Mijn dochtertje (6 dagen oud) blijkt één van haar vingertjes niet recht te kunnen krijgen, ze houdt hem steeds gebogen en we kunnen hem zelf ook niet rechtbuigen, wat met de andere vingers wel kan. Volgende week moeten we hier de huisarts even voor bellen, maar heeft één van jullie hier misschien ervaring mee?
Mmm... nee, geen ervaring. Je zou denken dat het iets met een pees is wat niet helemaal goed zit. Misschien dat het vingertje tijdens de bevalling een vreemde buiging heeft gemaakt oid. Lijkt me vreemd, maar je weet maar nooit natuurlijk. Ze heeft er verder geen last van? Sterkte ermee.
mijn broertje had dit ook met zijn pink vroeger. Het schijnt vaker voor te komen. Ik geloof dat ze het tegenwoordig opereren, vroeger lieten ze het zo want je hebt er totaal geen last van. ik zou het eens navragen, maar er je ook niet teveel zorgen over maken!
Mijn dochtertjes duimpjes zijn scheef. De bovenste kootjes staan naar binnen gebogen, waarschijnlijk aan de binnenkant een te korte pees. Ze heeft er geen last van, pakt de kleinste prutjes tussen duim en wijsvinger, dus wat mij betreft hoeft er niets aan te gebeuren. Mocht het haar wel belemmeren, dan kunnen ze dat inderdaad weer rechtzetten, wel eens op t.v. gezien.
Hoi, toevallig ken ik het, mijn dochtertje had het aan beide middelvingers en ze noemen het triggerfinger. Ze is vorige week geopereerd, een kleine ingreep en heeft er totaal geen last van. Maar goed, goed dat je naar de huisarts gaat! Succes
Mijn vriendin heeft het! Mooi als ze er tegenwoordig wat aan doen, maar ook als dat niet zo zou zijn, zij is inmiddels 26, kan beide pinken niet buigen, maar ondervindt er totaal geen last van in d'r dagelijks leven.
bedankt voor jullie reacties! Ik ben bang dat het dan wel geopereerd zal moeten worden, want omdat het haar middelvinger is, beperkt het haar later wel (middelste vinger continu tegen je handpalm aan lijkt me niet handig spelen/schrijven/vastpakken ed). Ze heeft er nu geen last van overigens. Maar goed, we zullen het volgende week wel van de huisarts horen denk ik. @ mamainspe: ben je met je dochtertje bij een kinderorthopeed terecht gekomen? Op welke leeftijd is ze geopereerd?