Dat hebben wij ook, onze dochters zijn ongeveer even groot en zwaar. Mensen schatten haar daardoor veel ouder en verwachten daardoor ook veel meer van haar dan ze gezien haar leeftijd kan. Als ik dan zeg dat ze "pas" 2.5 jaar is kijken ze me aan als een kist tomaten van "Neeee echt" jup echt.
Hier ook dus even zwaar als jullie dochters. 15 kg en 98 cm. Maar inderdaad he, als ik zeg ze is nog 2.5 jAar, kijken ze verbaasd aan haha.
Oudste is 1,30 lang en zo'n 25 kilo (jongen) Middelste is 1,08 lang en zo'n 16 kilo (meisje) 1 v tweeling Jongste is 1,10 lang en zo'n 18 kilo (jongen) 1 v tweeling
Het hangt ook van je referentie kader af denk ik... Voor mij zijn alle andere kindjes groot en stevig . Oudste 4 jaar 12.5 kg en 98 cm Jongste 2 jaar 11.5 kg en 95 cm Ik heb dus gewoon geen vergelijk eigenlijk, omdat de oudste zo'n kleintje is... Hier de andere kant op opmerkingen; is het een tweeling , mensen zijn verbaasd dat oudste al vier is, of als ze begint te praten of vinden het eng als ze in een klimrek klimt Ik zit zelf altijd te genieten van de variëteit die je bij kleine kindjes ziet zowel qua uiterlijk als ook het gedrag
Mijn zoon van 15 jaar is 1m98. Zoon van bijna 8 is 1m58 bij 49.5 kilo. Dochter van 3,5 jaar is 1m18 bij 16.5 kilo. Dochter van 7 mnd oud is 11.2 kilo bij 80 cm. Hier worden ze helaas allemaal ouder geschat Dochter van 7 mnd loopt langs en staat al regelmatig los. Mensen vragen vaak of ze al los loopt en zeggen dan: mijn dochter van 15 mnd loopt wel al. Ja knap de mijne is 7 mnd en vind al knap dat ze al los kan staan,langs loopt en overstapt. Ze schatten haar al 15 mnd oud. Vind ik wel jammer hoor
Dochter van 3j4m was 110cm en 18 kg bij de laatste meting, een maand of 3 terug. Ze vonden lengte/gewicht verhouding prima. Ze ziet er ook niks te zwaar of licht uit.
Dochter van mei 4 jaar en is ongeveer 1.14 en 19 kg Best groot voor haar leeftijd. Jongste geen idee is al een hele tijd geleden dat ze gemeten en gewogen is.
Hoi, Hier ook heel lang en wel wat mager, is 3 jaar en 2 maand. 102 cm en 12,5 kg. Ze woog in januari ook 12.5 In juni woog ze 13.2 en nu dus door de vakantie (minder gegeten op vakantie) en door het vele zwemmen weer 12,5 kg. Eind augustus naar het CB en denk dat ze haar gewicht weer te laag vinden. Af en toe als ze ziek geweest is oid krijgt ze elke dag slagroom en roomboter. Nu veel boter op brood, veel dingen als gebakken ei, extra kaas op brood enz. Daarnaast eet ze goed en gezond, genoeg groente en fruit. Maar echt dikker worden doet ze niet helaas... iemand een tip wat je kan geven als extraatje dat toch niet teveel suiker of zout bevat?
Hier eet ze graag noten, rozijntjes, croissantjes, banaan, cracker met kaas tussendoor, volle yoghurt of kwark, volle kaas, olijven...
Hier met 3 jaar 94 cm en 13,9 kg, daarmee tegen gemiddelde aan, BMI midden in gebied van gezond gewicht.
Thanks voor de tips, noten vind ik wel wat eng, welke noten geef je dan? Volle kwark krijgt ze hier ook en cracker met pindakaas bijvoorbeeld. Plakjes kaas ook maar het is misschien wel een idee om van die babybel kaasjes te proberen of blokjes kaas... Helaas is ze geen fan van vleeswaren dus plakjes worst gaan er niet in...
Blijven aanbieden Hier eet ze van mijn noten mee (notenmix/ studentenhaver), maar ze lust ze eigenlijk allemaal... Pecan, walnoten, cashew noten, pistache, hazelnoten, pinda's etc. Allemaal wel ongezouten natuurlijk. Ze vindt t t leukst als ze ze zelf mag kraken of die pistaches mag pellen (zo heeft ze ook bedacht dat ze dat wilde proeven)... Babybel zou ik niet snel doen, zit vlgs mij veel "houdbare" troep in... (En veel verpakkingsmateriaal). Doe wel vaak een snoepschotel maken met komkommer, tomaat, worst en kaas enzo.
Onze dochter is nu 17 maanden ruim en 87 cm en 10,6 kilo gewoon niet te dik zeg maar gerust je kan dr ribben tellen altijd gehad maar op dr buikje is ze echt dun de rest valt gelukkig redelijk mee ze heeft geen rollen of spekjes maar wel gevuld Dr broer is nu 5,5 jaar en is 1,23 lang en weegt 20,6 kilo hetzelfde verhaal ZE zijn bij mij nooit hard gegroeid in gewicht ik kan er denk ik niet zo goed over meepraten