed zijn. Kan ook niet veel anders doen, want hij krijgt eigenlijk alleen maar gezonde dingen: water ipv diksap, mager beleg op brood, geen gesuikerde papjes en als tussendoortjes alleen rijstwafels en soepstengels en eigenlijk nooit echte koekjes.
Mijn zoontje was met 1,5 jaar 13,6 kilo en 89 cm. Het laatste half jaar is ie wel in de lengte veel gegroeid, maar volgens mij amper qua gewicht. Maak je niet druk, zolang je hem niet volpropt met snoep etc hoort het gewoon bij hem en kun (en wil) je er niks aan doen.
Weet je waar ik zoemoe van word?!!?ze kijken ook totaal niet naar de ouders.... Wij zijn beiden erg lang, vader is 1.90 en ik 1.80 en elke keer krijg ik te horen dat hij wel erg lang is, tja BOEIEND kijk eens naar ons?!Omdat hij zo hard groeit is hij gewoon wel mager, dat lichaampje krijgt gewoon geen tijd om vet bij te krijgen hahah.Als jij weet dat j hem niks raars geeft, waar maak je je druk om......
Lieve meid, niets van aantrekken hoor van het cb. Ze zien namelijk liever hele magere kindjes,dan kindjes met een grammetje meer. Mijn jongste zoon was met 18 maanden: 96 cm en 18 kilo. Was ook veelste zwaar. Met 24 maanden was hij: 1m01 en 23 kilo. Nu met 3 jaar en 7 maanden oud is hij: 1m18 en 21 kilo. Ze vonden hem te veel afgevallen maar nog te zwaar op het cb. Volgens de kinderarts in het ziekenhuis is hij nu juist in proportie. Tja hij is een reus,maar hij volgt altijd heel mooi recht zijn eigen lijn ook al is hij boven alle lijntjes uit gegroeit. Hij is in proportie en doet het goed en zit goed in zijn vel. Dat is het belangrijkste meid,dat je mannetje het goed doet en goed in zijn vel zit. groetjes