Hoi dames, Binnenkort gaat mijn dochter haar eerste kinderfeestje geven. Nu wil ik natuurlijk wat leuks doen maar heb niet zo heel veel budget dus wou t feestje gewoon thuis houden. Hebben jullie nog leuke tips om te doen? Ik dacht zelf aan spelletje maken van cadeautjes geven, eerst pannenkoeken of frietjes eten, misschien (omdat de herfst er aan komt) spinnenwebjes van kastanje en prikkers en wol maken en misschien nog even in het speeltuintje spelen hier? Nog andere leuke ideetjes? En hoeveel dingen doe je eigenlijk op zo'n middagje? Alvast bedankt!
Weet niet hoe oud je dochter wordt, maar misschien is een kleine speurtocht met wat opdrachten nog leuk, bijvoorbeeld onderweg naar de speeltuin . Deden wij vroeger vaak, speurtocht, als we een feestje gaven. Verder lekker eten en knutselen, dan is de middag wel om denk ik.
Ohja hoe doen jullie dat met t uitnodigen vd kindjes? Altijd te kindjes vragen waar dochter ook op t feestje geweest is of hoe werkt dat?
De speeltuin is net 2 huizen verder aan t einde vd straat hahaha dus speurtocht word m niet helemaal denk ik, wel een leuk idee! Ohja ze word 5
Bij de Xenos verkopen ze zelfmaak-snoepketting setjes, volgens mij iets van 1,60 per setje, volgens mij kun je daar 3 kettingen van maken. Was hier een succes. Kunnen ze ook wel op die leeftijd.
@jo79 Ow ja kijk zo iets bedoel ik, heel leuk! Is wel ook een jongen bij is dat ook leuk voor hem? Ga daar wel eens neuzen hebben ze veel leuke dingen volgens mij
hier wordt dochter 2 okt 5 jaar en 3 oktober het feestje uitnodigen bij action gehaald en ze heeft uitgenodigd kindjes uit de klas waar ze mee speelt we hebben ze weggebracht omdat ze niet op school uitgedeeld mochten worden gaan het vieren van 15 tot 18 uur , kids moeten bij ons thuis gebracht worden en opgehaald worden we gaan eerst cup cakes versieren en opeten ( 2 mogen ze mee naar huis nemen) daarna kados uitpakken daarna speurtoch ( bij droog weer) en anders knutselen thuis daarna patatjes en frikandel eten en dan is het al weer tijd
@p1982 ja hier worden ze meestal vanuit schoon mee genen, en dan weer thuis gebracht, of gebracht en dan wel thuis gebracht maar zelf zit ik daar ook mee, ik heb maar plek voor 3 kindjes buiten m'n eigen +bonusdochter maar dat zijn zo weinig kindjes vind ik, zou er graag nog eentje bij willen Maar dan word t zelf brengen en halen? Maar dat kan dus wel gewoon? Hoe doen jullie dater als je dochter op andere feestjes is geweest? Wel sowieso die kids uitnodigen of echt kijken wie zei vraagt? Bij mijn dochter kunnen dat elke week andere kids zijn, en eentje waarvan ik weet waar zei wel naar toe mag, die is helema fan van mijn dochter en ze hebben een x gespeeld maar mijn dichterbij veel dusver en heeft t eigenlijk nooit over haar Vind dat moeilijk om dan te bedenken haar wel uit te nodigen of niet
Mijn dochter mocht zelf kiezen wie ze wilde. Hou er rekening mee dat het kleuters zijn en dat hun concentratie nog niet zo lang is. Bij het feestje van mijn dochter toen ze 5 werd gingen wij vogelhuisjes verven. Hartstikke leuk en ik dacht dat we daar minimaal een uur mee bezig waren. Niet dus.. na 15-20 min was de koek wat dat betreft al op. Ik denk dat spinnenwebben maken van kastanjes veel te moeilijk is. Mijn dochter kon het vorig jaar in ieder geval nog niet. succes!
Op het eerste feestje van mijn oudste zoon kwamen 5 jongetjes. Dat was ook bij ons thuis, op woensdagmiddag. Het waren de jongetjes waar hij het meest mee speelde. Hij was zelf nog niet eerder op een feestje uitgenodigd, omdat hij redelijk in het begin van het schooljaar jarig is. Uit school gingen we eerst cadeautjes uitpakken en broodjes knakworst eten. Daarna heb ik een verhaaltje voorgelezen over een raceauto en toen hadden we een 'racecircuit' in de tuin. Ze moesten allemaal opdrachtjes doen, bijv. over een balk lopen, met een ei lopen, op de trampoline springen, van een soort glijbaantje glijden en wie dat dan het snelste kon. Heel toevallig waren ze allemaal even snel, dus ze wonnen allemaal een beker. Daarna wilden ze gewoon zelf spelen, sommigen wilden buiten nog meer circuitje doen, anderen wilden liever met de lego van onze kinderen. Ruim daar ook maar tijd voor in, het zijn nog zulke jonge kinderen dat ze dat net zo leuk vinden. Aan het eind hebben we nog stoelendans gedaan tot de moeders kwamen om ze op te halen.
Leuk! Ik lees mee! Mijn dochter heeft binnenkort ook haar eerste feestje. Hoe hebben jullie cadeautjes uitpakken gedaan? Eerst verstoppen ofzo? Hier ook gewoon lekker thuis, spelletjes en knutselen en dansen. Volgens mij is het zo voorbij!
Kleine spelletjes zoals krantenmep, koekhappen, zakdoekje leggen, eierkoek versieren, etc etc. Je kunt ook even googlen op 5 minuten spelletjes. Verder inderdaad ook tijd inruimen voor vrij spelen. Veel plezier!
Oke misschien zijn die spinnenwebben wel te moeilijk ja, misschien dat die snoepketting maken war eerder genoemd werd wel kan Ja hier ook gewoon lekker thuis hoor, zal ook wel zo omvliegen Ik wil denk ik dat ze de cadeautjes in het huis verstoppen, of met een dobbelsteen wie 6 gooit dat die m mag geven, maar denk dat verstoppen leuker is En als t slecht weer is misschien even disco houden ofzo iets hahah Vind t wel moeilijk ja qua kindjes, ze heeft nog niet zo veel bij kindjes gespeeld, pas deze week dar ze daar ineens mee kwam, eerder duurfde ze niet Maarja voelen jullie je verplicht ik kindjes uit te nodigen waar je kindje ook op het feestje is geweest? Ik enigszins wel terwijl ik ook m'n dochter wil laten kiezen
Ik heb niet iedereen terug uitgenodigd. Dan zouden het teveel kindjes worden. Mijn dochter heeft zelf gekozen, maar ik heb natuurlijk ook wel gestuurd daarin.
Ok ja wel twee kindjes die ik en dochter alletwee willen uitnodigen, eentje die ik opzich aan de ene kant wel wil, maar dochter heeft t er niet over en speelt ook niet veel met haar Ik ga t van de week of die week erop nog eens aan m'n dochter vragen van wie we zullen uitnodigen enzo
Op die leeftijd heb ik gemerkt dat de kinderen na 10 minuten weer wat anders willen... Dus 5 a 6 spellen voorbereiden...een creatief dingetje ( ketting maken, cakeje versieren) en een kort leuk filmpje... Spelletjes kan met ballonnen, snoephappen, snoepmemmory, cadeaurjes verstoppen et cetera... Wij hebben nu 3 feestjes thuis gehad en dat was echt heel erg leuk. De laatste was een ballonnen feest met veel ballonnen en spelletjes... super succes
we laten de kids hier brengen zijn om 12 uur al vrij en vieren het pas 15 uur. is hier heel normaal ze heeft kids uitgenodigd waar ik nu ook namen van hoor en waar ze mee speelt
Ja ze wil eigenlijk allemaal kindjes van groep 2 uitnodigen, die zijn na de zomervakantie met doorgestroomd maar zaten eerst wel bij haar in de klas en daar speelt ze wel buiten nog mee Maarja weet ook niet ook beetje gek want dat word ws haar klas dan niet zeGmaar haha
Tip... Houd het feestje niet te lang en elke activiteit duurt korter dan je plant en ze maken meer zooi dan je denkt, haha De jarige job vond het hier nogal moeilijk om niet te winnen met spelletjes enzo. Dus ik bouw nu erg weinig winelementen in. Ook haal ik t speelgoed uit de kamer. Vorige keer waren er twee meisjes die alleen met dls speelgoed wilde spelen. Helemaal niet erg, maar dl wou graag door met de spelletjes.