Dames ik ben benieuwd naar de lengte/ gewicht houdingen van jullie kindjes in deze leeftijdscategorie 4 jaar en 6 jaar Zeker omtrent onze bijna 4 jarige dochter krijg ik enorm veel commentaar omtrent haar lengte. Sterker nog, mensen zeggen letterlijk tegen mij: En ze moet over 2 wkn starten opd e basisschool? Ik ben benieuwd of ze dat wel aankan gezien haar lengte Ja net of dat er wat mee te maken heeft. Mijn in ziens valt het best mee allemaal, maar ben even nieuwsgierig.
Mijn dochter van 4,5 is ongeveer 102 cm en 16 kg. De oudste is bijna 6 en is 112 cm en 17,5 kg. Hoe groot zijn jouw kinderen?
jongste is zo'n 1.02 - de oudste van net 6 is 1.23 de jongste is 'gemiddeld' - verliest nu wel wat babyvet op haar buikje, maar heeft nog wel van die lekkere ronde peuterwangetjes , de oudste is vrij lang en altijd vrij tenger geweest, daar was het 'baby' snel vanaf.
Nou dan valt het volgens mij reuze mee hier. Soms kan je ineens zo onzeker worden he De oudste is nu 6 jaar en ruim 3 maand. Hij is 120 cm en 18,2 kilo. De jongste is bijna 4 jaar en 98 cm en 13,4 kilo.
Zoon is 4 jaar, 98 cm en 13.8 kg. Hij is ook wel klein hoor, vooral als je hem bij de andere kinderen ziet lopen. En ach, ook in de klas loopt hij wel tegen dingetjes aan maar dat is allemaal te verhelpen! Zou me er niet al te veel zorgen om maken en de mensen laten kletsen. Ik weet wat het is, want ik hoor hier precies hetzelfde
Fleur was met 4 jaar ongeveer 110 cm. Maar zij wordt dus altijd voor een 6jarige aangezien en dat is ook niet altijd handig.
Mijn zoon was met 4 jaar 112 en met 6 jaar 131 mijn dochter was met 4 jaar 110 en is nu (bijna 5) 117
Mijn dochter van 3,5 is 103 cm en 16 kilo. Met 2,5 jr was ze 97 cm 14 kilo. Er waren toen zelfs mensen die commentaar hadden dat zo niet op school was, en afkeurend keken dat ze afentoe in de buggy of draagdoek zat. Ze werd altijd veel groter ingeschat dan ze daadwerkelijk was, echt superfrustrerend. Ben blij dat dat nu een beetje rechtgetrokken word, ze wordt nu nog vaak voor een vierjarige aangezien, maar dat verschil is niet zo groot meer,
Ach lengte zegt toch niks over klaar zijn voor school dan mocht mijn mannetje al erg vroeg naar school . Hier met 4,5 115 cm en 20 kilo. En rond zijn vierde verjaardag was hij 112 en 19 kilo.
dochter wordt begin okt 5 jaar en is 22 kilo en 1.20 cm lang krijgen vaak commentaar is ze niet ouder etc
Mijn dochter was precies net zo lang als jouw dochter en een onsje lichter toen ze op school begon. En ze hebben haar gewoon laten lopen hoor! Ze is wel de kleinste in de klas. En ze vindt het erg leuk als kinderen uit de bovenbouw zich over haar ontfermen, die vinden haar schattig...
Hmm hier was dichterlief 95cm toen ze naar school ging. En gister gemeten: 117 cm Met stip de kleinste van de klas. Maar dat heeft weinig tot geen invloed gehad of ze school wel aan zou kunnen hoor Qua lengte kan ze zo terug naar de kleuters.. Ipv naar groep 4