Mijn dochtertje huilt nu al 2 dagen. ze komt moeilijk in slaap en als ze slaapt is ze zo weer wakker en begint het riedeltje weer opnieuw. de nacht slaapt ze wel door. als we haar troosten huilt ze ook nog. het enigste wanneer ze niet huilt is wanneer ze op haar buik bij ons op de buik ligt. zodra we haar naar de rug toe draaien begint ze opnieuw te huilen. ze krijgt al iets tegen krampjes. en ze heeft wel dagelijks een poepluier,de flessen gaan goed. en boeren lukt ook. spugen doet ze niet. ik zit echt met mijn handen in het haar. want ik weet niet meer hoe het op te lossen en begin steeds meer de indruk te krijgen dat ze ergens pijn heeft. iemand ervaringen of tips?
Als je denkt dat ze pijn heeft zou ik gewoon naar de dokter gaan. Beter een keer te veel dan te weinig, toch?
Idd eerst naar de huisarts, dan kan die de oortjes en het mondje controleren. Is dat het niet, dan blijft het toch een kwestie van troosten, bij je houden, wiegen etc en heeft het misschien te maken met het dicht bij jullie willen zijn. sterkte in elk geval, zielig voor je kindje, maar ook erg zwaar voor jullie nu!
Ik heb het met Devi ook een aantal weken gehad. Bij hem waren het krampjes. Ik ben met hem naar de chiropractor geweest en dat heeft geholpen! Ik weet niet wat voor bevalling je hebt gehad? Door een zware of snelle bevalling kan het zijn dat de wervels wat in elkaar gedrukt zijn en dat ze daardoor niet lekker in haar vel zit. Een chiropractor kan daar wat aan doen. Succes ermee in ieder geval. Het is geen pretje en erg vermoeiend! Groetjes Margriet
kleine tip... pak een klokje erbij en schrijf alles op wat je doet eten, spelen, slapen, op schoot liggen, poepluiers, plasluiers, spugen etc... en bovenal wanneer ze huilt en heo lang wellicht zit er een patroon in dat je nu nog niet ziet maar als je het opschrijft vallen dat soort dingen eerder op en bovendien voelt 2 minuten huilen als 2 uur dus een klokje erbij geeft je een reeeler gevoel van hoelang ze huilt (en ik vond het ook dragelijker toen ik zeker wist hoelang het geduurd had en dat ik dus echt niet gek was als ik zei dat het uren duurde) dat zijn ook dingen waar je huisarts wat mee kan zou gewoon gaan morgen maar als hij niets weet.. of het houdt niet meteen op zou ik gewoon een heel strak boekje bijhouden van wat er allemaal gebeurd op een dag en daar dan mee terug gaan.
Voor de zekerheid even langs de huisarts. Kunnen ook gewoon krampjes zijn, want hier hielp het troosten ook helemaal niet als ze er last van had. Even doorbijten als het krampjes zijn. (lekker makkelijk gezegd nu,zie mijn topic over krampjes)
blijken dus toch echt krampen te zijn. ze heeft wel ontlasting dagelijks maar ze kan het gewoon niet kwijt. dus toch maar even langs de HA morgen misschien dat ie even wat kan geven om te laxeren.
@shenoby: je kunt infacol halen en dat geven voor de voeding aan, (geef je BV of FV?). Als je BV geeft, kun je verder het eerste beetje melk afkolven of weg laten lopen: de dunne melk laxeert en dat verooraakt de krampjes. Bovendien is het zo dat als de melk te hard komt toestromen, je kindje extra lucht binnengehapt krijgt en ook dat verergert de krampjes. Verder halverwege de voeding even verschonen en laten boeren. En, als de krampjes zoooo heftig zijn, zou er ook nog wel iets anders achter weg kunnen komen: hebben we hier gehad en bleek het kiss-syndroom te zijn. Ik heb nog steeds spijt dat ik niet eerder naar de osteopaat ben gestapt toen.... Had ons een hoop ellende bespaard, (ook hier hadden we zulke heftige krampjes dat ze zelfs 's nachts niet meer zelf in slaap kon vallen... Na elke voeding een uur bezig om haar in slaap te krijgen en overdag sliep ze helemaal niet toen...) Succes, en sterkte!
Als ze elke dag poept krijg je denk ik niks om te laxeren hoor! Lars poept eens in de 4 dagen en dat vindt de ha nog geen eens erg.... Infacol heeft hier goed geholpen!
Zo werkt dat niet hoor Ik denk trouwens niet dat ze moeite heeft met haar ontlasting, aangezien ze dit wel dagelijks heeft. Ze maakt zeker persgeluiden? Dat zijn gewoon de krampen... Ik verwarde dat in het begin ook heel erg. Tobe bleek achteraf krampen te krijgen doordat ie te veel dronk; daar kreeg ie buikpijn van. Bijna alle baby's hebben krampen in het begin. Het is even zoeken. Krijgt ze de borst of fles? Voor beide zijn er namelijk heel veel truuks toe te passen die best wel goed kunnen helpen.
Hier hetzelfde....loop bij een osteopaat en ben nu overgegaan op voeding voor krampen,ze heeft het ook zuur en heb gister van de huisarts medicijnen gekregen,en moeten binnenkort naar de kinderarts....
Je zou een osteopaat of een cranio sacraal therapeut kunnen proberen.. Misschien zit er wel iets knel dat haar zeer doet? Als je aanvullend verzekerd bent wordt het ook gewoon vergoed.. Bij ons heeft het in elk geval best geholpen, al waren het alleen al de gesprekken en informatie die we gehad hebben van onze therapeut.
blijkbaar werkt het zo dus wel vandaag bij de HA geweest het verhaal uitgelegd en gaf toch lactulose mee. als ze zich met een dag of 4 niet beter voelt moest ik gelijk weer komen
Ik ben zelf niet zo snel van de laxeer middelen bij baby's. Ze poept toch al elke dag . Mag ik vragen wat de rede is dat de huisarts dat toch gegeven heeft?(gewoon benieuwd) Groetjes
Ja ik was ook nieuwsgierig. Lars poept ook eens in de 4 dagen en had ook last van krampen. Maar dat was niet erg zei mijn ha. Ik vind dat je van lactulose ook luie darmen krijgt. Ik zou zelf liever zonder dit spul proberen maar dat is mijn mening....